بازدید 3466

روسیه از احتمال قطع پروازهای مستقیم به آمریکا خبر داد

وزارت خارجه روسیه پنجشنبه شب اعلام کرد که به دلیل مشکلات بوجود آمده برای شرکت هواپیمایی ایرفلوت روسیه، احتمال قطع پروازهای مستقیم بین مسکو و واشنگتن وجود دارد.
کد خبر: ۷۹۱۷۸۸
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۲:۲۴ 20 April 2018

وزارت خارجه روسیه پنجشنبه شب اعلام کرد که به دلیل مشکلات بوجود آمده برای شرکت هواپیمایی ایرفلوت روسیه، احتمال قطع پروازهای مستقیم بین مسکو و واشنگتن وجود دارد.

به گزارش ایرنا به نقل از وزارت خارجه روسیه، شرکت هواپیمایی ایرفلوت که دائما بین روسیه و آمریکا، کار حمل ونقل هوایی مسافران را برعهده دارد اعلام کرده که خدمه هواپیماهای این شرکت برای دریافت روادید آمریکا با مشکل روبرو شده اند.

در ادامه گفته شده است که احتمال آن می رود ایرفلوت تمامی پروازهایش به آمریکا را متوقف کند ضمن اینکه احتمال قطع ارتباط حمل ونقل هوایی دو کشور دور از انتظار نیست.

در بخش دیگری از بیانیه وزارت خارجه روسیه، علت این امر بروز مشکلات روز افزون برای خدمه پرواز این هواپیمایی برای دریافت ویزای آمریکا ذکر شده است. 

این وزارتخانه وضعیت صدور ویزای آمریکا برای شهروندان روسیه را مأیوس کننده خواند و تاکید کرد: زمان قانونی انتظار برای مصاحبه دریافت روادید آمریکا که در اواسط سال 2017 از سوی واشنگتن به 85 روز افزایش یافت، عملا به 250 روز یا هشت ماه رسیده است؛ به عبارت دیگر درخواست روادید آمریکا به کاری بیهوده تبدیل شده است.

روابط روسیه و آمریکا در یک سال اخیر تیره تر از هر زمانی شده است.

فشارهای آمریکا بر روسیه هر روز بیشتر می شود چرا که آمریکا پس از روی کار آمدن دونالد ترامپ نه تنها به جنگ های دیپلماتیکی که باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا بانی آن بود، پایان نداد، بلکه بر شدت آنها نیز افزود.

تحریم های اقتصادی که باراک اوباما به دلیل الحاق کریمه به روسیه از سال 2014 با همراهی غرب آغاز کرده بود نیز در دوران ترامپ با اضافه شدن چند عنوان جدید از جمله هک سایبری، تلاش برای فروپاشی دمکراسی غربی و حمله شیمیایی ابعاد وسیع تری به خود گرفته است.

آغاز بحران سالزبری (مسموم شدن سرگئی اسکریپال جاسوس روس در سالزبری لندن) وحمایت آمریکا از اتهاماتی که لندن به روسیه زد، باعث تعطیلی یکی دیگر از کنسولگری های دو کشور و اخراج همزمان 60 دیپلمات شد.
همچنین وزارت خزانه داری آمریکا جمعه دو هفته پیش، 24 مقام و شهروند روسی و 14 شرکت دولتی روسیه را تحریم کرد.

مقام های ارشد دولت آمریکا تحرکات روسیه از جمله در شبه جزیره کریمه و شرق اوکراین، حمایت از دولت سوریه، هک سایبری و تلاش برای فروپاشی دمکراسی غربی را از جمله دلایل اعمال تحریم های واشنگتن عنوان کردند. 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی