بازدید 4091
سکه شدن حساب برخی با حراج دولتی سکه

بیش از 30 میلیارد تومان سود در یک ماه

چند روز پیش بود که رئیس سازمان بازرسی کل کشور اعلام کرد در پیش فروش سکه 7 میلیون و 600 هزار ثبت نام سکه داشتیم که 50 نفر، 5 درصد این سکه ها را خریداری کردند. به تازگی عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی هم خبر داده است که دو نفر 59 هزار قطعه سکه خریداری کرده اند. با این اوصاف این دو نفر سودی بیش از 30 میلیارد تومان را به جیب زده اند. البته خبر خوب آن است که قرار است از این گونه سودها مالیات اخذ شود.
کد خبر: ۸۱۱۱۹۴
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰ 25 June 2018

بیش از 30 میلیارد تومان سود در یک ماهچند روز پیش بود که رئیس سازمان بازرسی کل کشور اعلام کرد در پیش فروش سکه 7 میلیون و 600 هزار ثبت نام سکه داشتیم که 50 نفر، 5 درصد این سکه ها را خریداری کردند. به تازگی عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی هم خبر داده است که دو نفر 59 هزار قطعه سکه خریداری کرده اند. با این اوصاف این دو نفر سودی بیش از 30 میلیارد تومان را به جیب زده اند. البته خبر خوب آن است که قرار است از این گونه سودها مالیات اخذ شود.

به گزارش تابناک اقتصادی، نوسانات بازارهای مختلف و به خصوص بازار سکه که این روزها هم داغ تر شده است باعث شد تا بانک مرکزی برای کنترل بازارها اقدام به پیش فروش سکه نماید. بر همین اساس از 18 فروردین ماه 97 پیش فروش سکه با سررسید یک ماهه یک میلیون 590 هزار تومان، سه ماهه یک میلیون و 540 هزار تومان، شش ماهه یک میلیون و 475 هزار تومان، 9 ماهه یک میلیون و 410 هزار تومان، 12 ماهه یک میلیون و 350 هزار تومان، 18 ماهه یک میلیون و 245 هزار تومان و دو ساله یک میلیون و 160 هزار تومان اعلام شد.

ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور در مصاحبه ای در مورخه 27 خرداد 1397 در زمینه پیش فروش سکه توسط بانک مرکزی گفت: 7 میلیون و 600 هزار ثبت نام سکه داشتیم که 50 نفر، 5 درصد این سکه ها را در اختیار دارند و هر سکه ای یک میلیون سود دارد.

به تازگی ابعاد جدیدی از پیش فروش سکه توسط عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی افشا شده است که جای بسی تامل دارد. شهباز حسن پور بیگلری طی مصاحبه ای اعلام کرد که فردی بیش از 39 هزار سکه و فرد دیگری بیش از20 هزار سکه در ماه های اخیر خریداری کرده است که این نحوه توزیع سرمایه های کشور در جلسه اخیر ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی مورد نقد قرار گرفته است.

این دو نفر طبق محاسبات ساده، با خرید و فروش سکه سود میلیاردی را در ماه های اخیر به جیب زده اند. اگر این دو نفر سکه ها را با سررسید یک ماهه و به قیمت یک میلیون 590 هزار تومان خریداری کرده باشند توانسته اند ظرف مدت یک ماه بیش از 30 میلیارد تومان سود به جیب بزنند؛ چرا که در زمان تحویل این سکه ها، قیمت هر سکه تمام بهار آزادی در بازار آزاد تا دو میلیون و ۱۰۰ هزار تومان به فروش می رسید و این یعنی اختلاف قیمت 510 هزار تومانی سکه ها با سررسید یک ماهه با قیمت سکه در بازار آزاد. البته این محاسبات به شرطی است که دقیقاً این دو نفر در روز دریافت سکه های خود این سکه ها را به فروش رسانده باشند در غیر این صورت آن ها در روزهای بعد می توانسته اند این سکه ها را به قیمت بالاتر نیز به فروش برسانند که این موضوع قطعاً سودی بیش از 30 میلیارد تومان را نصیب آن ها می کرده است.

البته خبر خوب آن است که طبق گفته سید کامل تقوی نژاد رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور قرار است از این گونه سودهای بادآورده مالیات اخذ شود. وی طی مصاحبه ای در مورخه 2 تیر 1397 با اشاره به دستور رئیس جمهوری در جلسه ساماندهی بازار و بررسی نوسانات اخیر در قیمت برخی کالاهای مورد نیاز مردم، گفت: پیرو صحبت های رئیس جمهوری و دستور ویژه وزیر امور اقتصاد و دارایی مبنی بر برخورد قاطع مالیاتی با سوداگران اقتصادی، کارگروه تخصصی با هدف رصد مالیاتی بازار ارز، سکه، خودرو و مسکن در سازمان امور مالیاتی کشور تشکیل شده است.

به هر صورت یکی از راه حل های جدی برای به سامان رساندن بازارهای مختلف، همین رصد بازارها و اخذ مالیات سنگین از کسانی است که به نیت اخذ سودهای کلان به بازارهای مختلف وارد می شوند و به نوعی این بازارها را به هم می ریزند و اقتصاد کشور را با اختلالاتی رو به رو می سازند.

  

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار