بازدید 1724

تغذیه مادران باردار را جدی بگیریم

کد خبر: ۷۹۳۵۵۰
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۴ 25 April 2018
متخصص تغذیه در خصوص طرح سلامت مادران باردار گفت: دوران بارداری دوران بسیار مهمی از جهت تامین نیاز‌های تغذیه‌ای مادر است و به همین دلیل باید با نگاه ویژه‌ای نیاز‌های انرژی و غذایی مادر و جنین تامین شود.
 
به گزارش «تابناک»، دکتر فرزاد شیدفر گفت: اگر در دوران بارداری مواد مغذی کافی به مادر و جنین نرسد، هم سلامتی جنین و هم مادر به خطر می‌افتد و در بسیاری از موارد زمانی که کودک به دنیا می‌آید دچار مشکلات تغذیه‌ای می‌شود.

وی افزود: اهمیت تغذیه‌ی مادران باردار تا جایی است که اگر جدی گرفته نشود، کودک در دوران نوجوانی و بزرگسالی دچار بیماری مختلف می‌شود و دوران بارداری هم می‌تواند سلامت مغزی جنین را به خطر بیندازد.

شیدفر در خصوص الگوی غذایی مناسب مادر در دوران بارداری گفت: الگوی غذایی مناسب و دریافت غذای کافی در طول 9 ماه بارداری به معنای پرخوری نیست، بلکه دریافت انرژی مناسب مادر باید متناسب با قد، سن، و وزن در سه ماه اول بارداری و بعد از آن باشد. در سه ماه اول میزان انرژی کمتر هست، اما بعد از آن باید مواد مغذی بیشتری دریافت کند.

این متخصص تغذیه گفت: دریافت پروتئین، چربی، کربوهیدرات و مکمل‌های غذایی باید حتما تامین شود در دوران بارداری، زیرا در غیر این صورت سلامت جسمی و مغزی کودک به خطر می‌افتد و ممکن است کودک دچار ناهنجاری‌های فیزیکی شود.

شیدفر در خصوص تاثیر تغذیه مادران باردار بر روی سلامت روان مادر گفت: تغذیه و ترکیب مناسب پروتئین، چربی و کربوهیدرات و دریافت مناسب یا نا مناسب آن به شدت بر سلامت روان مادر تاثیرگذار است.

وی در پایان گفت: سوءتغذیه مادران باردار در مواردی منجر به مرگ و میر نوزاد و خود مادر می‌شود، از این رو جدی گرفتن تغذیه در دوران بارداری به شدت اهمیت دارد و جلوگیری از این جریان می‌تواند نسل سالم و پر انرژی را در آینده در جامعه شاهد باشیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار