بازدید 1933

نگرانی فیلیپین از استقرار بمب‌افکن‌های چین در جزایر مورد مناقشه

دفتر ریاست جمهوری فیلیپین در بیانیه ای از استقرار بمب‌افکن‌های چین در جزایر مورد مناقشه ابراز نگرانی کرد.
کد خبر: ۸۰۱۳۴۸
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۷ 21 May 2018

دفتر ریاست جمهوری فیلیپین در بیانیه ای از استقرار بمب‌افکن‌های چین در جزایر مورد مناقشه ابراز نگرانی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، دفتر ریاست جمهوری فیلیپین امروز دوشنبه در بیانیه ای مراتب نگرانی این کشور را از استقرار بمب افکن های چینی در جزایر مورد مناقشه میان پکن و مانیل در دریای چین جنوبی را اعلام کرد.

در بیانیه صادره از سوی دفتر ریاست جمهوری فیلیپین در این خصوص آمده است: مانیل نگرانی خود را از تبعات این اقدام پکن بر تلاش های در جریان برای صلح و ثبات در منطقه اعلام می کند.

لازم به ذکر است، روزنامه «چاینا دیلی» روز گذشته اعلام کرد که ارتش چین برای نخستین بار بمب‌افکن‌های دوربرد H-۶K خود را در فرودگاهی واقع در دریای چین جنوبی فرود آورده است – اقدامی که می‌تواند به تنش‌های ناشی از اختلاف ارضی در این آبراه راهبردی، دامن بزند.

وزارت دفاع چین در بیانیه‌ای بی‌آنکه به زمان و مکان دقیق اشاره‌ای کند، این اقدام را بخشی از تمرین پرواز- فرود و حمله آزمایشی عنوان کرد.

این درحالی است که مرکز شفافیت دریایی آسیا واقع در واشنگتن می‌گوید محل فرود بمب‌افکن‌های چینی جزیره «وودی» است که بزرگترین پایگاه نظامی چین در مجمع‌الجزایر «پاراسل» را در خود جای داده است.

این مجموعه در کنار جزایر «اسپارتلی» منطقه مورد مناقشه میان چین، ویتنام، تایوان، فیلیپین و مالزی است.

گفتنی است آمریکا با توجه به سیاست چرخش به آسیا، از قدرت گرفتن پکن در این منطقه راضی نیست و آن را راهی برای نظامی‌کردن منطقه توجیه می‌کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی