بازدید 2478
انتقاد یک نماینده مجلس:

وزیر دادگستری بجای تعزیرات به فدراسیون شنا می رود!

کد خبر: ۸۱۸۵۳۸
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۷ 21 July 2018

یک نماینده مجلس در تذکر به یکی از وزرای کابینه به او هشدار داد که بجای حضور در فدراسیون شنا به وظایفش رسیدگی کند.

به گزارش تابناک ورزشی، فرید موسوی، نماینده مردم تهران در گفت وگو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: بنا بر گزارش های رسیده، حدود 12 میلیارد دلار از طریق سامانه نیما به واردکنندگان ارز داده شده است و از این میزان، حدود 2.5 میلیارد به کالاهای اساسی اختصاص دارد و کمتر از یک میلیارد دلار هم واردات دارو صورت گرفته و بقیه شامل سایر کالاهاست. نگاه گذرا به آمار و حتی فارغ از اینکه ارز به چه کسانی داده شده، نشان می دهد که تنها یک بخش بسیار کوچکی از ارقام منتشر شده است؛ بنابراین، خواسته امروز افکار عمومی این است که دستگاه های زیربط این موضوع را شفاف سازی نمایند و مشخص شود، چه کسانی از این موقعیت و رانتی که ایجاد شده استفاده کرده اند.

وی با بیان اینکه وزیر دادگستری به جای ورود در کار تعزیرات به فدراسیون شنا می رود، گفت: واقعیت این است که جرم چندانی در این موارد صورت نگرفته و تنها کوتاهی شده و این افراد از آن استفاده کرده اند. در واقع دولت زمینه ای فراهم آورده که هیچ نظام نامه ای نداشته و بنابراین جرمی صورت نگرفته و بیشتر کوتاهی رخ داده است. فردی که واردات کرده جرم نکرده و باید گفت، این کار با مجوز صورت گرفته است. خلاف، زمانی رخ داده که فرد کالا را وارد کرده و ارز دولتی را گرفته؛ اما کالاهای خود را در ارز آزاد به فروش رسانده است. اینجا جرم صورت گرفته و باید تعزیرات در اینجا ورود کند.

این نماینده مجلس در ادامه، در واکنش به ادعای برخی وارد کننده ها که می گویند کار غیر قانونی نکرده اند نیز گفت: در شرایطی که بسیاری از تولیدکننده های کشور از دریافت ارز برای تهیه مواد اولیه خود محروم مانده اند، و ارز به کالاهای دیگری اختصاص داده شده و این ها را ذیحق کرده، دادن ارز به این افراد درست نبوده است.زمانی که هیچ دستورالعملی نباشد و هیچ گونه مراقبتی در تخصیص ارز صورت نگرفته باشد، این افراد هم برای خود چنین حقوقی را تعریف می کنند.

موسوی در پایان افزود: ما این ارز را اختصاص دادیم که کالا با قیمت مناسب به دست مصرف کننده برسد. الان دستگاه های نظارتی موظفند به مردم گزارش دهند، این اتفاقات چگونه بوده و هم اکنون خلافکاران در چه وضعیتی هستند. همچنین باید مشخص شود پس از انتشار این لیست، آیا برخوردی با متخلفان شده یا فقط لیست افراد منتشر شده است؟!

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی