بازدید 2535
در پی تصمیم کره جنوبی علیه اقتصاد ایران:

آیا ما هم خرید کالای ساخت کره جنوبی را تحریم خواهیم کرد؟

در روزهای گذشته بود که اعلام شد مردم کانادا در واکنش به تصمیمات اقتصادی آمریکا علیه کانادا، خرید اجناس آمریکایی و سفر به ایالت های این کشور را تحریم کرده اند. همچنین در روزهای اخیر خبری نیز منتشر شد مبنی بر اینکه کره جنوبی از ماه جاری میلادی نفت ایران را نخواهد خرید! این تصمیم کره جنوبی بر ضد اقتصاد کشورمان می باشد و آیا ما هم در کارزار اقتصادی با کره جنوبی به مانند مردم کانادا، خرید کالاهای ساخت کره جنوبی را تحریم خواهیم کرد؟
کد خبر: ۸۱۴۹۰۷
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۳ 09 July 2018

آیا ما هم خرید کالای ساخت کره جنوبی را تحریم خواهیم کرد؟در روزهای گذشته بود که اعلام شد مردم کانادا در واکنش به تصمیمات اقتصادی آمریکا علیه کانادا، خرید اجناس آمریکایی و سفر به ایالت های این کشور را تحریم کرده اند. همچنین در روزهای اخیر خبری نیز منتشر شد مبنی بر اینکه کره جنوبی از ماه جاری میلادی نفت ایران را نخواهد خرید! این تصمیم کره جنوبی بر ضد اقتصاد کشورمان می باشد و آیا ما هم در کارزار اقتصادی با کره جنوبی به مانند مردم کانادا، خرید کالاهای ساخت کره جنوبی را تحریم خواهیم کرد؟

به گزارش تابناک اقتصادی، طی ماه های اخیر تصمیمات اقتصادی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که در حمایت از اقتصاد این کشور می باشد باعث شده است تا اقتصاد بسیاری از کشورها از این تصمیمات لطمه ببینند و سردمداران این کشورها و مردمان آن  عدم خشنودی خود را نسبت به این تصمیمات به نحوی نشان دهند. به تازگی در اقدامی جالب مردم کانادا به جنگ تصمیمات اقتصادی آمریکا علیه این کشور رفته اند. مردم کانادا تصمیم گرفته اند در واکنش به این تصمیمات، خرید کالاهای آمریکایی و سفر به ایالات این کشور را تحریم کنند. حتی برای این تصمیم خود کمپینی در شبکه های اجتماعی نیز به راه انداخته اند و با هشتگ های #BuyCanadian (جنس کانادایی بخر)، #BoycottUSProducts (جنس آمریکایی را تحریم کن) و #BoycottUSA (تحریم آمریکا) حمایت خودشان را از این تصمیم اعلام کرده اند.

این ماجرای مردم کانادا، با تصمیم دولت کره جنوبی علیه اقتصاد کشورمان همزمان شده است. در مورخه 15 تیر 1397 مسئولین کره جنوبی اعلام کرده اند که به دلیل تحریم های اقتصادی آمریکا علیه ایران، از ماه جاری میلادی نفت ایران را خریداری نمی کنند. کشور کره جنوبی که یکی از خریداران بزرگ نفت ایران در آسیا است، برای نخستین بار در شش سال اخیر، اعلام کرده است که در ماه جاری میلادی نفت و میعانات ایران را بارگیری نخواهد کرد. این در حالی است که ژاپنی ها اعلام کرده اند که همچنان به خرید نفت ایران ادامه خواهند داد.

این تصمیم کره جنوبی می تواند بسیار بر روی اقتصاد کشور ما تاثیرگذار باشد چرا که همان گونه که گفته شد این کشور یکی از بزرگترین خریداران نفت ایران در آسیا است. این تصمیم در حالی اتفاق می افتد که کره جنوبی در سال های اخیر همواره یکی از 5 شریک تجاری اول ایران بوده و ایران در سه ماه اول سال جاری حدود 260 هزار تن کالا به مبلغ 712 میلیون دلار وارد  کرده است.

پرسش این است که آیا بهتر نیست ما نیز به مانند مردم کشور کانادا که در پاسخ به تصمیمات آمریکا علیه اقتصاد کشورشان، خرید کالاهای این کشور را تحریم کرده اند، خرید کالاهای  کره جنوبی را تحریم کنیم؟ کالاهایی که از کشور کره جنوبی وارد می شوند بعضاً در داخل کشور نیز تولید می شوند و تحریم خرید این نوع کالاها قطعاً هیچ تاثیری بر زندگی روزمره ما نخواهد گذاشت و اتفاقاً با این تصمیم گامی هم در حمایت از تولید کالای داخلی بر خواهیم داشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی