بازدید 11361

درخواست کمک مالی هواپیمایی قطر با تشدید تنش‌های منطقه‌ای

بر اساس گزارش های منتشر شده، اکبر الباکر رییس شرکت هواپیمایی ملی قطر اذعان کرده است که در صورت ادامه ی محاصره ی اقتصادی این کشور توسط کشورهای منطقه ممکن است هواپیمایی قطر از دولت این کشور درخواست کمک مالی کند.
کد خبر: ۸۰۳۱۳۹
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۰ 27 May 2018

درخواست کمک مالی هواپیمایی قطر با تشدید تنش‌های منطقه‌ایبر اساس گزارش های منتشر شده، اکبر الباکر رییس شرکت هواپیمایی ملی قطر اذعان کرده است که در صورت ادامه ی محاصره ی اقتصادی این کشور توسط کشورهای منطقه ممکن است هواپیمایی قطر از دولت این کشور درخواست کمک مالی کند.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از The Telegraph، الباکر که از سال ۱۹۹۷ میلادی رییس هواپیمایی قطر است بیان کرده که هنوز زمان آن فرا نرسیده که این هواپیمایی بخواهد به دولت قطر درخواست کمک مالی ادائه کند اما در صورت طولانی تر شدن محاصره ی اقتصادی این کشور احتمالا در آینده به چنین درخواستی نیاز خواهد بود. به گفته ی الباکر، ''در حال حاضر به چنین درخواستی نیاز ندارم اما اگر محاصره ادامه یابد مطمئن هستم که دولت آماده ی تزریق سرمایه به هواپیمایی قطر خواهد بود زیرا این هواپیمایی برای قطر یک ابزار اقتصادی بسیار مهم محسوب می شود''.

درخواست کمک مالی هواپیمایی قطر با تشدید تنش‌های منطقه‌ای

لازم به ذکر است که هواپیمایی قطر پس از اتخاذ برخی مواضع سختگیرانه توسط کشورهای عربستان، امارات متحده و مصر با برخی مشکلات اقتصادی مواجه شد به طوری که رییس این شرکت اعلام کرد که در سال گذشته این شرکت ضرری چشمگیر را متحمل شده است. در این رابطه، این شرکت مجبور شد که پرواز هواپیماهای خود به ۱۹ مقصد را متوقف کند. افزون بر این، با عدم امکان استفاده از حریم هوایی کشورهای تحریم کننده برای پرواز به برخی نقاط دنیا، قطر ایرویز مجبور شد که از مسیر های جایگزین و پرهزینه تر استفاده کند.

بر اساس تحلیل های انجام شده، درخواست کمک هواپیمایی قطر از دولت این کشور باعث خشمگین شدن رقبای آمریکا (در امور حمل و نقل هوایی) خواهد شد. به گفته ی آنان، هواپیمایی قطر و رقبای منطفه ای از بودجه ی دولتی تامین می شوند. این در حالی است که به گفته ی اکبر الباکر تفاوت زیادی میان سرمایه گذاری و کمک مالی دولتی وجود دارد و در عین حال هواپیمایی قطر آن مزایایی که کشورهای اطراف اقیانوس آرام در مواقع وجود مشکل از آن برخوردارند را ندارد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی