بازدید 6020

توضیح رئیس پلیس آگاهی درباره تجاوز در ایرانشهر

کد خبر: ۸۱۰۲۲۴
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۵ 22 June 2018

رئیس پلیس آگاهی ناجا در خصوص پرونده تجاوز به دختران ایرانشهر توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش ایلنا، سردار محمدرضا مقیمی در حاشیه نشست روسای پلیس آگاهی در جمع خبرنگاران در خصوص پرونده تجاوز به دختران ایرانشهر گفت: ما بر آنچه در فضای مجازی می‌چرخد، تاکید نمی‌کنیم. این پرونده در دست اقدام است و در حال حاضر صحبت کردن در خصوص آن صلاح نیست، مگر اینکه قاضی پرونده در این زمینه اظهارنظر کند.

وی با بیان اینکه این پرونده تحت رسیدگی است و ما بر آن مسلط هستیم، تاکید کرد: ممکن است شایعات و حرف‌هایی در این باره گفته شود که حتی ممکن است این شایعات منتسب به فردی شود که دستگیر شده اما باید بگویم نه در خصوص این پرونده بلکه در همه پرونده‌های پلیس آگاهی و موضوعات تا مستندات قانونی و استدلال نداشته باشیم نمی‌توانیم جرمی را به کسی منتسب کنیم.

رئیس پلیس آگاهی ناجا خاطرنشان کرد: ممکن است شخصی به جهت اینکه در فضایی قرار گرفته است، اقراری هم بکند، ما در مجموعه پلیس آگاهی چنین موضوعاتی داریم که فرد اقرار هم کرده و صحنه جرم را هم بازسازی کرده است و حتی بازداشت هم شده است و حتی به مقامات قضائی نیز تحویل داده شده اما بعد از مدتی مجرم اصلی دستگیر شده است.

وی ادامه داد: حال اینکه آن فرد با چه انگیزه‌ای خود را جای مجرم اصلی جا زده باشد، ممکن است انگیزه‌های مختلفی داشته باشد؛ به عبارتی ممکن است فرد در یک شهر کوچک دوست دارد شهرت کسب کند و برایش مهم نیست این شهرت در چه زمینه‌ای باشد.از همین رو ممکن است صحبت‌های زیادی کند، اما اینکه چقدر برای حرف هایش مستنداتی وجود داشته باشد و دلایل و مدارک و قرائن چه باشد، مهمترین موضوع است.

او در خصوص ورود پلیس آگاهی به این پرونده گفت: ما قاعدتا بعد از شکایت وارد کار می‌شویم، البته بخشی از برنامه‌های پلیس آگاهی این است که جرائم را رصد می‌کند. خیلی از موضوعاتی که در این پرونده عنوان شده است در ابتدای ساکن تفاهم و تعامل طرفینی بوده است و شاید در ابتدا نیز بحث سرقت و آدم‌ربایی مطرح نبوده است. به همین جهت پرونده در دست ما با یک آدم‌ربایی آغاز می‌شود که بلافاصله همکاران من در سیستان و بلوچستان که از بهترین نیروهای پلیس آگاهی در کشور هستند وارد پرونده شده و بلافاصله پیگیری‌های خود را آغاز کردند و از آن به بعد تحت پیگیری‌های دقیق پلیس قرار گرفت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی