بازدید 4413

نرخ تورم اردیبهشت ماه اعلام شد

نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به اردیبهشت ماه ١٣٩٧ به ٨ درصد رسید که نسبت به ماه قبل (٨.١ درصد) ٠.١ واحد درصد کاهش نشان می دهد.
کد خبر: ۸۰۱۶۶۵
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۷ 22 May 2018

نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به اردیبهشت ماه ١٣٩٧ به ٨ درصد رسید که نسبت به ماه قبل (٨.١ درصد) ٠.١ واحد درصد کاهش نشان می دهد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از مرکز آمار ایران،در اردیبهشت ماه ١٣٩٧ عدد شاخص کل (١٠٠=١٣٩٥) به ١١٤.١ رسید که نسبت به ماه قبل ١.١ درصد افزایش نشان می دهد. در این ماه درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل ٨.٣ درصد است؛ یعنی خانوارهای کشور به طور میانگین ٨.٣ درصد بیشتر از اردیبهشت ١٣٩٦ برای خرید یک «مجموعه کالا و خدمات یکسان» هزینه کردند که نسبت به این اطلاع در ماه قبل (٧,٠ درصد) ١.٣ واحد درصد افزایش یافته است. نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به اردیبهشت ماه ١٣٩٧ به ٨,٠ درصد رسید که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل (٨,١ درصد) ٠.١ واحد درصد کاهش نشان می دهد.

شاخص قیمت در گروه عمده «خوراکی ها، آشامیدنی ها و دخانیات» نسبت به ماه قبل ٠,٨ درصد و در گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» ١.٢ درصد افزایش نشان می دهد. نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به اردیبهشت ماه ١٣٩٧ برای این دو گروه به ترتیب ١٠,٦ و ٧.١ درصد می باشد.

افزایش نرخ تورم خانوارهای شهری کشور

شاخص قیمت کل برای خانوارهای شهری کشور در اردیبهشت ماه ١٣٩٧ به عدد ١١٤.١ رسید که نسبت به ماه قبل ١.١ درصد افزایش نشان می دهد. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل ٨.٦ درصد و نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به ماه جاری برای این دسته از خانوارها ٨.١ درصد است.

کاهش نرخ تورم خانوارهای روستایی کشور

شاخص قیمت کل برای خانوارهای روستایی کشور در اردیبهشت ماه ١٣٩٧ به عدد ١١٤.٠ رسید که نسبت به ماه قبل ٠.٩ درصد افزایش نشان می دهد. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل ٦.٦ درصد و نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به ماه جاری برای این دسته از خانوارها ٧,٩ درصد است.

تغییرات قیمت ها در ماه جاری

در گروه عمده «خوراکی ها، آشامیدنی ها و دخانیات» بیشترین افزایش قیمت ها نسبت به ماه قبل مربوط به اقلام گوشت گوسفند، موز، کاهو، کرفس و کشمش پلویی است. در گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» اقلام طلای ١٨ عیار، گوشی تلفن همراه، قطعات و لوازم جانبی کامپیوتر بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته اند.

در گروه عمده «خوراکی ها، آشامیدنی ها و دخانیات» بیشترین کاهش قیمت ها نسبت به ماه قبل مربوط به اقلام گوجه فرنگی، سیب زمینی و خیار است. در گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» کاهش قیمت محسوسی وجود نداشته است.

درصد تغییرات شاخص قیمت در دهک های هزینه ای کل کشور در ماه جاری

دامنه تغییرات نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به اردیبهشت ماه ١٣٩٧ برای دهک های مختلف هزینه ای از ٨.٣ درصد برای دهک چهارم تا ٧.٩ درصد برای دهک دهم است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۱۶
واقعااینهامردم راچی فرض کرده اند؟!!!!!
خخخخخخخخخخخخخخخ
خخخخخ
فک کنم کمتر از 8 درصد هم باشه
بابا جمع کنید
نرخ تورم بالای 50 درصده
تورم 8.1 درصد مرغ پحته خنده اش می گیرد میشه ابن فورمول تورم را اعلام وبه صورت اثباتی نورم 8درصد را نشان دهید
هاهاهاها بسی مشعوف شدم زین آمار
به به پس گرونی لبنیات تخم مرغ خودرو و لوازم خانگی و ... توهم ما مردمو
واقعا که آمار مسخره ای است تمام اجناس حدااقل صد در صد گرون شده آنوقت تورم پایین آمده واقعا که ...
... دولت روحانی روی احمدی نژاد را سفید کرده .همه چیز 30 تا 100 درصد گران شده ...
از اول ارديبهشت نرخ مسافرت هاي داخل شهري مشهد(اتوبوس درون شهري كه ارزانترين وسيله جابجايي اقشار آسيب پذير جامعه است ) بين 25% تا 100% افزايش يافته . حالا آقايان چطور از تورم 8% صحبت مي كنن ؟ قلامي مانند گوشت و لبنيات هم كه جاي خود را دارندو براي اقشار ضعيف افسانه شده است. آقاياني كه اين آمارها را مي دهند انگار در ايران نيستند و خبري از رشد قيمتها ندارند و يا فقط قيمت خيار و گوجه فرنگي و سيب زميني را مي بينند.
فقط مسکن 30 درصد گرون شده هر وسیله الکترونیکی بین 20 تا 30 درصد گرون شده و .......
این آمار غیر واقعی است قیمت ارز را بدونی بعدش میفهمی تورم چقدره
اگر چه محاسبه رقم شاخص شامل بیش از سیصد کالاوخدمات میشود که خداکثر ارقام تأثیر گذار در زندگی مردم عادی سی ،جهل قلم کالا نیست که شاخص تورمی آن بیش از این عدد ،ویا حدود دوبرابر این عدد میباشد ،که اگر شاخص اردیبهشت نود ،وشش را صد بگیریم ،و شاخص بدست آمده فرضا هم این عدد ۱۱۴/۱ باشد ،پس با دو روش محاسبه میشود آنکه مردم میفهمند کسر عدد ۱۰۰ از عدد ۱۱۴/۱ میباشد که میشود عدد ۱۴/۱ درصد ،و اما روش دوم اینکه عدد ۱۱۴/۱ را به ۱۰۰ تقسیم کنیم و منحیریک که میشود همان عدد ۱۴/۱ درصد مگر اینکه بصورت تعدیل پیمانکاری آنرا در عدد ۸۵٪ ضرب کنم ،که میشود عدد مرکز آمار ،؟ اما مسولین که مردم را پیمانکار فرص نمیکنند ،ودیگر اینکه اگر پیمانکار در مدت معین شده در قرارداد کار را تمام کند ،ضریب ۸۵٪ به یک تبدیل میشود ،از این رو آمار اعلامی غلط است
چه آمار خنده داری!
نرخ تورم نسبت به ماه مشابه پارسال واقعا ۸ درصده ؟؟
نمی دانم نرخ تورم را چطوری حساب می کنند! با این روند تا سال اینده تورم اعلامی منفی و تورم موجود سه رقمی خواهد شد. مسئولین یک مقداری فرصت بکنند و خرید های شان را خودشان انجام می دهند و البته درآمد خود شان را هم به اندازه مردم معمولی( مثل زمان جنگ تحمیلی) تقلیل دهند، شاید آن موقع احساس کنند که نرخ اعلامی واقعی نیست!
واقعاً این مرکز آمار مردم را چی فرض کرده . تورم 8 درصد و کاهش 0/1 درصد را کجای دلم بذارم . تابناک جان تو را بخدا این ها را منتشر نکن
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار