بازدید 1896

لزوم ساماندهی استعدادها در حوزه های علمیه خواهران

کد خبر: ۸۰۷۵۶۶
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۷ 12 June 2018

مدیر حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری گفت: ساماندهی استعدادها در حوزه های علمیه خواهران یک شرط اصلی است که باید مورد توجه جدی مسئولان قرار گیرد.

به گزارش مهر، به نقل از حوزه‌های علمیه خواهران، حجت الاسلام یدالله رحمانی در نشست با کارکنان و اساتید مدرسه علمیه حضرت زهرا(س) بروجن گفت: در شرایط کنونی جامعه ماموریت حوزه های علمیه در عرصه امور دینی و فرهنگی که به کاهش آسیب های اجتماعی ختم می شود، ضروری است.

وی افزود: باید از چارچوب امور اداری و قوانین دست و پاگیر کمی فراتر حرکت کنیم تا در رسالت خود بهتر نقش آفرین باشیم.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه سیاست جدید حوزه های علمیه خواهران مدرسه محوری است، اظهار داشت: همه انتظارات ما از مدرسه، در کادر و اساتید مدرسه خلاصه می شود و این انتظارات تنها با کار فیزیکی محقق نمی شود.

رحمانی با بیان اینکه باید به دنبال خلاقیت در اجرای برنامه ها باشیم، گفت: به یقین نقش خلاقیت و نوآوری در محتوایی کردن برنامه های اجرایی غیرقابل انکار است که متاسفانه امروز کمتر مورد توجه قرار می گیرد.

وی رشد فکری و ارتقای علمی طلاب را از مهمترین اولویت های هر مدرسه علمیه برشمرد و افزود: باید برنامه ریزی برای جذب جوانان به سمت حوزه و ارتقا بنیه فکری و اعتقادی آنها در یک راستا صورت گیرد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه طلاب کارمند حوزه امور فرهنگی هستند، عنوان کرد: توجه به امور فرهنگی طلاب باید در راس برنامه ریزی های هر مدرسه علمیه قرار گیرد.

رحمانی با اشاره به اینکه نباید همه چیز به امور مالی گره بخورد، گفت: باید بکوشیم سبک زندگی فاطمی در جامعه فراگیر و نهادینه شود که این مهم تنها با انجام کارهای فرهنگی تمیز از سوی حوزه های علمیه به خصوص حوزه های علمیه خواهران محقق می شود.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت حوزه علمیه خواهران در استان ها تنها وظیفه پشتیبانی دارد و اصل برنامه ها باید با محوریت خود مدارس انجام شود، گفت: مدارس علمیه خواهران از ظرفیت طلاب در انجام امور فرهنگی مدرسه غافل نشوند و ساماندهی استعدادها در حوزه های علمیه خواهران یک شرط اصلی است که باید مورد توجه جدی مسؤولان قرار گیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی