بازدید 23904

استخدام 60 هزار معلم با مدرک لیسانس

به گزارش واحد مرکزی خبر‌، حمید رضا حاجی بابایی در جمع اعضای شورای معاونان و روسای سازمان‌های آموزش و پرورش سراسر کشور همچنین از پرداخت حقوق معوقه بازنشستگان و حق‌الزحمه امتحانات تا پایان دی خبر داد.
کد خبر: ۸۰۵۳۰
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۸۸ - ۲۲:۰۷ 09 January 2010
وزیر آموزش و پرورش گفت: طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی تعداد 60 هزار نفر در پنج سال آینده به شرط دارا بودن مدرک لیسانس به استخدام رسمی آموزش و پرورش درخواهند آمد.

به گزارش واحد مرکزی خبر‌، حمید رضا حاجی بابایی در جمع اعضای شورای معاونان و روسای سازمان‌های آموزش و پرورش سراسر کشور همچنین از پرداخت حقوق معوقه بازنشستگان و حق‌الزحمه امتحانات تا پایان دی خبر داد.

وی افزود: نیروهای متخصص مانند مربیان بهداشت، فنی‌حرفه‌ای می‌توانند با گزینش مجدد برای کار در مدرسه و همان شهر با حفظ ردیف حقوقی سازمان مبدا، به آموزش و پرورش منتقل شوند.

حاجی بابایی همچنین ابراز امیدواری کرد شرایطی فراهم شود تا همکاران شاغل و یا بازنشسته آموزش و پرورش جایگزین نیروهای شرکتی در مدارس شوند.

وی گفت: روسای سازمان‌ها می‌توانند با انتخاب یک نفر به عنوان قائم مقام، سرعت بیشتری به امور بخشند.

وزیرآموزش وپرورش همچنین درباره چگونگی ادامه بازنشستگی پیش از موعد فرهنگیان گفت: این قانون طی 2 سال گذشته به خوبی در آموزش و پرورش اجرا نشده است و ما همکاران کارآمدی را از دست دادیم.

وی در ادامه از روسای سازمان ها خواست در بازنشستگی پیش از موعد فرهنگیان دقت بیشتری به خرج دهند وتصمیم گیریها پس از هماهنگی با ستاد وزارت آموزش و پرورش انجام شود.

وزیر آموزش وپرورش افزود: البته با بازنشستگی همکاران اداری موافقت و پاداش پایان خدمت این افراد سریع‌تر پرداخت خواهد شد.

حاجی بابایی همچنین گفت: افرادی که به سن بازنشستگی می‌رسند در صورت دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد و تصدی پست‌های مدیریتی می‌توانند به خدمت خود ادامه دهند.

وی افزود : جایگاه دفترداران نیز در آموزش وپرورش درحد معاون مدرسه ارتقا خواهد یافت و افرادی که دارای مدرک تحصیلی لیسانس باشند و در امور رایانه و سامانه اطلاعاتی توانایی دارند شرایط احراز این پست را خواهند داشت.

وزیر آموزش وپرورش همچنین در بخش دیگری از سخنان خودگفت: با توجه به اینکه درصد بالایی از همکاران خانم در دوره ابتدایی شاغل هستند و ارتباط بهتری می‌توانند با دانش‌آموزان در این سن برقرار کنند، معاونان دوره ابتدایی از میان آنها انتخاب خواهد شد.

وی درباره جایگاه اداره نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و مراکز تربیت معلم در استان‌ها گفت: مدیرکل هر استان جوابگوی همه مسائل مربوط به آموزش و پرورش آن استان خواهد بود به همین دلیل انتخاب این مدیران با هماهنگی مدیرکل استان خواهد بود و به زودی مدیرکل نوسازی آموزش و پرورش هر استان به عضویت شورای توسعه و عمران استان خود درخواهد آمد.

حاجی بابایی اضافه کرد: اولویت ساخت و سازهای آموزشی با سالن ورزشی و نمازخانه در مدارس است .
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۰
بابا يكي هم به فكر ما ليسانسه هاي بيكار باشه.الان 3 ساله ليسانس فيزيك گرفتم به چه دردم ميخوره ؟يكي به فكر ما نيس ؟ استخدام نيروهاي علوم پايه واجبتر از بقيه رشته هاس.
حالا که خدا رو شکر شرایط داره برای معلمها خوب میشه کاش دولت محترم یه فکری هم برای کارکنان سایر ادارات که دارن تو شرایط سخت و با قرادادهای آبکی کار میکنن میکرد !
انشا.... به محتوای کتب وبرنامه ها به گونه ای که فارغ التحصیلان مراکز آموزشی قالب اسلامی شخصیتی بیابند هم بهاداده شود گاهی درخیابان ها حرکاتی ازمحصلین دیده می شود که بنده دردوره قبل ازانجام آن شرم داشتم
آقا بجاي اين حرف ها بهتر است تكليف معاونت آموزشي وزارتخانه را كه مهم ترين معاونت است معلوم كند و فرد عالم و كارآمدي را انتصاب نمايد و اين معاونت را از اين شرايط نجات دهد. اميداوارم ايشان تحت تأثير سفارش ها و لابي ها قرار نگيرد.
با اجراي نظام مديريت خدمات كشوري حقوق دريافتي معلمان شاغل با بيست سال سابقه كار به بالا كمتر از حقوق دريافتي معلمان با سابقه كار 10 سال شده است.درطول چندين دهه گذشته مشابه اين امر وجود نداشته است.مسئولين ادارات آموزس وپرورش طبق روال هميشگي مي گويند ما كه كاره اي نيستيم.به علت نحوه محاسبه تفاوت تطبيق حقوق است! بااين وجود ، وزير آموزش وپرورش بخاطر ازدست دادن معلمان با تجربه بدليل درخواست بازنشستگي زودرس اظهار تاسف مي نمايند! يك نفر نيست حقوق ازدست رفته معلمان را احيا كند.
من كه الان درسال1381ليسانس گرفته ام وبيكارم چكاركنم اين 7سال بيكاري مرا چه ارگاني جواب بايد بدهد ضمنا دولتي خوانده ام نه دردانشگاه آزاد
عجيبه واقعاً !
چرا صحبتي از نيروهاي رسمي شاغل در آموزش و پرورش نمي شه كه سال گذشته بدليل مازاد بودن بالاجبار تو مقاطع غير مرتبطشون مثل ابتدايي ها ، به جاي معلمان بالاي 20 سال سابقه كار كردند و نه تنها تمام حقوق و مزاياي اونها سال گذشته نصف شده بلكه امسال هم بر اساس پارسال واسشون حكم زدند و حقوقشون اگر تمام وقت هم شده باشند از دو سال قبلشون هم كمتر شده
و البته و البته كسي هم پاسخگو نيست...
آقاي تابناك شما رو به خدا يه خبر روي اين موضوع تهيه كنيد
ممنون
با سلام ، درود به آقای حاجی بابایی به خاطر این سخن زیبا :حاجی بابایی همچنین ابراز امیدواری کرد شرایطی فراهم شود تا همکاران شاغل و یا بازنشسته آموزش و پرورش جایگزین نیروهای شرکتی در مدارس شوند. جای بسی تشکر دارد به خاطر مسن گرایی ایشان و همچنین اشتغال زایی بازنشسته ها، جوانان هم میتوانند منتظر بمانند تا شاید یک روزی هم نوبت آنها برسه .!!!

من لیسانس تربیت بدنی هستم جند ساله دارم مثل برده برا مدارس غیر انتفاعی کار میکنم بیمم نمیکنن ماهی صد تومان میدن من بدبخت چجوری ازدواج کنم تو رو خدا به دادمون برسین پیر شدم دیگه جوانیم رفت موهام سفید شده هیچ در زندگی ندارم
مهدی برهان از اهواز
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار