بازدید 12424
رأی مجمع به حضور اقلیت‌ها در غیاب رئیس‌جمهور؛

دولت «شعارهای قشنگ»؛ چرا روحانی و وزیر کشورش در جلسه تعیین تکلیف «سپنتا» غایب بودند؟!

اما در جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام، که اکثر قریب به اتفاق آن ـ جز چند تن ـ مخالفتی با عضویت اقلیت های دینی در شوراهای اسلامی شهر و روستا از خود نشان ندادند، نه تنها «حسن روحانی» رئیس جمهور حاضر نشد و در دفاع از این مسأله صحبت نکرد، بلکه حتی «عبدالرضا رحمانی فضلی»، وزیر کشور دولت تدبیر و امید که این مسأله ارتباط مستقیمی به او داشت، از حضور در جلسه مجمع خودداری کرد.
کد خبر: ۸۱۸۴۷۷
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۸ 21 July 2018

سرانجام موضوع حضور «سپنتا نیکنام»، عضو زرتشتی شورای شهر یزد که با حکم دیوان عدالت اداری، از حضور در شورای اسلامی این شهر بازمانده و به یک مسأله بین شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی تبدیل شده بود، به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شد تا این نهاد حکم نهایی را پیرامون حضور یا عدم حضور وی در شورای اسلامی شهر یزد صادر کند.

به گزارش «تابناک»؛ چندین ماه از ارجاع پرونده سپنتا نیکنام به مجمع تشخیص مصلحت نظام برای تصمیم گیری نهایی در خصوص وی گذشت تا اینکه هفته گذشته خبر آمد، این مسأله در نهایت در دستور کار مجمع قرار گرفته و به زودی اعضا در خصوص اینکه اقلیت های دینی می توانند عضوی از اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا در سراسر کشور باشند، تصمیم گیری خواهد کرد.

سرانجام امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام، بررسی این مسأله را در دستور کار قرار داد و نیز در این جلسه، قانون شوراهای 1375 مورد اشاره قرار گرفت که با شمول این قانون و تبصره آن، اقلیت‌ها می‌توانند در انتخابات شوراها شرکت کنند. اعضای مجمع همچنین ماده 4 مصوبه اخیر مجلس درباره حضور اقلیت ها در شوراها را با دو سوم آرا تصویب کردند که مطابق با این تصمیم، سپنتا نیکنام منتخب زرتشتی شورای شهر یزد به عضویت شورا درآمد و می تواند پس از این به کار خود در شورای شهر بازگردد.

اما سپنتا نیکنام طی روزهای گذشته و در حالی که می دانست موضوع مربوط با او در نهایت طی هفته جاری در دستور کار مجمع تشخیص مصلحت قرار می گیرد، در نامه ای از رئیس جمهور خواستار اجرا و عمل به شعارهای انتخاباتی اش شده بود و همچنین خواسته بود، برای متقاعد کردن اعضای مجمع در جلسه امروز حاضر شده و در دفاع از حضور اقلیت ها در شوراها سخنرانی کند.

اما در جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام، که اکثر قریب به اتفاق آن ـ جز چند تن ـ مخالفتی با عضویت اقلیت های دینی در شوراهای اسلامی شهر و روستا از خود نشان ندادند، نه تنها «حسن روحانی» رئیس جمهور حاضر نشد و در دفاع از این مسأله صحبت نکرد، بلکه حتی «عبدالرضا رحمانی فضلی»، وزیر کشور دولت تدبیر و امید که این مسأله ارتباط مستقیمی به او داشت، از حضور در جلسه مجمع خودداری کرد.

ناگفته نماند که تا کنون این رفتارهای روحانی و اعضای دولتش را در مسائل و مباحث دیگری هم دیده ایم که هرچند شعارهای پر طمطراق و قشنگی پیرامون برخی موضوعات می دهند، در نهایت به عرصه و ورطه عمل که می رسد، خیلی خود را پایبند به آنچه به عنوان شعار مطرح کرده اند، نشان نمی دهند.

در حقیقت می توان دولت «حسن روحانی» را «دولت شعارهای قشنگ» نام نهاد، زیرا او در جریان تبلیغات انتخاباتی سال 92 و 96 هم بارها شعارهایی در حضور مردم سر داده است، ولی به وقت عمل که رسیده، از آن موضوع یا پا پس کشیده یا اینکه به نحوی تلاش کرده اند آن را خارج از اختیارات دولت بنامند.

مشخصا در مورد حصر، برداشتن تحریم ها و عدم اتخاذ تصمیمات خلق الساعه اقتصادی می توان ملاحظه کرد که روحانی بارها در این خصوص صحبت کرده و شعارهای آنچنانی درباره این موضوعات سر داده است؛ اما در عمل نه تنها نتوانسته به آن رفتار کند، بلکه در برخی موضوعات به دلیل بهره گیری های سیاسی و انتخاباتی ـ هرچند اختیار عمل وجود داشته ـ از تحقق شعار انتخاباتی خود نیز ممانعت کرده است.

درباره «سپنتا نیکنام» هم دقیقا چنین رویه ای را شاهد بوده ایم. شاید این عضو زرتشتی شورای شهر یزد، امید زیادی به تدبیر روحانی و دولتش بسته بود تا بتواند مطابق با قانون و خواست مردم این شهر به جایگاه خود در شورا بازگردد. این امید حتی تا روز گذشته هم برای او زنده بود، چون مطابق با آن به رئیس جمهور نامه نوشت و از او درخواست هایی مطرح کرد، اما روحانی ترجیح داد، خواسته او را یا نشوند یا ندیده بگیرد!

به هر حال، همان طور که در تصاویر منتشر شده از جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام می توان دید، اکثریت قریب به اتفاق اعضای مجمع ـ جز چند تن ـ مهر موافقت خود را پای حکم حضور سپنتا نیکنام در شورای شهر یزد زدند تا مجمع و نظام اسلامی نشان بدهد، بن بستی در تصمیم گیری ها ندارد، اما کاش رئیس جمهور هم پای وعده خود به اقلیت ها می ماند و امروز در مجمع در دفاع از سپنتا سخن می گفت.

گفتنی است، پس از رأی آوری سپنتا نیکنام، حضور منتخب زرتشتی شورای شهر یزد در این شورا اختلاف‌نظرهایی را میان مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان ایجاد می کرد. در این باره آیت‌الله یزدی از فقهای عضو شورای نگهبان گفته بود که فقهای شورای نگهبان به اتفاق به توقف فعالیت نیکنام رأی دادند و تأکید داشتند، تصمیم‌گیری اقلیت مذهبی برای مسلمانان خلاف شرع است.

آذر ماه سال گذشته، نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب کردند، اقلیت‌های دینی شناخته شده در قانون اساسی ساکن در شهرها و روستاهای کشور می‌توانند نامزد انتخابات شوراهای اسلامی همان شهر و روستا شوند. این مسأله چون مورد اختلاف بین شورای نگهبان و مجلس بود برای تصمیم‌گیری به مجمع تشخیص مصلحت نظام فرستاده و در نهایت با تصویب بیش از دو سوم اعضای مجمع اعلام شد که عضویت سپنتا نیکنام در شورای شهر یزد اشکالی ندارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۴۲
انتشار یافته: ۶۸
هرچه می کشیم از شعار برخی مسئولان است.

شما که این کاره نیستید چرا وعده های کذب و پوچ میدهید؟
پاسخ ها
توسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۰
انشاا...عزل و استیضاح وزرای ضعیف و...
رفتن دنبال یه لقمه نون !!!!

فشار اقتصادی بهشون فشار آورده بود.
اصلاح طلبان با چه رویی میخوان دوباره کاندید معرفی کنند؟؟

علیرغم مخالفتم با اصولگراها لااقل از آنان شعار در این حد ندیده بودم.
پاسخ ها
معلمی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۰
دولت روحانی اعتدالی است ن اصلاح طلب
بود و نبود رییس دولت و معاونش چه تاثیری بر وضعیت موجود داره وقتیکه همه چیز از کنترل آنها خارج شده .
عده ای نگذاشتند.
متاسفانه تا وقتی موضوعی بتواند زمینه اعتراض مردم را فراهم کند دولت روی آن دست می گذارد، ولی وقتی نظام برای حل موضوع تلاش می کند دولت خود را کنار می کشد

گویا دولت از تشدید نارضایتی ها سود می برد
پیام خوبی هست که در کشور ما بن بست سیاسی وجود ندارد بلکه در فقهه شیعی بخاطر همین پویا بودن فقاهت هست که اگر چنین نباشد با جمهوریت و احترام به رای مردم و احترام به تهعد و تخصص در تناقض خواهد بود دیگر مقولات مانند دین و نزاد و مذهب در چنین جایگاهی کارایی ندارد انتخاب مردم اصلح هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۰
چرا هرکس رییس جمهور می شود در توجیه ناتوانیش مدام می گوید " عده ای هستند که

نمی گذارند "

عده ای هستند که نمی گذارند. این جمله از زمان اقای خاتمی مطرح شد و مکررا" توسط
ایشان و دکتر احمدی نژاد عنوان می شد و بهانه اقای روحانی نیز همین است.

سؤال اساسی از این اقایان این است که اگر عده ای هستند که نمی گذارند پس چرا در مقام
تشریفاتی ریاست جمهوری باقی ماندید و استعفای خود را تقدیم ملت ایران نکردید.

ایا وقتی عده ای هستند که نمی گذارند باقی ماندن در مقامی که ظاهریست و در عمل هیچ
اختیاراتی ندارد
و ایا باقی ماندن در پست ریاست جمهوری با این شرایط خیانت به رای مردم و همسویی
با همان عده ای نیست که نمی گذارند.

وقتی می گویید عده ای هستند که نمی گذارند معنی ان این است که دولت پنهان ضد مردمی
وجود دارد که
تصمیمات را می گیرند

وقتی می گویید عده ای هستند که نمی گذارند یعنی انتظار مردم برای مبارزه با فساد و
بهبود اوضاع اقتصادی بیهوده است.

وقتی می گویید عده ای هستند که نمی گذارند وشما هم بدون کوچکترین احساسی نسبت به
سرنوشت ملت در پست بدون قدرت ریاست جمهوری باقی مانده اید و کنار نمی روید یعنی
اینکه شما مانع از رونمایی و شناسایی این دولت پنهان توسط مردم می شوید و نقش سپر
بلا را برای انها ایفا می کنید.

وقتی می گویید عده ای هستند که نمی گذارند یعنی .................


پس یا بدون هیچ واهمه و ترسی انها را معرفی کنید و یا استعفا دهید تا دولت پنهان رخ
بگشاید و مستقیما" برای حل مشکلات وارد عمل شود و دیگر بهانه ای نداشته باشند که
بگویند عده ای هستند که نمی گذارند.
این حرکات روحانی بنظرم یک بلوتیک هست صبر کنیم تا ببینیم نظرشان در مورد عدم حضور در چنین جلساتی چیست . فکر کنم خواستند با این حرکت بگویند که در نبود هییت دولت اگر مخالفتی شد به گردن دولت نباشد که مردم قضاوت شان این باشد که روحانی بود ولی تصویب شد . روحانی بود ولی 2030تصویب شد .روحانی بود فیلترینگ تلگرام انجام شد . روحانی بود ولی اقتصاد هنوز دولتی هست .
متاسفانه دست آقای روحانی پس از یکسال از انتخابات دور دومش کاملا برای مردم رو شد،
در هیچ دوره ای از دولتهای گذشته تا این حد فساد سیستماتیک دولتی نبوده که در این دو دوره بوده، زمانیکه سایت ثبت سفارش بروی بسته بوده اما حالا رو شده که خود دولتیها بطور مرتب و شبانه وقتی مردم در خوای شیرین بودن از این سایت استفاده میکردن آنهم نه فقط برای چندین اتومبیل بلکه برای چندین هزار.
این حرکات روحانی بنظرم یک بلوتیک هست صبر کنیم تا ببینیم نظرشان در مورد عدم حضور در چنین جلساتی چیست . فکر کنم خواستند با این حرکت بگویند که در نبود هییت دولت اگر مخالفتی شد به گردن دولت نباشد که مردم قضاوت شان این باشد که روحانی بود ولی تصویب شد . روحانی بود ولی 2030تصویب شد .روحانی بود فیلترینگ تلگرام انجام شد . روحانی بود ولی اقتصاد هنوز دولتی هست . روحانی و وزیر خارجه اشبودند ولی ولایتی به موسکو رفت ووووو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۰
وقتی تو 5 سال هنوز نفهمیدی با کیا طرفی پس مطمئنا تا 3 سال بعد هم نخواهی فهمید. فقط منتظر 1400 هستی تا دوباره تکرار کنی و بیای اینجا توجیه کنی که این میخواست ولی عده ای نگذاشتند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۰
الان میگن روحانی بود و شرکت نکرد، ولی به جاش اونی که قرار بود تو پیاده رو ها دیوار بکشه رای موافق داد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۰
دقیقا..هر چی شد رو میخوان بذارن تقصیر اونور.
پنج ساله میگن ما می خوایم فلان کنیم فلان ها نمیذارن.
این دولت مسئولیت پذیر نیست.
آیا مشکل اصلی کشور الان حضور اقلیتها در شوراهاست که انتظار دارید رئیس جمهور کشور سایر کارهای خود را رها کرده و به جلسه ای برود که نتیجه آن از قبل معلوم بوده؟ اتفاقا روحانی اگر می خواست بهره برداری تبلیغاتی کند به این جلسه می رفت و نتیجه آن را به خود نسبت می داد نه اینکه خیالش راحت باشد و به کارهای دیگر خود بپردازد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۰
بزه توچال البته برای همیشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۰
الله اکبر از این همه رو
تا دیروز امثال این آقای ناشناس قضیه سپنتا رو تو بوق کرده بودند و به همه جا می تاختن.حالا که تکلیف مشخص شده میگه اصلا مگه مسئله مهمی بوده!!!!
ناشناس
| Germany |
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۰
دمت گرم، ایشالا که رییس جمهور تو این اوضاع اقتصادی، توچال تشریفشون رو نبرده باشن. بقول شما بشینن سر کار اصلیشون یعنی ریاست جمهوری...
اصل مشکلی بود که شکر خدا حل شد، حاشیه پزی و حاشیه خوری وقت تلف کردن است
مملکت هزاران مسئله مهمتر دارد که باید مسئولان به فکر حل آنها باشند مسئله سپنتا به علت تنگ نظری اصول گرایان تمامیت خواه بوجود آمده وباید به سادگی همان ابتدا حل می شد .
فشارهای اقتصادی اجتماعی سیاسی فساد رانت تبعیض پارت بازی نالایقی وبیسوادی وغیر کارشناس بودن بسیاری ازمسولان ودست اندرکاران حیف ومیل بیت المال تنش باکشورهای دیگر تحریم ها و..... درحال نابود کردن کشور میباشد.
عدم حضور روحانی و وزیرش بنظرم یک بلوتیک سیاسی هست یعنی روحانی در چنین رفتاری میخواست بگوید که جلسه 2030بودم اما هر چه گفیتم بی فایده بود . جلسه بستن تلگرام و فضای مجازی و حضور ولایتی در موسکو با وجود داشتن وزیر خارجه . شعار خروج نهادها از قدرت و سیاست و اقتصاد اما مخالفت شدید ووووو بنابراین وجود روحانی زیاد تاثیر گذار نیست تابی جان خودت را ناراحت نکن . تدارکات خوب که دولت انجام میده خیالی نیست
دروغ بودن بسیاری از شعارهای اصلاح طلبان تو این ۵ سال ثابت شد ...از این بابت روحانی « واقعا مچکریم »!!
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۰
کجا بودید شما اصلاح طلبان که یک کلمه از سپنتا دفاع !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!کنید
متاسفانه شاهد بکارگیری بازنشستگان در همه ادارات و نهاد ها از جمله نهاد کتابخانه های عمومی کشور تحت عنوان مشاور و مشاور عالی هستیم. امری که با سکوت دستگاههای نظارتی همراه است و عرصه را برای ورود جوانان بسیار تنگ کرده است... انتظار داریم نمایندگان محترم هیچ استثنائی را قائل نباشند و با یک رای قاطع عرصه را برای ورود جوانان آماده سازند...
اولویت های دولت در حال حاضر مبارزه با رانت خواران و آقا زاده هایی است که دست کم 300 میلیارد دلار سپرده در بانک های اروپا و آمریکا دارند بود و نبود سپنتا مشکلی از معیشت مردم حل نمی کند نظر آیت الاه جنتی در مورد سپنتا باید فصل الخطاب همه باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۰
منطقی باشیم اصل توجیه شورای نگهبان در این قضیه عقلانی بود.می گفتن تو 4 الی 5 نفر شورا که یک نفر غیر مسلمان است حق رای 20 درصد می تونه تو سرنوشت مسلمانان اون جامعه و شهر تاثیر گذار باشه.
اما از طرفی به قول ضرغامی مگه مسلمونا تخم دو زرده گذاشتن که یک زرتشتی نتونه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۰
مشکلات از درو دیوار بالا میره،میگم یهو خسته نشن؟!
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۰
حضرات اصلاح طلب کجا بودند؟
همه سروته یه کرباسید
کار خوب جای تشکر داره و کار بد جای تذکر و تاسف
در این دوره انتخابات به روحانی رای دادم و از این کار در آن زمان پشیمان نیستم اما الان مطمئن شده ام که دیگر کاری از دست او ساخته نیست و البته تمایلی هم به انجام کارهایی که قول داده است با هزینه از خود و نزدیکانش را ندارد مگر آنکه شرایطی فراهم شود و به او قول دهند که انجام وعده هایت بدون هزینه برای خود و اطرافیانت ممکن است و کاری به تو نداریم. طبیعتا چنین چیزی هم که مورد انتظار نیست و ....
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۰
تا آخر پشت روحانی هستی چون فقط پای میزگردهای بی بی سی می شینی!!!!!!!!!!!!!!!
فقط باید تأسف خورد
از همان ابتدا فقها شورای نگهبان که همه مجتهد هستند باید اعلام می کردند اشکال ندارد واینکه مجمع وارد شود وموضوع را حل نماید جلوه خوبی ندارد
محافظه کاری داشتیم ، اما اینقدرش دیگه نوبره
حق مردم یزد را احتمالا محسن رضایی برگردونده وگرنه از اون دولت شعار آبی گرم نمیشه
اينجاست كه بايد بگي صد رحمت به محمود
صحبت ها و وعده های آقای روحانی مصداق کامل افعال معکوس اهالی برره است، و دوره هشت ساله ریاست جمهوری ایشان تا کنون از نظر پیامدها یک پله پایین تر از ریاست جمهوری قبلی بوده است، ولی به احتمال تا سال 1400 از آن دوره نیز پیشی خواهد گرفت.
دولت تدبیر و امید ( که شخصا دو بار برای رای آوری جناب آقای شعار قشنگ مانند بسیاری دیگر تلاش زیادی کردم) باعث بیشترین ناامیدی در بین ملت شده است . شخصا دیگر به شعارهای هیچ کسی اعتمادی نمیکنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۰
اصن شعار ینی دروغ... هرکی برنامه جامه مکتوب و ممهور داشت داد دست مردم بخونن به اون رای بده وگرنه غیر از اون همش آبه...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۰
هیچ وقت نباید شعار را باور کرد
حق به حقدار رسيد.اقاي نيكنام عزيز تبريك. به هم ميهني با شما مباهات ميكنم
عجیبه از وقتی استخدامهای خانوادگی در جایی مطرح شده تابناک چسبیده به نقد دولت،اصل برکناری فرد مذکوری خلاف قانون بوده و زحمات دولت مردان کار را به مجمع رساند عوام فریبی نکنید!
روحانی دیگر رئیس جمهور مردم نیست
استعفای روحانی واجب است.
اتفاقا چون روحاني نبود اين تصويب شد
اگر روحاني در جاسه شركت ميكرد تصويب نميشد
به فکر مهاجرت باشید.
عمل به شعارها دیگر برای روحانی اهمیتی ندارد چون دیگر احتیاجی به رای ملت ندارد
دلار چنده؟
چقدر موضوع بی ارزشیه در این وانفسای کشور ! اینهمه مسئله حیاتی و بحران تو کشور وجود داره
اونوقت معلوم نیست ( سپنتا) کیه
عرضه روحانی و وزیر کشورش از خیلی از اصولگراها بیشتر بود . آنهایی که مسایل و مشکلات کشور و مردم را فراموش کرده و با بلند کردن دست خود به نشانه موافقت با طرح مزبور عیار خود را نشان دادند یک روز با تتلو و روز دیگر اینطور میخواهند که خود را در دل مردم جا دهند .زنده باد جنتی با صلابت و شجاع و انقلابی. اگر درج نکنی نشانه یکطرفه بودن سایت تابناک است
وقتی ۱۱ نفر لب مرز شهید شدن انتظار دارید روحانی و وزیر کشور بیان رای گیری ! این دیگه چه حرفیه ؟
واقعا پشیمان هستم چرا به اقای روحانی رای دادم فقط حرف حرف حرف حرف
اصلا کلیدی ازاول نداشت
آقای روحانی واقعن چه زمانی میخواد بکشه کنار. بابا بسه دیگه تا کی آخه
حالا که چنین حقی اقلیت کسب کردند که درشورای اسلامی شرکت کنندونمایند اکثریت درشورائی اسلامی گردندانتظارمیرودکه آنهاهم احترام متفابل رابرای اکثریت قائل باشند....
مگر قبلاً جلسات مجمع را می رفتند ؟
درود بر دکتر رضایی که این موصوع رو پیش بردن و حمایت کردند
احتمالا می دانستند اگر تصویب این طرح بخواهد به اسم دولت تمام شود ،مجمع رای دیگری می دهد، و کردیت این کار را به روحانی نمی دهد
کاربر محترم زینال . واقعا چرا هر موضوعی در کشور اتفاق میفتد همه چیز و همه مشکلات را بهم پیوند میدهیید چرا نمیگویید که هر موضوعی سر جای خودش حل شود یعنی این موضوع برای توی شعروند حتی اگر یزدی باشی و رای داده باشی معم نیست . چرا وقتی مشکلی را حل میکنند میگویید ان مشکل هم بود چرا آنرا را حل نکردند ؟ به این رفتا رهای سیاسی را فرافکنی میگویند. فراقکنی را تمام کنید فصر داریم کم ؟بی داریم و مشکلات سلامت داریم ولی هر کدام سرجای خودش باید حل شود
بعضیها ، حرفهای خوب میزنند اما بعضیها ، خوب حرف می زنند
درود خدا بر دکتر احمدی نژاد که تو راه خودش صاف و صادق بود
به درستی که دولت روحانی ارباب وعده هاست.
روحانی برخلاف سیدمحمدخاتمی که خدمتگذارصادق ومحبوب اکثریت ملت ایران بوده وخواهدبود باعملکرد ناکارآمد وبی کفایت رییس جمهورپس از انقلاب خواهدبود
آقای روحانی واقعا از غیبت شما متاسفم
روحانی مانند سهم خواهی اصلاح طلبان شوخ شعارهایی گول زنک داد دور دوم از مردم برید ایا با این رفتار مورد اعتماد واقع میشود
لطفا برای تنویر افکار عمومی نام اعضایی که در مجمع موافق حضور آقای نیکنام نبودند را بنویسید
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی