بازدید 9038

پرده‌برداري از گنبد جديد حرم جوانترين امام

کد خبر: ۸۱۹۸
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۸۷ - ۲۲:۳۹ 25 March 2008
گزارش‌ها از شور و شوق گسترده مسلمانان کاظمين از نصب گنبد جديد حضرت امام جواد الائمه(ع) حکايت دارد؛ مردم شيعه کاظمين با شور و شوق وصف ناشدني به صورت کاروان هاي انبوه در حال حرکت به سمت حرم مطهر اين امام همام هستند و اغلب پلاکاردهاي تبريک به امام عصر(عج) در دست دارند. اين در حالي است که وضعيت در کاظمين به شدت امنيتي است و ظرف ساعات گذشته انفجارهاي پراکنده اي در اطراف حرم بوقوع پيوسته است...گنبد جديد که کار هنرمندان ايراني است از 9 هزار خشت طلا تشکيل شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه جواني خبرگزاري برنا، اخبار رسيده از کاظمين از شور و شوق وصف ناپذير مسلمانان و بويژه شيعيان اين شهر از نصب گنبد جديد حضرت امام جواد(ع) در روز ميلاد با سعادت رسول اعظم حضرت محمد مصطفي(ص) حکايت دارد.

رحيم مختاري، مسئول بازسازي حرمين کاظمين در اين خصوص به خبرنگار برنا گفت: گنبد جديد حضرت امام جواد(ع) ساعاتي ديگر و طي مراسمي ويژه در شام ميلاد پيامبر خاتم، با حضور نمايندگان آيات عظام و مقامات سياسي دو کشور ايران و عراق به بهره برداري مي رسد.
وي درباره ويژگي هاي اين گنبد گفت: براي ساخت ضريح جديد 87 هزار نفر ساعت کار انجام شده و گنبد جديد شامل 9هزار خشت طلا است که زير سازي آن به وسيله هنرمندان ايراني انجام گرفته است.
مسئول بازسازي حرمين کاظمين تصريح کرد: آب کاري طلاهاي گنبد نيز توسط متخصصين دانشگاه تبريز انجام شده که به اين منظور 110 کيلوگرم طلا مورد استفاده قرار گرفته است.
مختاري هزينه ساخت اين گنبد را 4 ميليارد تومان اعلام و خاطر نشان کرد که کل اين مبلغ از محل کمک هاي مردمي تامين شده است.

وي گفت: چهار طرح بزرگ ستاد بازسازي به طور همزمان در شهر كاظمين عراق آغاز شد كه مهمترين آنها طلاكاري و نصب خشت طلا بر گنبد امام جواد (ع) بود كه از سال 84 همزمان با عيد سعيد غدير شروع به كار كرد.
مختاري در خصوص طرح هاي قبلي ستاد بازسازي حرمين کاظمين نيز گفت: جز طرح گنبد جديد، طرح کاشي کاري 11 هزار متر مربع از کف حرم مطهر امام جواد(ع) با سنگ هاي گرانيتي استان خراسان جنوبي نيز انجام گرفته و همچنين يک باب سقاخانه کاملا پيشرفته نيز مورد بهره برداري قرار گرفته است.

مسئول ستاد بازسازي حرمين کاظمين در گفتگو با برنا همچنين مرمت رواق ها و حجره هاي اطراف حرم و همچنين کاشي کاري رواق ها را از ديگر اقداماتي دانست که به درخواست توليت آستان مقدس حرم حضرت جواد(ع) انجام شده است.
مختاري ادامه داد: توليت مقدس حرمين کاظمين مرمت و ساخت گنبد امام موسي بن جعفر(ع) را نيز از جمهوري اسلامي درخواست کرده که ايران براي انجام اين کار نيز اعلام آمادگي کرده است.
وي واکنش مقامات عراقي و مردم اين کشور را بسيار خوب و شور انگيز توصيف کرد و افزود: به جز نمايندگان آيات عظام سيستاني و مکارم شيرازي، معاون نخست وزير عراق و حجت الاسلام رييسي، معاون اول قوه قضائيه کشورمان نيز در مراسم بهره برداري از گنبد جديد حرم امام جواد حضور خواهند داشت.

وي يادآور شد: مردم شيعه کاظمين با شور و شوق وصف ناشدني به صورت کاروان هاي انبوه در حال حرکت به سمت حرم مطهر هستند و بيشتر آن ها پلاکاردهاي تبريک به امام عصر(عج) را در دست دارند.
مختاري درباره اقدامات مذبوحانه تروريست ها در آستانه بهره برداري از گنبد جديد حرم امام جواد(ع) نيز گفت: وضعيت در کاظمين به شدت امنيتي است و ظرف ساعات گذشته انفجارهاي پراکنده اي در اطراف حرم بوقوع پيوسته است که گروه هاي امنيتي دولت عراق به شدت منطقه را تحت کنترل خود دارند.

شايان ذکر است که دولت معدوم صدام در سال 1375 هجري شمسي به بهانه مرمت حرم امام جواد(ع)، خشت هاي طلاي گنبد مطهر را به يغما برد و پس از آن با حيله و نيرنگ و با سوء استفاده از احساسات پاک شيعيان کاظمين به بهانه مرمت حرم از مردم کمک هاي مالي و اجناس قيمتي دريافت کرد که باز هم آن را به انجام نرساند و در نهايت پس از سقوط دولت صدام، ستاد بازسازي عتبات عاليات کشور عزيزمان ايران، اين مهم به انجام رسيد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی