بازدید 2380

برکناری مدیرورزشگاه آزادی؛ بازهم پای برهان مبین وسط است

کد خبر: ۸۱۷۰۸۵
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۶ 17 July 2018

در اولین روز هفته جاری خبر رسید که مدیر مجموعه آزادی تهران برکنار شد. بعد از برکناری ناصر محمودی‌فرد از مدیریت مجموعه‌ی آزادی حرف‌ها زیادی در مورد دلیل برکناری او زده شد.

به گزارش تابناک ورزشی و به نوشته روزنامه همشهری، چند دقیقه بعد از اینکه خبر رسید مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان در نامه‌ای به رئیس‌جمهوری از دست‌اندرکانی که موجب شدند تا بعد از انقلاب و برای اولین‌بار خانواده‌ها در ورزشگاه آزادی حضور پیدا کنند و مرد و زن در کنار هم بازی‌های جام‌جهانی را تماشا کنند، قدردانی کرد، ناصر محمودی‌فرد برکنار شد! مردی که ۵ماه قبل به‌عنوان مدیر مجموعه ورزشی آزادی انتخاب شد و در این مدت یکی از بزرگترین تابوها،‌ حضور همزمان زنان و مردان در ورزشگاه را شکست. شاید در این اتفاق مقام‌ها رده‌ بالا نقش اساسی داشتند، اما نمی‌شود پیگیری‌های او برای اجرای برنامه را نادیده گرفت، برنامه‌ای که هرچند نقص‌هایی داشت اما رضایت خانواده‌ها را جلب کرد.

دیروز بعد از این نامه تشکرآمیز، خبری غافلگیرکننده منتشر شد. خبر این بود که حسن کریمی، مدیر عامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی، حکم برکناری محمودی‌فرد را صادر کرده است. این خبر با واکنش‌های تندی روبه‌رو شد، واکنش‌هایی که در حمایت از محمودی‌فرد بود. یکی از واکنش‌ها، توئیتی بود که محمد‌جواد حق‌شناس، رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران نوشت: «از مدیران عالی ورزش انتظار می‌رفت از عملکرد موفق وی (محمودی‌‌فرد)، در برگزاری نمایش مسابقات تیم‌ملی فوتبال در جام‌جهانی روسیه که با حضور خانواده‌های ایرانی برگزار شد، قدردانی شایسته‌ای صورت‌گیرد.»
کریمی برای این برکناری این توضیح را به خبرگزاری‌ها داده است: «به محمودی‌فرد گفتم که شرکت برهان مبین هیچ اجازه‌ قانونی برای فعالیت در آزادی ندارد و باید محل آن تخلیه شود. به او گفتم باید این کار انجام شود و صورت‌جلسه‌اش را به من بدهد. محودی‌فرد گفت باید این کار باید نامه قضایی وجود داشته باشد. من به او اعلام کردم به‌عنوان مدیر شرکت توسعه این دستور را می‌دهم و باید اجرا کند اما او سر موضع خود پافشاری کرد.»

برهان مبین شرکتی است که با فدراسیون فوتبال قرارداد داشت و بلیت‌فروشی دیدارهای استقلال و پرسپولیس را انجام می‌دهد و در حال حاضر این قرارداد به پایان رسیده است. محمودی‌فرد به همشهری ورزشی می‌گوید که این موضوع بهانه‌ای برای برکناری او شده است: «آقای کریمی مافوق من است ولی قرار بر دستور نیست. اینجا هم پادگان نیست. از لحاظ قانونی نسبت به کاری که قرار است انجام بدهم، باید توجیه باشم و من در قضیه برهان مبین توجیه نبودم. موضوع برهان مبین در مراجع قضایی مطرح بود و من برای اجرای درخواستی که شرکت تجهیز داشت، گفتم باید حکم قضایی را ببینم، اگر فقط بحث اجرا بود، باید من هم درجریان حکم قرار می‌گرفتم تا بتوانم صورت‌جلسه را امضا کنم. در غیر اینصورت باید جوابگو کاری که انجام می‌دادم‌، می‌بودم.» حکم برکناری محمودی‌فر در فاصله یک ساعته صادر شده است: «۹صبح به من گفتند چه کار کنم و ۱۰صبح برکنارم کردند.» و همین باعث شده تا او با اطمینان بگوید دلیل برکناری‌اش چیز دیگری بوده: «برهان مبین بهانه شد. دلیل اصلی برگزاری برنامه حضور خانواده‌ها در ورزشگاه آزادی بود. شرکت از ابتدا مخالف این برنامه بود. تصور هم نمی‌کردند این برنامه به این خوبی و بدون عواقب اجرا شود.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی