بازدید 6815
جوابیه دانشگاه شریف به خبر «تابناک»؛

دانشگاه شریف: اعمال جریمه ها با هماهنگی شورای صنفی بود/ تابناک: اگر دانشجویان در جریانند، پس چرا معترضند؟

مطابق با قوانین و مقررات و به منظور نگهداری صحیح، اموال و تجهیزات هر اتاق به ساکنین اتاق‌ها در بدو دوره اسکان تحویل داده می‌شود. بدیهی است حفظ و نگهداری صحیح این اموال به عنوان بخشی از بیت المال، بر عهده ساکنین آن و کنترل آن‌ها در پایان دوره اسکان و به روز رسانی و تعیین خسارت‌های احتمالی بر عهده سرپرستان خوابگاه‌ها می‌باشد.
کد خبر: ۸۱۸۹۸۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴ 23 July 2018

پیرو درج خبری تحت عنوان «اختراع روش جدید درآمدزایی در دانشگاه صنعتی شریف»، روابط عمومی این دانشگاه جوابیه‌ای ارسال کرد که وفق قانون عینا منتشر می‌گردد.

به گزارش «تابناک»، متن این جوابیه که به نوعی تایید خبر منتشر شده است، بدین شرح است:

دانشگاه صنعتی شریف همانند سایر دانشگاه‌های دولتی و بهره بردار از بودجه عمومی دولت، موظف به افزایش سطح رفاهی دانشجویان عزیز خود با رعایت صرفه جویی و حفظ بیت المال می‌باشد. در همین راستا و طی سال‌های گذشته جهت ارتقاء سطح زندگی خوابگاهی دانشجویان، نسبت به انجام تعمیرات اساسی خوابگاه‌ها و تجهیز اتاق‌های آن نموده و این روند همچنان نیز ادامه دارد.


از سوی دیگر و مطابق با قوانین و مقررات و به منظور نگهداری صحیح، اموال و تجهیزات هر اتاق به ساکنین اتاق‌ها در بدو دوره اسکان تحویل داده می‌شود. بدیهی است حفظ و نگهداری صحیح این اموال به عنوان بخشی از بیت المال، بر عهده ساکنین آن و کنترل آن‌ها در پایان دوره اسکان و به روز رسانی و تعیین خسارت‌های احتمالی بر عهده سرپرستان خوابگاه‌ها می‌باشد.


همچنین به منظور ارتقاء سطح بهداشت در خوابگاه‌ها و مبارزه با حشرات موذی، بصورت دوره‌ای و طی سه مرحله در طول سال و از محل بودجه دانشگاه، نسبت به سم پاشی کلیه اماکن عمومی و اتاق‌های خوابگاه‌ها –با نظارت کارشناسان بهداشت و مطابق با دستورالعمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی- اقدام می‌گردد.


از آنجایی که مطابق با دستورالعمل مذکور، بهسازی اتاق‌ها (شامل جمع آوری زباله‌ها و خارج کردن از اتاق ها، جمع آوری وسایل و قرار دادن در کیسه‌های تحویلی تهیه شده از سوی سرپرستان خوابگاه‌ها و مرتب کردن اتاق و ...) به عنوان پیش نیاز مؤثر بودن سم پاشی در اتاق‌ها می‌باشد، از دانشجویان خوابگاهی و چند روز قبل از انجام سم پاشی در قالب توزیع بروشور‌های آموزشی و فرم‌های بهسازی تقاضا می‌شود در این زمینه همکاری نمایند که خوشبختانه با افزایش روند همکاری ساکنین خوابگاه‌ها همراه بوده است.


لازم به ذکر است پیرو توافق‌های صورت گرفته با نمایندگان دانشجویان در دوره‌های مختلف -شورای صنفی دانشجویان- برای ساکنین اتاق‌هایی که در امر بهسازی همکاری نداشته‌اند، نسبت به اعمال جریمه اقدام می‌گردد و اتاق‌های نمونه بهداشتی در طول ترم نیز مورد تشویق قرار می‌گیرند.


در پایان گفتنی است تلاش‌های مسؤولان خوابگاه‌های دانشگاه و مدیران مربوطه، همواره ارتقاء سطح رفاهی دانشجویان خوابگاهی بوده و طی تعامل مثبت با دانشجویان پذیرای نظرات، پیشنهادات و هر گونه راهکار سازنده‌ای می‌باشند.

توضیحات تابناک

انتظار این بود که مدیران دانشگاه صنعتی شریف در مورد اعمال جریمه ها و هزینه های سنگینی که دانشجویان این دانشگاه در تعامل با این رسانه نسبت به آن معترض هستند، دلایل قانع کننده ای ذکر کند و اطلاعات منتشر شده در خبر مذکور را به چالش بکشند.

حال اینکه جوابیه ارسالی نه تنها موید خبر منتشر شده است، بلکه حاوی حقایق قابل تأمل دیگری است که البته باور آن بسیار دشوار است.

نخست اینکه مدیران دانشگاه شریف مدعی هستند این اعمال جریمه ها در تعامل مثبت با دانشجویان و اجازه شورای صنفی دانشجویان اعمال شده است، حال اینکه دانشجویان بسیاری از این دانشگاه در پیام های جداگانه برای این رسانه و نیز سایر فضاهای مجازی، نسبت به این اعمال جریمه ها معترض هستند و از آن اظهار بی خبری و نارضایتی می کنند.

دوم اینکه دانشگاه شریف اولین و تنها دانشگاه دارای محیط خوابگاهی و دانشجوی خوابگاهی نیست و مشاهدات نشان می دهد که در هیچ کدام از دانشگاه های سراسری دیگری چنین جریمه های بدیع و خلاقانه ای از دانشجویان آن هم در زمان دانش آموختگی و تسویه حساب دریافت نمی شود.

*تابناک آمادگی دارد، توضیحات شورای صنفی دانشجویان و نیز سایر تشکل های دانشجویی دانشگاه شریف را در رابطه با ادعای روابط عمومی این دانشگاه از طریق آدرس الکترونیکی SOCIAL@TABNAK.IR دریافت و در صورت لزوم منتشر کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی