بازدید 8464
حاشیه‌های جام‌جهانی به مسئولان ایرانی رسید؛

از هزینه‌کرد بی‌حساب کتاب بیت‌المال تا تلاش خصوصی برای اعزام مسئولان به روسیه

برای بررسی چنین مسائلی از سوی سازمان های نظارتی نیز راهکار ساده ای وجود دارد. می توان با بررسی خروجی های کشور به مقصد روسیه به دقت دید، چه تعداد از مسئولان در جام جهانی حاضر شده اند، خروج و مسافرت آنها به جام جهانی با چه نوع پاسپورتی انجام و هزینه های آنان از چه محلی تأمین شده است. شاید با این کار، هم جلوی هزینه کرد بی حساب کتاب بیت المال و هم جلوی سوءاستفاده ها و انتظارات ایجاد شده پس از جام جهانی گرفته شود.
کد خبر: ۸۰۶۵۲۸
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۲ 09 June 2018

بیست و یکمین دورهٔ جام جهانی فوتبال امسال (سال 2018 ـ 1397) از چهاردهم ژوئن تا پانزدهم ژوئیه (۲۴ خرداد تا ۲۴ تیر) در کشور روسیه برگزار خواهد شد و تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران برای پنجمین بار در این مسابقات حاضر خواهد بود و در گروه B به رقابت با تیم های ملی فوتبال مراکش، اسپانیا و پرتغال خواهد پرداخت؛ گروهی که برخی آن را به نام «گروه مرگ» نامگذاری کرده اند.

به گزارش «تابناک»؛ نخستین بازی تیم ملی فوتبال کشورمان در ساعت 19 و 30 دقیقه روز جمعه 25 خرداد ماه برگزار خواهد شد و پس از آن نیز به ترتیب چهارشنبه سی ام خرداد ماه از ساعت 22 و 30 دقیقه مقابل اسپانیا قرار خواهیم گرفت و پس از آن آخرین بازی دوشنبه چهارم تیرماه در همین ساعت مقابل تیم ملی پرتغال و یاران «کریستین رونالدو» انجام خواهد شد.

تیم ملی ایران زودتر از سایر تیم های راه یافته به جام جهانی، راهی روسیه شد و در کمپ پیشرفته باشگاه لوکوموتیو مسکو استقرار یافت تا بتواند با آماده سازی هرچه بهتر به مصاف رقیبان برود. تب جام جهانی این روزها در روسیه داغ داغ است و این موضوع را می توان در کشورهای راه یافته به مهمترین رویداد ورزشی جهان نیز دید. در ایران هم هرچه به روزهای آغاز جام جهانی نزدیک می شویم، تب جام جهانی بالاتر می رود و اخبار بیشتری از این جام و حضور تیم ملی فوتبال کشورمان در آن منتشر می شود.

یکی از موضوعات داغ روزهای اخیر، سفر حامیان تیم ملی فوتبال به روسیه برای به نظاره نشستن بازی های تیم های ملی فوتبال، از جمله تیم ملی فوتبال کشورمان است. در این میان، علاوه بر مردم عادی، خبرهای زیادی در خصوص سفر برخی مسئولان، نمایندگان، مدیران کل و ... به روسیه منتشر می شود؛ موضوعی که گفته می شود برخی نهادهای دولتی و حتی خصوصی برای آن برنامه ریزی کرده و قصد دارند برخی از مسئولان را برای مشاهده بازی های تیم ملی راهی روسیه کنند.

هفته گذشته و با آغاز تعطیلات مجلس شورای اسلامی، اخباری در برخی رسانه ها مبنی بر حضور هفت نماینده در مسابقات جام جهانی فوتبال منتشر شد که حاشیه های زیادی به دنبال داشت و در نهایت باعث شد، برخی نمایندگان از تصمیم برای سفر به روسیه و به نظاره نشستن مسابقات فوتبال منصرف شوند، اما شماری دیگر همچنان بر انجام این سفر اصرار دارند.

«غلامرضا کاتب نماینده گرمسار، پروانه سلحشوری و محمدعلی وکیلی، نماینده های تهران و عضو فراکسیون امید و محمداسماعیل سعیدی، نماینده تبریز از طرف کمیسیون فرهنگی و رحیم زارع نماینده آباده، همایون یوسفی نماینده اهواز و علی اصغر یوسف‌نژاد نماینده ساری هم از سوی فراکسیون ورزش مجلس» برای حضور در جام جهانی به وزارت ورزش و جوانان معرفی شده بودند و گفته می شود، اسامی این نمایندگان از طریق قرعه کشی برای سفر به روسیه انتخاب شده است.

واکنش های منفی به حضور نمایندگان مجلس در جامعه جهانی و بی ارتباط بودن این مسأله با وظایف نمایندگی وکلای مردم در خانه ملت در نهایت کار را به جایی رساند که برخی از این نمایندگان از سفر به جام جهانی انصراف دادند و اعلام کردند، به دلیل هزینه های این سفر در جام جهانی حضور نمی یابند. البته برخی دیگر نیز به انجام این سفر اصرار دارند و حتی اعلام کرده اند که با هزینه شخصی در این سفر حضور خواهند یافت.

«اسماعیل سعیدی و غلامرضا کاتب» دو نماینده ای هستند که از این سفر انصراف دادند، «رحیم زارع و محمدعلی وکیلی» نمایندگانی بودند که از قرار داشتن نامشان در این لیست اظهار بی اطلاعی و اعلام کردند در صورتی که نامشان در این لیست باشد انصراف می دهند و «پروانه سلحشوری» هم گفته با هزینه شخصی به روسیه سفر خواهد کرد و مسابقات فوتبال در جام جهانی را به نظاره خواهد نشست.

پس از این حواشی بود که «مهدی کیایی» مدیرکل فرهنگی و روابط عمومی مجلس با تکذیب خبر برخی رسانه‌ها درباره اعزام تعدادی از نمایندگان به مسابقات جام جهانی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «مأموریت‌ها و سفرهای نمایندگان با هزینه مجلس، باید به تصویب کمیته سفرهای خارجی برسد. موضوع اعزام تعدادی از نمایندگان به مسابقات جام جهانی، در این کمیته مطرح نشده و خبر برخی رسانه‌ها صحیح نیست. احیانا سفر با پاسپورت عادی و نه سیاسی و با هزینه شخصی، مانند سایر شهروندان است.»

حالا هرچه به جام جهانی نزدیک تر می شود، صحبت ها و خبرها در خصوص اعزام برخی مسئولان و افراد خاص به جام جهانی بیشتر می شود. شنیده شده که علاوه بر وزارت ورزش که قرار است برخی نمایندگان مجلس، مدیران و مسئولان را با هزینه های دولتی به جام جهانی اعزام کند، قرار است گروه سه نفره ای از تواشیح خوانان به جام جهانی اعزام شوند. از طرفی گفته می شود برخی شرکت های خصوصی هم برای اعزام مسئولان به جام جهانی پیش قدم شده و دعوت هایی به این منظور انجام داده اند که از شرکت خودرویی «ک» می توان در این بین نام برد.

در بخش نخست که قرار است برخی نهادها و سازمان های دولتی از جیب بیت المال بذل و بخشش کنند و عده ای از مسئولان و آدم های باربط و بی ربط را به جام جهانی اعزام کنند، مسأله مشخص است و نهادهای ناظر مثل سازمان بازرسی کل کشور باید ورود جدی به این مسأله داشته باشند تا همین طور به حساب و کتاب از جیب مردم برای سفرهای آنچنانی برای افراد و عده ای خاص که مسئول نام گرفته اند، هزینه نشود. اگر قرار است سفری انجام شود، آقایان مسئول حتما توان مالی لازم برای صرف هزینه مشاهده جام جهانی را از جیب شخصی و نه مردم دارند.

در بخش دوم موضوع پیچیده تر است. اینکه چرا برخی شرکت ها از بخش خصوصی تصمیم گرفته اند هزینه های بعضی از مسئولان و نمایندگان مجلس را به منظور سفر به روسیه تأمین کنند؛ یک جواب مشخص بیشتر نمی تواند داشته باشد و آن هم انتظاراتی است که آنها از مسئولان نامبرده پس از پایان سفر خواهند داشت؛ بنابراین، لازم است هم از سوی مسئولان دعوت شده توسط این شرکت ها و هم از سوی نهادهای نظارتی دقت بیشتری در این مسأله شود.

برای بررسی چنین مسائلی از سوی سازمان های نظارتی نیز راهکار ساده ای وجود دارد. می توان با بررسی خروجی های کشور به مقصد روسیه به دقت دید، چه تعداد از مسئولان در جام جهانی حاضر شده اند، خروج و مسافرت آنها به جام جهانی با چه نوع پاسپورتی انجام و هزینه های آنان از چه محلی تأمین شده است. شاید با این کار، هم جلوی هزینه کرد بی حساب کتاب بیت المال و هم جلوی سوءاستفاده ها و انتظارات ایجاد شده پس از جام جهانی گرفته شود.

این نخستین جام جهانی در تاریخ است که در اروپای شرقی برگزار می‌شود. مسابقات نهایی شامل ۳۲ تیم است که ۳۱ تیم آن از طریق مسابقات مقدماتی انتخاب می‌شوند و یک تیم نیز به عنوان میزبان و خودکار مشخص می‌شود. مجموع بازی‌های این تورنمنت ۶۴ مسابقه است که در دوازده ورزشگاه و یازده شهر برگزار خواهد شد. دیدار فینال این تورنمنت نیز در پانزدهم ژوئیه ۲۰۱۸ در ورزشگاه لوژنیکی شهر مسکو برگزار خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۳۹
نماینده بره اونجا چه ...... بکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۹
فساد کشور را فرا گرفته و هر کس سعی دارد از جنازه ایران صاحب مکنتی شوند . بیچاره ایران و مردم.
این عزیزان قراره پدر ژن های خوب آینده باشن تورو خدا اینقدر گیر ندین به اینا
پاسخ ها
مرتضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۹
اَه اَه این ملت چقدر.... . کلی زحمت نشستن رو صندلی مجلس رو تحمل میکنیم . اون وقت یه مسافرت نمیذارن بریم . تازه برای رسیدن به همین صندلی میدونی چقدر خرج کردیم . چقدر مهمونی شام و ناهار دادیم کلی پوستر و سخنرانی،....
قوه قضاییه ورود کند....
آیا مجلس رئیس ندارد؟
تکلیف را روشن کنید.
پاسخ ها
مرتضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۹
کارشون این قدر ضایع هست که حاضر نیست خودشو داخل ماجرا کنه
از اسپانسر بخش خصوصی استفاده میکنند ؟خوب به باد دارم که در نمایشگاه ساختمانی در برلین تعدادی از مدیران ،وکارشناسان تامین اعتبار پروژه های بزرگ مانند بیمارستانی الخصوص همین بیمارستانهای منطقهٔ‌زلزله زدهٔ‌غرب کشور با هزینهٔ گزاف پیمانکار به آلمان رفتند ،وکلی هم سوغاتی خرید کردند ؟،،، اکنون هم نماینده ها ،ودولتیها توسط بخش خصوصی به روسیه میروند ،وبعدا در یک حادثه ای نتیجهٔ‌عملکرد آنها بروز میکند که غیر قابل جبران مبباشد ،؟ البته در طول سال هم اینگونه اتفاقات می افتد ؟،،، چون اکنون بی وطنان ،،مسول ادارهٔ مملکت هستند که به این روز مردم گرفتار شده اند ؟،،،
حتی اگر هم نمایندگان به روسیه نروند، در روز بازگشت گروه اعزامی ایران ببینید چند ده نفر آویزان این تیم شده اند و چه هزینه های گزافی برای ما رقم زده اند. تابناک اگر بتواند از تعداد نهایی افراد تیم، بدون احتساب نمایندگان گزارشی تهیه کند بسیار خوب است. مثل آن آقایی که با دویست نفر خدم و حشم به سازمان ملل رفت تا بگوید هولوکاست و آشوویتس دروغ هستند. واقعا رفتارهای ما چقدر با گفته هایمان تفاوت دارد؟ کاش کمی از این دو رویی را در سیاست خارجی مان به کار می گرفتیم تا زا مشکلات مردم کم کنیم!!!!
بیت الحال بفرمایید بهتر است
یعنی حیف و میل کردن بیت المال، اینقدر مزه میده که عده ای به هر بهانه ای انجامش میدن؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۹
وای نمیدونی چقدر شیرینه
همه درد این ملت از نبود یک سازمان نظارت و بازرسی مقتدر و با اختیارات بالا میباشد که دولتی نباشد و مانند یک پتک بالای سر مسئولان باشد تا در صورت دست درازی به بیت المال گردنشونو بشکنه
هر کسی که به جایی میرسد بجای اینکه احساس کند مسئولیت سنگینی در قبال مردم و نظام دارد احساس میکند تا صندلی رو از دست نداده باید بارش رو ببندد.با شنیدن این نوع خبرها هر روز افسرده تر میشم.تابناک لطفا منتشر کن
پاسخ ها
Allianz
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۹
ما را به خیر شما امیدی نیست شر مرسانید آقایان
واقعیت اینه که در کشورهایی که بیشتر دنبال تبلیغات هستند به ورزشکاران مدال اور و تیم ملی و ورزش قهرمانی اهمیت میدن در حالیکه در دول پیشرفته دولتها تربیت بدنی کشور را ابزاری و سازمانی در خدمت بهبود بخشیدن به سلامتی مردم قرار میدهند و برای ورزشهای همگانی که ضامن سلامتی روحی و جسمی افراد جامعه است اهمیت میدن نه عده ای را بترکونند که در میادین بین الملل براش مدال بگیرند .
گاهی اوقات از دیدن سایت تابناک ناامید میشم.
مگه داریم اینهمه فساد در کشوری آنهم کشوری که از اساس نظامش برای مبارزه با فساد تشکیل شده. !!!!?؟?؟؟؟؟
فقط واسه ما مردم بیچاره عوارض ببندید
اگه سازمان نظارتی قوی داشتیم که اینهمه دزد دزدی بیت المال نبود دلتون خوشه.
ایران کشور سوپر ثروتمند با مردمانی فقیر
بیت المال یا بیت الاقایان . . .؟؟؟
نمایندگان مرفه بی‌درد خودشان را نشان دادند مردم در انتخابات بعدی هوشیار باشند
یک بهانه جدید برای چاپیدن بیت المال پیدا کردن.ای کاش صعود نمی کردیم تا این ها به فکر خوش گذرانی نمی افتادند.
دراصل باید بساط ارز دانشجویی را جمع کرد و همه به صورت برابر از امکانات کشور استفاده کرد .
مگر دانشجو که خارج کشور می رود و ارز دولتی دریافت میکند بعد از اتمام تحصیل به کشور باز می گردد ؟ یا پولی که بصورت یارانه ای دریافت نموده را پس می دهد ؟ همه جای دنیا وقتی پولی یا مزایایی داده می شود که شامل همه نمی شود پس دوران تحصیل آن را مطالبه می کنند .
ارز باید در جایی که نیاز واقعی کشور هست هزینه شود با این همه دانشگاه بی متقاضی در کشور !!!!
صندوقهای رای منتظر حضور مردم برای انتخابات سال آینده مجلس زیاد حرص نخورید از ماست که بر ماست بابا بیاین یک دوره فقط یک دوره رای ندیم ببینیم وضعمون چی میشه
ازبیت المال حرف می زنید ولی بیت المال نمیدانید چیست بیت المال حق 80میلیون نفر ایرانی است حالا هر طور مصرف میکنید بکنیدجواب خدا را چه خواهید داد نمیدانم
ایدز در روسیه بیداد میکنه، آنهایی که به سفر روسیه میروند مراقب باشند! یکی از کشورهای پر خطر از نظر ایذر و بالاترین در بین کشورهای اروپایی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۹
پس لازم شد برن خخخخخخ بخصوص قاضي پور خخخخخخ
در مقابل تیلیاردها غارت. هزینه مسکو رقمی نیست نمایش را تمام کنید ملت دیگر ناامید شده انددولت فقط 500دلار به انها پرداخت خواهد کرد
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
یعنی میخاد غیر از هزینه رفت و برگشت 500 دلار هم بگیرن ؟وای خدای من هم تفریح هم تجارت این دیگه نوبرشه
نماینده دقیقا میره چیکار؟؟؟ خانم سلحشوری که مخالف حضور بانوان در ورزشگاه ها هستند برای چی میخان برن روسیه ورزشگاه؟؟؟!!!
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
دقیقا! این خانم مگه مخالف ورد زنان به ورزشگاهها نیست میخاد بره اونجا چیکار ؟ لطفا خودش توضیح بده
با پول اسپانسر هم برن، بعدا مدیون و نوکر اسپانسر میشن.
من به سهم خودم راضي نيستم اين نمايندكان برن اونجا. گفتم اي نمايندگان مشمول الزمه باشين من راضي نيستم مديونين كه برين
من در تعجبم این خانوم چرا میخواد بره؟ اونم با هزینه شخصیش!!!! مگه دیدن مسابقات تو ورزشگاهها برا خانوما ممنوع نیست؟ خارج برن ببینن اشکال شرعیش رفع میشه؟
اقتصاد مقاومتی فقط برای مردمه؟ وقتی در سال حمایت از کالای ایرانی اینطور به مردم دهن کجی میشه انتظار هیچ همکاری و حمایتی در آینده از مردم نداشته باشید.
اگر دولت از لحاظ مالی تحت فشاره. این فشار و کمبود باید همه جا باشه نه که فقط برای عموم مردم.
خب اون آقایانی که میگن از همه چی خبر دارن دست به کار بشن. این یک مطالبه ملی است.
این نماینده ها یا مسئولانی که میگویند ما با هزینه شخصی میرویم، دروغی بیش نگفته اند. اینهایی که ما میشناسیم تا سر کوچه هم با هزینه شخصی نمیروند‌.
شنیدید میگویند مرگ خوبه برای همسایه .خانم سلحشوری اگر در خارج برود ورزش گاه گناه نکرده حق دارد چون انجا مردهایشان با مردهای ایرانی فرق میکنند ........اما اگر در این کشور برود ورزشگاه .مطمننا گناه کبیره کرده باید مجازات شود ..خوب فتوا هها برای کسان دیگر این است شما سخت نگیرید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست