آشنایی با مفاهیم اقتصادی؛
کد خبر: ۸۱۵۸۱۵
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۳ 11 July 2018

یکی از مهم ترین مشکلات و چالش های متقاضیان خدمات بیمه ای انتخاب شرکت بیمه مناسب برای دریافت خدمات است و به دنبال معیارها و روش های مشخص و معینی مبتنی بر استانداردهای مالی در این رابطه هستند.

با اینکه معیار و روش انتخاب شرکت بیمه مناسب در ایران کمتر معرفی شده است اما بیمه مرکزی با ارائه اطلاعات مشخص و دوره ای درباره شرکت های بیمه، نمایندگان و ارزیابان خسارت و همین طور کارگزاران بیمه در پایگاه اینترنتی «اطلاع رسانی نظارت بیمه مرکزی» کمک شایان توجهی به متقاضیان خدمات بیمه ای می دهد.

برای انتخاب  شرکت بیمه مناسب در کنار سابقه فعالیت و تجربیات شخصی در حال حاضر دو معیار می‌توان معرفی کرد:

معیار اول: توانگری مالی شرکت بیمه

چنانچه شرکت های بیمه دارای توانگری مالی بالای ۱۰۰ باشند، شما به طور کلی می‌توانید اطمینان حاصل کنید که شرکت بیمه توانایی ایفای تعهدات خود را دارد.

معیار دوم: رتبه و میزان شکایت انجام شده توسط بیمه‌گذاران

در عملکرد سامانه شکایات بیمه‌گذاران اطلاعات زیر وجود دارد.

۱-  تعداد شکایات واصله از مردم از هر شرکت بیمه.

۲-  تعداد شکایات وارد و ناوارد از شرکت بیمه.

۳-محاسبه نسبت و سهم شکایات هر شرکت بیمه به تعداد بیمه‌نامه‌ها.

۴-متوسط مدت زمان پاسخگویی به شکایات هر شرکت در مقایسه با صنعت بیمه.

منبع: ایبِنا

اشتراک گذاری
روی خط سایت ها
نظر شما

سایت تابناک از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

نام:
ایمیل:
* نظر: