بازدید 6000

افزایش قیمت نفت با بالاگرفتن تنش های ایران و آمریکا

در روز دوشنبه و آغاز کار بازار نفت در این هفته، قیمت نفت نسبت به قیمت بسته شده در روز جمعه افزایش یافت. از دلایل افزایش قیمت نفت در روز جاری، بالا گرفتن تنش ها میان ایران و آمریکا و همچنین اعتصاب ۲۴ ساعته برخی از کارگران میادین گاز و نفت در دریای شمال عنوان شده است.
کد خبر: ۸۱۹۱۴۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۲ 23 July 2018

افزایش قیمت نفت با بالاگرفتن تنش های ایران و آمریکادر روز دوشنبه و آغاز کار بازار نفت در این هفته، قیمت نفت نسبت به قیمت بسته شده در روز جمعه افزایش یافت. از دلایل افزایش قیمت نفت در روز جاری، بالا گرفتن تنش ها میان ایران و آمریکا و همچنین اعتصاب ۲۴ ساعته برخی از کارگران میادین گاز و نفت در دریای شمال عنوان شده است.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، امروز قیمت آتی نفت خام برنت نسبت به قیمت بسته شده در آخرین روز هفته گذشته ۱.۴۳ دلار افزایش داشت و بشکه ای ۷۴.۵۰ دلار در بازار معامله شد. همچنین، معاملۀ آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در ماه آگوست با افزایش ۹۰ سنتی، بشکه ای ۶۹.۱۶ دلار صورت گرفت.

روز شنبه، رهبر انقلاب اسلامی ایران از پیشنهاد رئیس جمهور ایران برای بستن تنگه هرمز در صورت توقف عرضه نفت ایران، حمایت کردند. فرمایشات رهبری در پاسخ به تهدید های گستاخانهٔ ایالات متحده بیان شده است. دولت ترامپ پس از آنکه از برجام خارج شد گفته بود که می خواهد صادرات نفت ایران را به صفر برساند.

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران نیز در روز یکشنبه به آمریکا گفت که “با دم شیر بازی نکنید، که پشیمانی ابدی برای شما به بار خواهد آورد”. وی در پاسخ به این تهدید آمریکا که نمی گذارند نفت ایران صادر شود، بیان داشت: من شک ندارم که نمی‌فهمند چه می گویند... وقتی ما می‌گوییم هنگامی که نفت ایران صادر نشود، نفت کسی صادر نمی شود، می گویند به دنبال بستن تنگه هرمز هستیم. بستن تنگه هرمز روش ساده آن است؛  بسیاری تنگه‌های دیگر برای این کار در اختیار داریم.

دونالد ترامپ نیز در پاسخ به رئیس جمهور ایران گفت: هیچگاه ایالات متحده را تهدید نکن، وگرنه پیامدهایی خواهید دید که کمتر کسی قبلا در طول تاریخ دیده ‌است.

علاوه بر این افزایش قیمت های امروز، همچنین در پی اخباری مبنی بر اعتصاب ۲۴ ساعتهٔ ۴۰ کارگر سکوی نفتی بر روی سه ایستگاه نفت و گاز در دریای شمال بوده است. این اختلالات، جریان گاز را به سمت ساحل محدود کرده است، اما انتظار می رود که نفت ذخیره شده هرگونه وقفه در عرضه نفت را کاهش دهد.

همچنین بازار نفت تحت تاثیر نگرانی از رشد اقتصاد جهانی و تقاضای انرژی به خاطر اختلافات تجاری در حال افزایش میان ایالات متحده و شرکای تجاری این کشور است.

دونالد ترامپ اخیرا اعلام داشته بود که آمریکا آماده وضع تعریف های جدید بر روی کالاهای وارداتی از چین به ارزش ۵۰۰ میلیارد دلار است.

تقاضای پایین نفت در آمریکا و چین به دلیل کاهش سرعت رشد اقتصادی برآمده از جنگ تجاری میان این دو کشور، می تواند تاثیر شدیدی بر بازار نفت بگذارد.

طبق بررسی آمار مصرف جهانی انرژی شرکت BP، ایالات متحده تقریبا یک پنجم تقاضای جهانی نفت در سال ۲۰۱۷ را به خود اختصاص داده است، این در حالی که چین در حدود ۱۳ درصد از نفت جهانی را مصرف کرده است.

شاخص نفتی برنت از هفته گذشته که به بالای ۷۹ دلار به ازای هر بشکه رسیده بود، کاهش قیمت چشمگیری داشته است که از مهمترین دلایل آن افزایش تولید عربستان سعودی و دیگر تولیدکنندگان عضو سازمان کشور های صادر کننده نفت، و همچنین افزایش تولید روسیه و آمریکا، و رفع برخی از اختلالات در عرضه نفت هستند.

طبق آمار رسمی ای که اداره اطلاعات انرژی آمریکا در اواخر روز چهارشنبه منتشر کرده است، تولید نفت این کشور برای اولین بار به ۱۱ میلیون بشکه در روز رسیده است. از ماه نوامبر تا کنون به خاطر افزایش حفاری های نفت شیل، تولید آمریکا حدود یک میلیون بشکه در روز افزایش داشته است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی