بازدید 10427
واکنش قائم مقام جامعه روحانیت مبارز به گزارش گاردین درباره نسب ملکه انگلیس؛

این دروغ دیگری از انگلیس «فرقه‌ساز» است/ بعید نیست انگلیس در آینده مجتهد و فقیه درست کند

وی در پاسخ به اینکه از نظر شما اهداف طرح چنین مسأله ای چیست و انتساب ملکه انگلیس به پیامبر گرامی اسلامی در این شرایط به چه دلیل مطرح شده است، گفت: هدف آنان در میان یک قشر از مردم جهان اسلام کسب وجهه است، چون در کل امت اسلامی تعداد زیادی هستند که اطلاعاتی در مورد شیطنت ها و خوی استعماری و جنایت های انگلیسی ها ندارند.
کد خبر: ۷۹۱۴۶۶
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۶ 18 April 2018

قائم مقام جامعه روحانیت مبارز گفت: بحث نسب و انساب یک علم است که به هر حال در گذشته و در حوزه های علمیه کسانی بودند که سلسله و نسبت انسان ها را مشخص می کردند. اینکه الان کسی خود را منتسب به ائمه اطهار (ع) و پیامبر اسلام (ص) بداند، موضوع و ادعایی است که باید در شرایط عادی بررسی شود؛ اما این صحبت از انگلیس و انگلیسی ها به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

«حجت الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی» در گفت وگو با خبرنگار «تابناک» درباره گزارش اخیر گاردین که با انتشار شجره نامه ملکه انگلیس مدعی شده بود، نسب او به امام حسن مجتبی(ع) و از طریق ایشان به پیامبر گرامی اسلام (ص) می رسد، اظهار کرد: انگلیسی ها همواره در فرقه سازی در کشورهای اسلامی نقش مهمی داشته و دارند. آنها فرقه های جعلی زیاد ساخته اند. در کشور ما در هندوستان و در جاهای مختلف، یکی از شگردهای انگلیسی ها فرقه سازی بوده است.

فرقه‌سازی برای رسیدن به اهداف پلید انگلیسی است

وی افزود: انگلیسی ها با توسل به حربه فرقه سازی چهره ها و شخصیت هایی را می آورند و با همین شگردها، تلاش می کنند مردم را مشغول ساخته و برای عده ای وجاهت کسب کنند تا بتوانند از این طریق، زمینه را برای کارهای خودشان فراهم ساخته و به اهداف پلید خودشان برسند.

این دروغ دیگری از انگلیس «فرقه‌ساز» است/ بعید نیست انگلیس در آینده مجتهد و فقیه درست کند

رئیس سابق شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با تأکید بر اینکه سخنان و اقدامات انگلیسی ها در زمینه هایی نظیر آنچه اخیرا مطرح شده، همواره با انگیزه های استعماری دنبال شده و می شود، تصریح کرد: در بسیاری از اختلافات فرقه ای به ویژه در کشورهای اسلامی یا در مستعمره هایی که آنها از گذشته داشته اند، انگلیس در این زمینه ید طولایی داشته که یک عده را به عنوان شخصیت و دارای ریشه های خانوادگی معرفی کرده اند تا بتوانند اختلافی را برای بهره برداری منافع خودشان ایجاد کنند.

انتشار شجره‌نامه دروغین ادامه سیاست «اختلاف بینداز و حکومت کن»

وی ادامه داد: تز «اختلاف بینداز و حکومت کن» از شگردهای ویژه انگلیسی ها است. باید متخصصان نسب شناس اسلامی این شجره نامه ای که گفته می شود برای ملکه انگلیس درست کرده اند را ببینند، اما ندیده معلوم است که این مسأله دروغ و تلاشی برای ایجاد اختلاف یا کسب وجاهت است.

حجت الاسلام تقوی با بیان اینکه در حال حاضر انگلیس مرکز حضور چهره هایی است که توسط این کشور به آنجا فراخوانده شده اند و پول می گیرند تا در دیگر کشورها به ویژه در کشورهای اسلامی اختلاف ایجاد کنند، گفت: انگلیسی ها یک عده را به نام شیعه و یک عده را به نام سنی در کشور خود گرد آورده و رسانه در اختیارشان می گذارد تا از این طریق به ایجاد اختلاف دامن بزنند.

وی در پاسخ به اینکه گفته می شود، انگلیسی ها از تلاش برای نفوذ در حوزه های علمیه هم فروگذاری نکرده و اقداماتی را هم در این راستا در دستور کار قرار داده اند، عنوان کرد: بله، هیچ بعید نیست که انگلیسی ها در آینده مجتهدان و فقهایی را درست کنند که اینها توجیه گر اقدامات و کارهای آنان باشند و اینها با تفکر انگلیسی بیایند و با جامعه اسلامی روبه رو بشوند. اینها چهره هایی خطرناک و دارای تفکرات خطرناکی هستند.

انگلیس به وجود آورنده اسرائیل است

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی بسیاری از اختلافات جغرافیایی را که در مناطق ما وجود دارد، حاصل کارها و اقدامات انگلیسی ها خواند و یادآور شد: هر جایی که انگلیسی ها پا گذاشته اند، یک مشکلی را بر جای گذاشته و رفته اند. اینها به وجود آورنده اسرائیل فعلی هستند.

وی رژیم صهیونیستی را زاییده تفکر و اقدامات انگلیسی ها دانست و اضافه کرد: اینها اسرائیل را در منطقه ای که در زیر زمینش دریاهای نفت وجود دارد، ایجاد کردند تا به اختلاف و درگیری بین کشورهای منطقه دامن بزند و به عنوان یک عامل اختلاف افکن، قلدر و زورگو در قبال برخی مردم منطقه، مردم خاورمیانه را مشغول کند.

سیادت ملکه انگلیس دروغ غیرقابل اعتنایی است

حجت الاسلام تقوی تأکید کرد: شکل گیری جریانات و برخی تفکرات برهم زننده آرامش و امنیت در منطقه خاورمیانه حاصل اقدامات انگلیسی ها که توسط آنها ایجاد، حمایت و پشتیبانی شده و می شود. البته در دوران جدید آمریکایی ها هم در کنار انگلیسی ها قرار گرفته و به خیانت اینها دامن زده و کمک می کنند و جنایتکارها را حمایت می کند.

وی با اشاره به اینکه اینها جریانات و موجودات کثیفی هستند که می خواهند با انتساب ملکه انگلیس به پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) از تقدس پیامبران و ائمه استفاده کنند، خاطرنشان کرد: این مسائلی که عنوان کرده اند، اصلا قابل اعتنا نیست و باید این را در راستای استعمار جدید و استعمار نو ارزیابی کرد.

وهابیت ریشه انگلیسی دارد

قائم مقام جامعه روحانیت مبارز تأکید کرد: انگلیسی ها پیشتر در مصر، عراق، هندوستان و خود عربستان قبلا به تلاش های زیادی برای فرقه زایی دست زده اند. همین جریان وهابیت در عربستان ریشه انگلیسی دارد که امروز تکفیری ها و جنایتکاران از دل آن برخاسته و جنایت می کنند. حتی بهائیت در گذشته ما و همه اینها از تفکرات انگلیسی ها شکل گرفته و رشد می کند.

وی افزود: حتی اخیرا من در خبرها خوانده ام که در آفریقا یک بیداری میان مردم ایجاد شده و نمونه آن در نیجریه و چند کشور دیگر مشاهده می شود. انگلیسی ها در مقابل این موج و ایجاد اختلاف بین مردم آفریقا در تدارک و دست اندر کار یکسری فرقه سازی ها شده اند.

مردم ما حرف‌های انگلیسی ها را نمی پذیرند

حجت الاسلام تقوی در عین حال تصریح کرد: البته در ایران اینقدر سابقه انگلیسی ها خراب است و پرونده سیاهی دارد که مردم ما چنین حرف هایی را باور نخواهند کرد و نمی پذیرند. ایران اسلامی انگلیس را خوب می شناسد، مردم ما سابقه تاریخی انگلیس را در حافظه تاریخی خود ثبت و ضبط دارد و حرف آنان را به راحتی نمی پذیرد، اما ممکن است در برخی جوامع اسلامی این مسائل تأثیر بگذارد.

وی در پاسخ به اینکه از نظر شما اهداف طرح چنین مسأله ای چیست و انتساب ملکه انگلیس به پیامبر گرامی اسلامی در این شرایط به چه دلیل مطرح شده است، گفت: هدف آنان در میان یک قشر از مردم جهان اسلام کسب وجهه است، چون در کل امت اسلامی تعداد زیادی هستند که اطلاعاتی در مورد شیطنت ها و خوی استعماری و جنایت های انگلیسی ها ندارند.

رئیس سابق شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خاطرنشان کرد: این اقدام اخیر را در چارچوب همان اهداف استعماری انگلیسی ها باید دید و ارزیابی کرد، آنها گاهی با شمشیر و توپ و اسلحه جلوی شما می ایستند و گاهی هم با توسل به مقدسات به انحراف می پردازند.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی