بازدید 3100

نتایج انتخابات لبنان به نفع ائتلاف حزب‌الله – امل

با آن که هنوز نتایج نهایی انتخابات پارلمانی 2018 لبنان اعلام نشده است اما نتایج برخی از حوزه‌های پانزده‌گانه نشان می‌دهد که ائتلاف حزب‌الله – امل و هم پیمانان آنها پیروز انتخابات بوده‌اند.
کد خبر: ۷۹۶۸۸۱
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰ 07 May 2018

با آن که هنوز نتایج نهایی انتخابات پارلمانی 2018 لبنان اعلام نشده است اما نتایج برخی از حوزه‌های پانزده‌گانه نشان می‌دهد که ائتلاف حزب‌الله – امل و هم پیمانان آنها پیروز انتخابات بوده‌اند.

به گزارش تابناک و به نقل از ایسنا از لبنان، از نگاه کاهش کرسی‌های پارلمانی، بزرگترین فراکسیون‌های پارلمان کنونی، بازندگان اصلی این دوره از انتخابات بوده‌اند؛ در مقابل ائتلاف حزب‌الله – امل و هم پیمانانش برندگان اصلی به شمار می‌روند.

براساس نتایج قطعی به دست آمده تاکنون حزب المستقبل 5 کرسی نمایندگی‌اش را در بیروت از دست داده است. در شمال لبنان نیز لیست نجیب میقاتی 4 کرسی و لیست فیصل کرامی (هم پیمان حزب‌الله) دو کرسی به دست آورده‌اند که در واقع از سهم المستقبل در پارلمان آتی کم شده است. در بقاع غربی در منطقه راشیا نیز عبدالرحیم مراد، ایلی فرزلی و محمد نصرالله به پارلمان راه یافته‌اند که این سه سهمیه نیز از سهمیه المستقبل کم شده است. با وجود این ارقام، تاکنون 14 کرسی پارلمان آتی به طور قطع از دست المستقبل خارج شده است. این در حالی است که فراکسیون المستقبل در پارلمان کنونی 37 کرسی دارد.

اما در بعلبک الهرمل از سهمیه 10 نماینده، هشت کاندیدای ائتلاف حزب‌الله – امل به پارلمان راه یافته و دو تن دیگر وابسته به ائتلاف المستقبل و نیروهای لبنانی است اما حزب‌الله و امل موفق شده اند با به دست آوردن سهمیه برای هم پیمانانشان در حوزه‌های دیگر، از دست این دو کرسی را جبران کنند.

از سوی دیگر نیروهای لبنانی وابسته به سمیر جعجع به نظر می‌رسد که تاکنون 14 کرسی خود را قطعی کرده‌اند در حالی که در پارلمان قبلی فقط 8 نماینده داشتند از این رو در بین جامعه مسیحی لبنان برنده انتخابات از حیث افزایش کرسی نمایندگی نیروهای لبنانی بوده است که به شکل طبیعی از سهمیه جریان آزاد ملی لبنان به ریاست جبران باسیل بوده است، با این حال انتظار می‌رود جریان آزاد ملی لبنان همچنان بزرگترین فراکسیون مسیحی را در پارلمان آتی تشکیل دهد.  

از نکات مهم در این انتخابات به دست آوردن سهمیه 27تایی شیعیان لبنان در پارلمان توسط ائتلاف حزب‌الله و امل است و آنها موفق شدند همه سهمیه‌های نمایندگی شیعه را از آن خود کنند و این نشان می‌دهد که جامعه شیعیان لبنان به شکل کاملا متحد و یکپارچه از ائتلاف حزب‌الله – امل حمایت کرده‌اند، این امر انعکاس سیاسی بزرگی در تحولات سیاسی لبنان ایجاد می کند،اگر این وضعیت را در کنار برد دیگر هم پیمانان حزب‌الله در انتخابات بگذاریم آنگاه این نتیجه به دست می‌آید که اکثریت مردم لبنان از مقاومت در لبنان حمایت سیاسی کرده‌اند.  

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار