بازدید 2254

تحصیل بیش از 66 هزار دانشجوی ایثارگر در دانشگاه‌ها

کد خبر: ۸۱۷۰۳۳
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۸ 16 July 2018

مدیرکل دانشجویان شاهد و ایثارگر وزارت علوم از تحصیل 66 هزار و 772 دانشجوی شاهد و ایثارگر در دانشگاه‌های کشور خبر داد و گفت: 33 هزار و 744 نفر از این دانشجویان در دانشگاه‌های دولتی و مابقی در دانشگاه‌های غیر دولتی تحصیل می‌کنند.

به گزارش ایسنا، مهندس فداحسین محمدی در گردهمایی مدیران کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی سراسر کشور که امروز در کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران برگزار شد، اظهارکرد: اساسنامه حمایت از دانشجویان شاهد و ایثارگر سال 65 به تایید بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران رسید و آخرین بار در سال 96 به تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید. در واقع هدف از این اساسنامه، تربیت، تهذیب،‌ رشد و تعالی دانشجویان شاهد و ایثارگر و کمک عزتمندانه با حفظ کرامت انسانی،‌ ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و در نهایت حمایت از این دانشجویان و ارتقاء وضعیت تحصیلی،‌علمی و فرهنگی آن‌ها بود تا زمینه‌سازی برای پرورش مدیران متعهد در آینده صورت بگیرد.

وی در ادامه گزارشی از تعداد دانشجویان شاهد و ایثارگر در دانشگاه‌های کشور ارائه داد و گفت: به طور کلی تعداد 66 هزار و 772 دانشجوی شاهد و ایثارگر در دانشگاه‌های کشور تحصیل می‌کنند که 33 هزار و 744 نفر آن‌ها در دانشگاه‌های دولتی،‌ 11 هزار و 600 نفر آن‌ها در دانشگاه پیام نور،‌ 5 هزار و 486 نفر این دانشجویان در موسسات آموزش عالی و 15 هزار و 942 نفر آن‌ها در دانشگاه علمی و کاربردی مشغول تحصیل هستند.

به گفته مدیرکل دانشجویان شاهد و ایثارگر وزارت علوم از تعداد کل دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه‌های کشور 4 هزار و 119 نفر آن‌ها در علوم پایه،‌ 13 هزار و 803 نفر در علوم انسانی، 12 هزار و 32 نفر در رشته‌های فنی مهندسی، 2 هزار و 196 نفر در رشته‌های کشاورزی و مابقی دانشجویان در رشته‌های هنر تحصیل می‌کنند.

مهندس محمدی خاطرنشان کرد: از تعداد کل دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه‌های کشور تعداد 34 هزار و 94 نفر آن‌ها در دوره کارشناسی، ‌11 هزار و 6 نفر در دوره کارشناسی ارشد و 3 هزار و 700 نفر نیز در مقطع دکتری مشغول تحصیل هستند.

وی یادآور شد: از بین دانشجویان شاهد و ایثارگر مشغول به تحصیل در دانشگاه‌ها 150 نفر جانباز بالای 50 درصد، 83 نفر آن‌ها دانشجوی آزاده و 380 نفر جانباز کمتر از 50 درصد، 326 نفر رزمنده، 2 هزار و 242 نفر فرزندان شهید، 3 هزار و 763 نفر فرزندان جانباز بالای 50 درصد، 4 هزار و 597 نفر فرزندان آزاده و 15 هزار و 598 نفر نیز فرزندان جانباز بالای 25 درصد هستند.

دبیر اجرایی گردهمایی مدیران کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه در پایان از تقدیر تعداد 90 نفر از دانشجویان شاهد و ایثارگر در مراسم امروز خبر داد و گفت: 26 نفر این افراد در دوره کارشناسی، 27 نفر در دوره کارشناسی ارشد و 37 نفر این دانشجویان در دوره دکتری مشغول به تحصیل هستند. در واقع 17 نفر این دانشجویان فرزند شهید، 23 نفر فرزندان بالای 50 درصد جانبازی و 50 نفر آن‌ها فرزندان کمتر از 50 درصد جانبازی هستند.

در ادامه این مراسم دکتر مجید سرسنگی معاون فرهنگی دانشگاه تهران خدمت به دانشجویان شاهد و ایثارگر از وظایف شرعی، ‌اخلاقی و ملی مسئولان عنوان کرد و گفت: ما همواره در عمل به این وظیفه خطیر اهتمام زیادی را انجام داده‌ایم، اما در چهل سالگی انقلاب اسلامی این توقع وجود دارد که تجدیدنظر جدی در سیاست‌های حوزه ارتباط با دانشجویان شاهد و ایثارگر در آموزش عالی اتفاق بیفتد، در واقع با شناسایی نقاط قوت و ضعف بتوانیم سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌های موثرتری در این حوزه داشته باشیم.

وی در ادامه تصریح کرد: سیاست‌های حمایت از دانشجویان شاهد و ایثارگر در دانشگاه‌ها نباید صرفا بر مبنای تسهیل حضور آن‌ها در دانشگاه‌ها اتفاق بیفتد، بلکه باید تمام تلاش خود را به کار بگیریم تا این افراد در دوران تحصیل مورد غفلت قرار نگیرند.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران توجه به فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: من اعتقاد دارم توجه جدی به مسائل فرهنگی و استفاده از ارزش‌های ایثار و شهادت می‌توانیم بسیاری از مشکلات فعلی در جامعه را برطرف نماییم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار