بازدید 1974

ارتش و سپاه به ازای دریافت چه مبلغی قلعه فلک‌الافلاک را واگذار کردند؟

نماینده مردم خرم‌آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی توضیحاتی درباره محل تامین اعتبارات لازم برای ساماندهی قلعه فلک الافلاک ارائه کرد.
کد خبر: ۸۱۹۱۴۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۹ 23 July 2018

محمد بیرانوندی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به ظرفیت فلک‌الافلاک در جذب گردشگر، گفت: این بنا جز بهترین آثار تاریخی کشور است و جاذبه خوبی برای رونق گردشگری محسوب می‌شود؛ آرزوی دیرینه مردم ساماندهی این اثر تاریخی است.

نماینده مردم خرم آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی افزود: سالیان سال اماکن دولتی در اطراف قلعه فلک‌الافلاک فعالیت داشتند که می‌توان به دانشگاه لرستان، ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران اشاره کرد؛ وجود این ارگان‌ها و نهادها باعث شد کارآیی و بهره‌وری این قلعه کاهش پیدا کند.

وی بیان کرد: در دولت‌ها، استانداری‌ها و ادوار مختلف مجلس تلاش‌های بسیاری برای ساماندهی این قلعه صورت گرفت تا اینکه سال پیش اتفاقات خوبی روی داد؛ دانشگاه زمین‌های در اختیار را واگذار کرد و براساس برآوردهای انجام حدود 50 میلیارد تومان اعتبار به همراه یک قطعه زمین نیاز است تا سپاه و ارتش این قلعه را تخلیه کنند؛ 11 میلیارد برای ارتش و حدود 40 میلیارد به همراه یک زمین باید به سپاه پرداخت می‌شد.

بیرانوندی با بیان اینکه مقرر بود سازمان میراث فرهنگی و سازمان مدیریت برنامه و بودجه اعتبارات لازم را تامین کنند، ادامه داد: تا پیش از سال 95 اعتبارات لازم از سوی سازمان مدیریت برنامه و بودجه تامین نشد اما در سال 95 براساس رایزنی‌های انجام شده حدود 40 میلیارد تومان اعتبارات پرداخت شد بنابراین هزینه مدنظر ارتش پرداخت شده و تخلیه کرد.

این نماینده مردم با بیان اینکه زمینی که قرار بود برای تخلیه به سپاه داده شود باغ کشاورزی بود، خاطرنشان کرد: باغ کشاورزی مدعی شد که بر روی این زمین کارهای تحقیقاتی بسیاری انجام داده و هزینه‌های زیادی مصرف شده بنابراین از تحویل زمین خودداری کرد پس باید مابه‌ازای زمین مذکور پول به سپاه پرداخت شود؛مقرر شد 37 تا 40 میلیارد تومان به سپاه مابه ازای زمین باغ کشاورزی علاوه بر مقدار تعیین شده پرداخت شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به چگونگی تامین اعتبارات لازم برای تخلیه سپاه، توضیح داد: 15میلیارد از اعتبارت موردنیاز در بودجه سالانه در نظر گرفته شد 8 میلیارد نیز بنده از محل اعتباری که برای توزیع به نمایندگان پرداخت می‌شود برای این منظور در نظر گرفتم و مبلغی نیز در اختیار استان قرار گرفت و نزدیک به 40 میلیارد تامین شد.

بیرانوندی اظهار کرد: در صورتی که اعتبارات مورد نظر سپاه کامل و یکجا پرداخت شود می‌توانند برای نوروز 98 یا نیمه اول سال آینده قلعه فلک الافلاک را تخلیه کنند درغیر این صورت نمی‌تواند تا پایان نیمه 98 تخلیه کند.

نماینده مردم خرم آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی در پایان افزود: با توجه به اینکه تمام ابنیه تاریخی به مراقبت و حفاظت نیاز دارند بنابراین باید از قلعه فلک‌الفلاک نیز حفاظت‌های لازم صورت گیرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی