بازدید 1437

دانشجویان ۸۵ کشور دنیا در ایران تحصیل می‌کنند

کد خبر: ۸۱۹۰۶۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۹ 23 July 2018

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از تحصیل دانشجویان ۸۵ کشور دنیا در دانشگاه‌های ایران خبر داد و گفت: بیش از ۵۵ هزار دانشجوی خارجی در پایران تحصیل می‌کنند.

به گزارش مهر، مجتبی شریعتی نیاسر، ضمن بیان اینکه یکی از برنامه‌های در دست اجرا وزارت علوم، تحقیقات و فناوری طرح ارتقای تراز دانشگاه‌های مستعد به دانشگاه‌های بین‌المللی است که در این وزارتخانه به‌صورت ویژه دنبال می‌شود، تأکید کرد: هم‌اکنون دانشجویان ۸۵ کشور دنیا در ایران تحصیل می‌کنند و این نشان می‌دهد سطح دانشگاه‌های کشور قابل‌قبول است.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از طرح‌های موردتوجه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حوزه آموزش طرح «آمایش آموزش عالی» است که این طرح مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز قرار دارد.

پیگیری حذف کنکور

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به طرح اصلاح تبصره سهمیه رزمندگان و ایثارگران در خصوص تحصیل مطلوب‌تر فرزندان آنان از سوی این وزارتخانه خبر داد و اظهار داشت: طرح حمایت از سهمیه مذکور در کنار طرح حذف کنکور از نظام آموزشی کشور که مصوبه سال۵۶ مجلس شورای اسلامی بوده از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حال پیگیری است و نتایج آن به مردم اعلام می شود.

شریعتی نیاسر اضافه کرد: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سال جاری را به‌عنوان سال «مهارت افزایی و ارتقای توان اشتغال پذیری دانشجویان» نام‌گذاری کرده و در این راستا چهار طرح بزرگ را در دست اجرا دارد که به زودی ابلاغ می‌شود و اجرای آن‌ها می تواند مهارت افزایی و اشتغال پذیری دانشجویان را به دنبال داشته باشد.

وی بابیان اینکه در تلاش هستیم میزان پشت‌کنکوری‌ها را تا ۷۰ درصد کاهش دهیم، گفت: هم‌اکنون یک‌میلیون نفر پشت‌کنکوری داریم و بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی وزارت علوم مکلف شده ۸۵ درصد داوطلبان ورود به دانشگاه‌ها را از طریق بررسی سوابق تحصیلی پذیرش کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار