بازدید 2695

الحاقیه های برجام باید خود به خود منتفی شوند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: لایحه مبارزه با پولشویی در حاشیه برجام مطرح شده و جزو الحاقات برجام بود بنابراین باتوجه به خروج آمریکا از برجام، این لایحه باید خود به خود منتفی شود.
کد خبر: ۸۰۰۹۶۱
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۹ 20 May 2018

 

برنامه بهارستان رادیو گفتگو با موضوع پیوستن ایران به قانون مبارزه با پولشویی، موانع، معایب و راهکارها و با حضور محمداسماعیل سعیدی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به روی آنتن رفت.

محمداسماعیل سعیدی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگوی بهارستان رادیو گفتگو در این خصوص اظهار کرد: این لوایحی که در دستور کار مجلس است عنوان و ظواهر عامه پسندی دارد اما دراصل اینگونه نیستند.

سعیدی ادامه داد: مردم ایران و نظام جمهوری اسلامی ما از دیرباز قربانی تروریسم بوده و در این میان شهید داده است بنابراین مردم سرزمین ما از ابتدا با ترور و تروریسم مخالف بوده اند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با انتقاد از لایحه الحاق ایران به این کنوانسیون بیان کرد: آن ها با مطرح کردن لوایحی از قبیل مبارزه با پولشویی درصدد این هستند تا کلیه اطلاعات حساب ما را در اختیار داشته باشند.

وی افزود: آن ها بر این باورند ایران جریان های تروریستی در لبنان، سوریه و عراق را اشاعه می دهد درصورتیکه ما معتقدیم رژیم صهیونیستی از جریانات تروریستی حمایت های مالی می کند.

سعیدی تصریح کرد: آمریکا از جریان های تکفیری از جمله داعش حمایت های مادی و معنوی می کرد و رژیم آل سعود نیز مسوول تامین امکانات مالی جریان تروریسم شده بود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در مصاحبه با رادیو گفتگو اظهار کرد: ما با هر حرکتی که علیه حاکمیت ملت ها اتفاق می افتد، مخالف هستیم و در این میان می توان به حملات رژیم صهیونیستی اشاره کرد.

وی با انتقاد از این لایحه گفت: لایحه مبارزه با پولشویی در حاشیه برجام مطرح شده و جزو الحاقات برجام بود بنابراین باتوجه به خروج آمریکا از برجام، این لایحه خود به خود منتفی است.

سعیدی بیان کرد: سیستم بانکی به صورت علنی از جریان مالی تروریسم در منطقه حمایت می کند و برابر قانون مبارزه با پولشویی باید با این کشور برخورد شود اما در عمل شاهد این اتفاق نیستیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار کرد: مطابق سخنان معاون اول رئیس جمهور شبکه بانکی جهان بعد از تصویب برجام هیچ گونه همکاری با بانک های ایرانی نداشته اند بنابراین باتوجه به این گفته ها چه تضمینی وجود دارد که بعد از پیوستن ما به کنوانسیون، آن ها به تعهدات خود عمل کنند؟

وی در پایان بیان کرد: ما نظرمان بر این است که بایستی وحدت میان جریانات سیاسی ما حفظ شود و این جریانات موضع واحدی در برابر زیاده طلبی ایالات متحده داشته باشند و ذلت را نپذیرند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار