بازدید 5986

نقش باند «مظلومین» در بحران‌های ارزی

کد خبر: ۸۱۶۹۵۴
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۷ 16 July 2018

پس از اظهارات روز گذشته سخنگوی قوه قضائیه و رونمایی از باند «مظلومین» یک منبع آگاه به فارس از جزئیات دستگیری این فرد به همراه پسرش در بحران ارزی سال‌‌های ۹۰ و ۹۱ خبر داد.

به گزارش فارس، روز گذشته حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضاییه در کنفرانس مطبوعاتی خود اعلام کرد از زمانی که تلاطم در بازار ارز ایجاد شد افرادی در بازار بدون صرافی، به صورت عمده ارز و سکه خریداری کرده‌اند که این افراد بازداشت شدند و ادعا کردند که کارهایشان را با هماهنگی بانک مرکزی انجام می‌دادند.

اژه ای افزود: فردی به نام حمید مظلومین (سلطان سکه) و پسرش محمدرضا مظلومین چند سال پیش بازداشت و در دادگاه حاضر شدند که بانک مرکزی نیز در دادگاه حاضر بود و اعلام کرد که این افراد با ما هستند و این موضوع باعث شد که دادگاه این افراد را آزاد کند.

اما در این بین یک منبع آگاه در گفت‌وگو با فارس اعلام کرد در زمان تحقیقات در سال‌های 90 و 91 از این متهمان که در همان بحران ارزی به همراه جمشید بسم الله دستگیر شده بودند هیچگونه صحبتی از هماهنگی بانک مرکزی با اقدامات این افراد نبوده است و حتی لحظه دستگیری، «مظلومین» در حال فرار از طریق یکی از مرزهای غربی بوده و اگر ارتباطی بین وی و بانک مرکزی بوده است نیازی به فرار نداشت لذا این مورد قابل تامل و پیگیری است.

این منبع مطلع ادامه داد: حمید مظلومین در دهه 70 نیز از عوامل بحران ارزی بوده و در همان سال‌ها نیز دستگیر و مجوز صرافی وی باطل شده بود اما در ادامه از نام و حساب‌های بانکی افراد دیگری استفاده می‌کرده است.

وی ادامه داد: حمید مظلومین از حساب فرد دیگری برای اقدامات تبهکارانه خود استفاده می‌کرده است و ماهیانه مبلغی حدود چند صد میلیون تومان به حساب وی واریز می‌کرده است. گردش مالی حساب این فرد در سال چند هزار میلیارد تومان بوده است. این باند که متشکل از پدر و فرزندی بوده‌اند تقریبا در تمامی بحران‌های ارزی دهه 70 به بعد حضوری فعال داشته‌اند و با روش‌های مختلف سعی در دور زدن مراجع نظارتی، امنیتی و قضایی را داشته‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲۲
این باند که متشکل از پدر و فرزندی بوده‌اند تقریبا در تمامی بحران‌های ارزی دهه 70 به بعد حضوری فعال داشته‌اند.
پس قوه قضاییه کجا بود؟
اگر ایندو نفر اینقدر تاثیر داشته اند پس چرا پس از دستگیری هیچ اتفاقی در بازار نیفتاد اگر هم تاثیرگذار نبودند پس چرا این همه رسانه ای شد و همه جا حرف از بازداشت آنهاست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
مثل این افراد باز هم هست.
واقعا خیلی چرته این حرفا، خیلی..
بايد تمام اموال منقول و غير منقول اينگونه افراد را بنفع دولت مصادره كرد و ارزهاي مصادره شده را هم وارد بازار نمود تا روند قيمتهاي ارز نزولي شود چون با همين ثروتها قيمت ارز به اينجا رسيده و مردم به خاك سياه نشسته اند.
خداييش اين دوتا را اعدام كنيين ما هم بفهميم شما كمي توان دارين.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
آخه تو چی از این آدم میدونیکه حکم میدی؟
و همانند قبل به زودی آزاد خواهند شد تا نقش فعالی در بحران های بعدی داشته باشند...
امیدوارم توسط قوه قضاییه به سزای اعمالش رسانیده شود.البته اگه مثل جناب خاوری فرار نکنه
اگه بوده چرا ازاده الان چرا هیچکارش نمیکنن میدونید این وضع چقد زندگی رو داره به نابودی میکشونه
منبع شما مطلع تر از جناب اژه ای هستند واقعا این داستان را از کجا اورده اید این ادم از دهه 70 در همه بحرانها حضور داشته و هیچ اتفاقی برایش نیافتاده
شروع این بحران ها از نقش موسسات مالی خصوصی بود که اموال مردم را بالا کشیدند و تقریبا بی اعتمادی به سیستم مالی را رقم زدند و حتی یک اقایی امد و در تلویزیون گفت که بانک ها حتی دولتی هاش مسولیتی در قبال پول مردم ندارند مردم هم ترسیدند پول ها را بیرون کشیدند و کردند چیزی که ارزش داشته باشد و حجمش هم کم باشه بتونن خارج از بانک نگهداری کنند و ترامپ هم کمک کرد و شد بحران ارزی .
اينها مردم را عقب مانده فرض كردند
مگر ميشود يك پدر و پسرش عامل بحران ارزي يك مملكت شده باشند
اگر اين دو چنين نوابغي هستند بايد وزير اقتصادشان كرد
یعنی 30ساله اختلال می کنن و نیروهای امنیتی هم خبر نداشتن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
باند مظلومین ؟؟!!!! باند بانک مرکزی .... حدسم درست بود .... کی میتونه اینقدر قدرت داشته باشه بدون اتصال به قدرت ...سکه ها و دلارها همه دست خود دولته و کم کم روانه بازار میشه و قیمت میکشه پایین ... بیچاره اونایی که خریدند ...تا ما باشیم صف نکشیم
حتماٌ فرذ دیگر م م - ج ج ه -ه و غیره ..................................هستند
فقط دارشان باید بزنند چون بنوعی محارب و مفسد فی الارض و محتکر و ... هستند
اقای ازه ای گفت بانک مرکزی ارتباط با این افراد را کتبا نیز به دادگاه اعلام کرد لذا امر غیر قابل کتمانی است ظاهرا افرادی را که بنحوی با بانک مرکزی در اینگونه موارد همکاری دارند را میتوان بابک زنجانی دیگری نامید
من هم جزء مظلومین جامعه هستم و با بسم الله کارم رو شروع می کنم.واقعا چی فرض کردید مردم را
محمدرضا دوست چند ساله منه و پدرشو هم از نزدیک میشناسم.بنده خدا متولد 68 هستش.چطور میتونه در اخلال ارز دهه 70 باشه.
این بنده خدا تاجر طلاست.کار خلافی هم نکرده.داستن میفروختن این خریده.کجای این کار جرمه؟
باید دید دمشون به کدوم یک از بالاها وصل بوده...........
این دو توانسته اند در نظام ارزی اخلال کنند چون شریک قدرتمندی به نام بانک مرکزی داشته اند و دارند. دوباره مشخص شد که عامل اصلی بالا رفتن دلار بانک مرکزی و دولت است. دولت بیشترین دلارها را دارد و از افزایش قیمت ان بیشترین سود را می برد. وضع مردم هم که برای دولتی ها مهم نیست.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی