بازدید 4546

شهریه پردیس دانشگاه خوارزمی افزایش نمی یابد

کد خبر: ۸۰۵۱۰۳
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۷ 03 June 2018

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه خوارزمی از ثابت ماندن شهریه پردیس خودگردان دانشگاه خوارزمی در سال ۹۷ به نسبت سال قبل خبر داد.

به گزارش مهر، جعفر کیوانی گفت: با توجه به ظرفیت های دانشگاه خوارزمی در ارائه خدمات سرآمد آموزشی و همچنین ملاحظه وضعیت اقتصادی متقاضیان، این دانشگاه در سال تحصیلی جدید، شهریه پردیس خود را افزایش نخواهد داد.

وی افزود: با توجه به سیاست های وزارت علوم مبنی بر توسعه کیفیت آموزش، پردیس این دانشگاه طی سال‌های گذشته کاملا مبتنی بر استاندارد دوره های روزانه اداره شده و هیات علمی و مدرسین آن در واقع همان اعضای هیات علمی دوره روزانه هستند.

معاون آموزشی دانشگاه خوارزمی ادامه داد: علاوه بر این در بسیاری از رشته‌ها تلفیق دوره روزانه و پردیس انجام شده و کلاس‌های پردیس در دانشکده ها برگزار می شوند.

وی ادامه داد: پردیس دانشگاه خوارزمی امسال در بیش از ۹۰ رشته مختلف علوم انسانی، علوم پایه، فنی مهندسی و MBA در مقطع کارشناسی ارشد و حدود ۴۰ رشته در مقطع دکتری دانشجو می پذیرد.

معاون آموزشی دانشگاه خوارزمی خاطرنشان کرد: اغلب رشته های این پردیس در محوطه اصلی دانشگاه در مرکز شهر تهران برگزار می شوند که از نظر دسترسی به مترو و سرویس‌های حمل و نقل عمومی بسیار مناسب است.

وی ادامه داد: مقایسه شهریه پردیس این دانشگاه با پردیس بقیه دانشگاه ها نشان می دهد که تحصیل در این دانشگاه دولتی هزینه کمتری دارد.

تنظیم مقررات انصراف از تحصیل پردیس دانشگاه خوارزمی به نفع دانشجویان

معاون آموزشی دانشگاه خوارزمی به مقررات انصراف از تحصیل پردیس های دانشگاهی اشاره کرد و افزود: یکی از نگرانی‌های عمده دانشجویان شهریه پرداز در دانشگاه‌ها مقررات سخت‌گیرانه انصراف از تحصیل است که توسط مؤسسات آموزش عالی کشور اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: دانشگاه خوارزمی با توجه به اهمیت این مسئله و برای کاهش فشار بر دانشجویان پردیس و آزادی انتخاب محل تحصیل تمهیداتی را پیش بینی کرده است.

کیوانی ادامه داد: با توجه به گسترش دوره‌های شهریه پرداز و رقابت دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی برای جذب دانشجو، طی چند سال گذشته مقررات متنوعی در رابطه با انصراف از تحصیل دانشجویان توسط دانشگاه‌ها اجرا شده است.

وی یادآورشد: متأسفانه اغلب این قوانین سخت‌گیرانه و همراه با دریافت تضمین‌های سخت و بعضا ناعادلانه از دانشجویان هستند. برای مثال در برخی دانشگاه‌ها در همان مرحله ثبت‌نام، اصل مدرک دوره قبل توسط دانشگاه گرفته می‌شود یا در برخی موارد سفته و تضمین‌های مالی معادل کل دوره اخذ می‌شود.

معاون آموزشی دانشگاه خوارزمی خاطرنشان کرد: در مورد پردیس این دانشگاه که بیش از دو هزار دانشجوی ارشد و دکتری در آن مشغول به تحصیل هستند سعی شده است بر کیفیت آموزش تأکید شود و آزادی دانشجو برای ادامه تحصیل یا انصراف از آن رعایت شود.

کیوانی افزود: ما به این نتیجه رسیدیم که در صورتی که دانشجو پس از ثبت‌نام و تا سه جلسه بعد از شروع رسمی کلاس‌ها تصمیم به انصراف قطعی بگیرد کل شهریه پرداختی شامل شهریه ثابت و متغیر به وی مسترد شود. علاوه بر این از دریافت مدارک تحصیلی مقطع قبلی یا تضمین‌های مالی خودداری می‌شود.

معاون آموزشی دانشگاه خوارزمی افزود: در سال ۹۷ دانشگاه خوارزمی با شعار بهبود کیفیت عمل می‌کند و ما نیز در راستای رسالت‌هایی که جامعه تعریف کرده است نسبت به طراحی فرایندهای کارا، ارتقای کیفیت آموزش و اجرای طرح بالندگی اساتید اقدام کرده‌ایم

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست