بازدید 2970

افزایش دو برابری روابط تجاری ایران و ایرلند

تازه‌ترین گزارش مرکز آمار ایرلند روابط تجاری ایران و ایرلند نشان می‌دهد که روابط تجاری میان دو کشور در سال 2017 میلادی به بیش از دو برابر افزایش داشته است.
کد خبر: ۸۰۲۰۹۳
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۲ 24 May 2018

تازه‌ترین گزارش مرکز آمار ایرلند روابط تجاری ایران و ایرلند نشان می‌دهد که روابط تجاری میان دو کشور در سال 2017 میلادی به بیش از دو برابر افزایش داشته است.

به گزارش ایرنا، میزان صادرات ایرلند به ایران در سال 2017 بالغ‌بر 143 میلیون و 218 هزار یورو بوده و این در حالی است که این رابطه در مدت مشابه سال قبل 71 میلیون و 845 هزار یورو گزارش‌شده است. 

همچنین صادرات ایران به ایرلند نیز در سال 2017 با افزایش دو برابری به 3 میلیون و 510 هزار یورو رسیده و این در حالی است که رابطه یادشده در سال پیش از آن‌یک میلیون و 629 هزار یورو بوده است.

بنابراین گزارش، مهم‌ترین اقلام صادراتی ایرلند به ایران شامل:ماشین‌های بزرگ صنعتی؛ تولیدات معدنی فلزی و غیرفلزی؛ ماشین‌های برقی و لوازم و تجهیزات آن؛ لوازم و ماشین‌آلات علمی و فنی مربوط به کنترل و هدایت؛ مواد شیمیایی ارگانیک و غیر ارگانیک؛ تولیدات دارویی؛ کامپیوتر و وسایل صوتی و عکاسی؛ کود شیمیایی؛ مواد لبنی و خوراکی و گوشت بوده است. 

از سویی مهم‌ترین اقلام صادراتی ایران به ایرلند نیز عبارت بوده است از سبزیجات، میوه، شکر، عسل، نوشابه، مواد پلاستیکی، پارچه و الیاف. 

با مقایسه ارقام اعلامی از سوی مرکز آمار ایرلند، ارزش صادرات دو کشور نیز در سال 2017 و در مقایسه با سال 2016 به بیش از دو برابر افزایش داشته است.

جان ولان مشاور تجارت بین‌الملل ایرلند چندی پیش در گزارشی در روزنامه «آیریش اگزماینر» اعلام کرد که صادرکنندگان ایرلندی سال گذشته بالغ‌بر 143 میلیون یورو کالا به ایران صادر کرده اند و تخمین زده می‌شود که به همین اندازه نیز خدمات به ایران ارائه نموده باشند. 

جواد کچوئیان سفیر جمهوری اسلامی ایران در ایرلند نیز فروردین گذشته با اشاره به فضای مثبت ایجادشده در عرصه روابط بین‌الملل در دوره پسا برجام اظهار داشت: ایران و ایرلند با همکاری در عرصه‌های مختلف می‌توانند از منافع متقابل و سودمندی برخوردار گردند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی