بازدید 13950

19 هزار خودرو از ساعت 2 بامداد تا 4 صبح ثبت سفارش شده است/ مافیای قاچاق گمرک کشور را مدیریت می کند

این روزها بار دیگر بحث ورود خودروی قاچاق داغ شده و اظهارات ضدونقیض در مورد مجاری ورود خودروهای قاچاق به کشور صورت می‌گیرد. در همین حال، گمرک جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه‌ای، قاچاق خودرو را کاری ناممکن خواند.
کد خبر: ۷۹۱۱۲۴
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۴ 18 April 2018

19 هزار خودرو از ساعت دو بامداد تا 4 صبح ثبت سفارش شده است/ مافیای قاچاق گمرک کشور را مدیریت می کنداین روزها بار دیگر بحث ورود خودروی قاچاق داغ شده و اظهارات ضدونقیض در مورد مجاری ورود خودروهای قاچاق به کشور صورت می‌گیرد. در همین حال، گمرک جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه‌ای، قاچاق خودرو را کاری ناممکن خواند.

به گزارش «تابناک»؛ هرچند قاچاق خودرو به کشور، پدیده‌ای نادر و عجیب به ‌نظر می‌رسد، به ‌دنبال اظهارات شنبه گذشته رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره ورود غیرقانونی ۶هزار دستگاه خودرو قاچاق به کشور، این پرسش مطرح شد که این خودروها چگونه و از چه راهی وارد کشور شده‌اند؟

آیا قاچاق خودرو امری امکان پذیر است؟

این پرسش در حالی مطرح می‌شود که سال گذشته نیز خبر قاچاق سیزده خودرو لوکس به کشور از مبادی رسمی خبرساز شد.

هرچند ورود این تعداد خودرو به کشور به‌ دلیل تخلفات صورت گرفته در برخی نهادها ـ که در نهایت نیز این تخلفات کشف شدند ـ اخبار کنونی درباره خودروهای وارداتی قاچاق، حکایت از واردات شمار زیادی خودرو به ‌صورت غیرقانونی دارد.

در این مورد، امیر خجسته، رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفته است: ۵ هزار و ۳۶۲ خودروی لوکس شامل پورشه، ولوو، بی‌ام و، بنز، تویوتا، نیسان و هیوندا به‌ صورت قاچاق از مناطق آزاد و گمرکات رسمی طی سال ۹۵ تا مهرماه ۹۶وارد کشور شده است.

این نماینده مجلس در گفت و گو با تابناک در این باره اظهار داشت: بارها به گمرک اختیار داده و مدارک نشان داده ایم که خود را اصلاح کنند؛ اما چون تیم قوی دارند و مافیای قاچاق گمرکات کشور را مدیریت می کند و این مافیا آنقدر با برنامه و تشکیلاتی رفتار می کنند که هرکسی به این کار ورود کنند، دچار مشکل می شود.

این نماینده مجلس گفت: اینها حتی به نمایندگان مجلس هم رحم نمی کنند؛ یا وی را تخریب می کنند یا می خرند و یا به نوعی طرف را با تبلیغات و هزینه هایی که می کنند آچمز می کنند.
ما بارها در خصوص موارد مختلف با آنها صحبت و موارد و مشکلات را اعلام کردیم؛ اما آنها با سر و صدا و تخریب و تکذیب و فضاسازی از زیر کار شانه خالی کردند. در آن زمان، کمیسیون اعلام کرد که 5300 دستگاه خودرو غیر قانونی وارد شده و اینها نگذاشتند کار به نتیجه برسد.

این نماینده در مورد چگونگی ورود خودروها به درون کشور گفت: این خودروها عمدتا غیر قانونی و از طریق ثبت سفارش های جعلی وارد شده اند؛ اما اینها آن را تکذیب کردند. این در حالی است که گمرک بندرعباس اعلام کرد، 4424 خودرو غیر قانونی وارد کشور شده است.

این نماینده گفت: به تازگی مدارکی به دست من رسیده که نشان می دهد 6481 خودرو لوکس سواری به روش های غیر قانونی ثبت سفارش و از گمرکات کشور ترخیص شده اند، و هر نهاد امنیتی و قضایی و بازرسی بخواهد، می تواند، مدارک و مستندات آن را از من بگیرد هر کس هم که ادعا دارد، وجود ندارد من حاضرم آن را در سایت منتشر کنم.

این نماینده همچنین ادامه داد: قبلا نوزده هزار ثبت سفارش در یک شب صورت گرفته، به گونه ای که ساعت 2 بامداد سایت را باز کرده اند و 4 صبح سایت بسته شده است؛ معنی این کار چه چیزی جز فساد می تواند باشد. مسئولان گمرک چکار می کنند و کجا هستند؟ چرا کسی چیزی نمی گوید؟

این نماینده در ادامه یادآور شد: من به آقایان گفتم که از کجاها و از چه مبادی به صورت رسمی قاچاق وارد کشور می شود؛ اما آقایان گفتند که حتی یک کانتینر هم وارد نشده است. بله من هم تأیید می کنم که نه تنها یک کانتیر، بلکه هزاران کانتینر کالا وارد کشور شده است.
هم اکنون از مبادی رسمی کشور از سوزن گرفته تا قطعات هواپیما، قاچاقی وارد کشور می کنند و هیچ کس نیست به اینها یک ایست بدهد. اینها دارند با این کار تولید داخلی را نابود می کنند و کسی هم نمی تواند جلوی آنان را بگیرد، چون هم قدرت سیاسی دارند و هم قدرت مالی؛ یا همه را می خرند و یا تخریب می کنند.

وی گفت: وضعیت بسیار اسفبار است؛ مبلغی که برای واردات این 19 هزار خودرو پرداخت شده، بسیار رقم سنگینی است. این کارها کمر کشور را شکسته است. همه تولیدی های ما، یا در حال ورشکستگی است و یا با یک سوم ظرفیت خود در حال ادامه کار است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۲۴
انتشار یافته: ۴۹
عده ای میلیاردی دزدی میکنند بعد عده ای علاف 2 ماه برای میزان افزایش حقوق کارگزان بیچاره جلسه میذارند
پاسخ ها
مخاطب تابناک
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
بی قانونیه داداش ظلمه فشاره سکته گریه . . ..
Hamid
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
گمرك هم چاره نداره وگرنه اونهارو هم جابجامى كنند
خودرو خارجى اينقدرافزايش قيمت پيداكرددريغ از اينكه يكى از شركتها حتى جريمه بشن.... بى خود جوش وحرص نخورين
خوب حالا می رند چند تا نمایشگاه خرد ماشین را پلومپ می کنند و بعد می گویند با قاچاق مقابله کردیم کیو دارید گول می زنید دیگه البته آنقدر پر رو و خیالشان راحت است که از این که مردم بفهمند هیچ ترسی ندارند .چون گوشت دست گربه سپرده شده حالا بگویند مافیا
دلار هست برای بعضی ها هست... برای خیلی ها خیلی چیزهای مهم نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
حداقل ۲ میلیارد دلار!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
امروز برای مردم تعیین تکلیف کرده اند که سالی یک بار بیشتر از کشور خارج نشوید . از نظر ایشان این خودروها لابد با ریال وارد شده و هیچ مشکلی هم ندارد و برای اقشار آسیب پذیر است .
سوال اینه که کی و چطوری این کارو کرده؟ هرکی که میتونه داره میدزده و میره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
من و شما که نمیتونیم ماشین وارد کنیم حتی نمیتونیم اینجور ماشینا سوار بشیم ما باید از کالای ایرانی به قیمت خون حمایت کنیم بزار اونا که میتونن سوار بشن بتونن بخرن ما هم نیگا

وارد کنندگان مشخصه به کجا وصلند و کی هستند تابناک
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
میره کانادا چون با کانادا قرارداد بستن قطع رابطه کنن تا کسی نتونه اینا رو برگردونه
ترسی برای قاچاق چی گری و دلالی در کشور وجود نداره چون هیچ قاچاق چی و دلالی در کشور اعدام نمیشه و آبروی خودش و خانوادش برده نمیشه.
خوب شما كه كار خبرگزاري انجام ميدين چرا دنبالش رو نميگيرين ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
راست میگه تابناک... چرا دنبالش رو نمیگیری ؟؟؟!!! پیگیری کنین و ادامه بدین
گمرك يعني مافيا ان وقت مرزهاي كولبري رو به اين روز انداختند پدر من كولبره در ٧٠روز گذشته خدا شاهده فقط ٢٠٠هه زار تومان درامد داشته
گفتند كولبرها بايد بشن پيله ور ولي بدبخت شدند
مافیای قاچاق کل کشور رو داره کنترل می کنه. دروازش هم گمرکه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
ما یک همسایه داشتیم که کارمند ساده گمرک بود در عرض چند سال وضعش از این رو به آن رو شد و رفت در یکی از محلات گران تهران
سر دبیر محترم خیلی دیر متوجه شدید متاسفانه کاری نمیشه کرد
بعد رفتن حتی پشت سرمم نگاه نمیکنم
وقتی انحصار باشه همهین میشه غیر از اقازاده ها کی توانایی همچین کاری داره؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
اونایی که بنادر بدون نظارت دارن.
Hamid
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
دقيقا زدى تو خال
آالبته نه هر آقازاده اى
البته خوشم مياد مرام دارن وهواى هم رو دارن
وقتی میگیم فساد هست یعنی فساد هست.
بجای فیلتر کردن تلگرام و توییتر و ... که اغلب فسادهای موجود در آن شبکه ها رسانه ای شده بودند مافیای فساد را فیلتر کنید.

با شعار مرگ بر آمریکا و انگلیس و اسراییل به جایی نمی رسیم.
در زمینه فساد و مافیای اقتصاد از همه ی دشمنانمان بالاتریم !!
همه چی زیر سر تلگرامه. بیانه دوستان مسول بعد از چند ساعت .....
زنده باد اقتصاد ازاد در هر صورت ماشین قاچاق وارد میشه. الله اکبر بود باد کالای دداخلی
نماینده محترم یه مقدار پیاز داغشو زیاد کردی بابا دیگه اینطوری هام نیست، حالا یعنی تو هم سهم میخوای؟
الان اقای دادستان دقیقا کجا تشریف دارند ....
شرکت گرامی باید باشد
خوب ما چکار کنیم .... خدا به ما رحم کند.
الان یه مسئول قوه قضاییه گفته کلی جرم تو تلگرام داره اتفاق میفته و چون تلگرام پاسخگو نیست بدون نتیجه مختومه شده‌!

حالا جای سوال است که همه جرائم و فساد از تلگرامه؟ الان اینم چون تلگرام فیلتر نیست اتفاق افتاده و نمیشه رسیدگی کرد؟ یا مشکل جای دیگه و چیز دیگه ای هست؟
خدا بده برکت
یارو طلافروشی زده...بعدش خودشو تسلیم کرده...اعدام میشه....(البته باید حبس طولانی میخورد تا باعث عبرت بشه) ...اونوقت یه سری...به اندازه ۱۰ هزار تا طلافروشی...دزدی...اختلا ص و قاچاق میکنن...صاف صاف راه میرن...
چشم دولت روشن
مافیای قاچاق گمرک را در اختیار گرفته آنوقت دولت رفته یقه کولبرهای مظلوم را گرفته است
مالیات
شما هر مشکلی را خواستید بگویید حداقل یک راهکار مالیاتی دارد
بر خودرو با توجه به قیمت مالیات پلکانی وضع کنید
خوب اینجا نقش حسن چیه؟؟؟حسین چکاره است؟ اسحق و داداش؟؟ اصلا مگه گمرک زیر نظر دولت نیست؟؟؟برین جمع کنین شماهام
بازی موش و گربه با واردکنندگان کالا در هر کشوری یک بازی باخته است، دلیل آن هم سود وحشتناک عایدی از ندادن تعرفه های بالای گمرکی است.
همه دنیا کما بیش با این مسئله مواجه بودند و شکست خوردند اما بجای آن سیاست تجارت ازاد و تعرفه های حداقلی را اعمال کردند و در 7 دهه اخیر رشد چشمگیر اقتصادی داشته اند.
متاسفانه در ایران دهه هاست سیاست حمایت تعرفه ای کمر اقتصاد را شکسته است.
فقط یک مثال ساده میزنم تا عمق فاجعه را درک کنید
درست است که قیمت مصوب دلار 4200 تومان است اما بالجبار در ازای واردات کالا و پرداخت عوارض گمرکی و مالیات به شما داده میشود یعنی رقمی بصورت متوسط 9000 تومان هر دلار پای واردکننده آب میخورد ، وارد کننده هم سود بازرگانی رو آن میکشد و این رقم را به متوسط 12000 تومان میرساند. شاخص اصلی دلار و تمامی کالا و خدمات در ایران همین 12000 تومان است .
حالا من تولید کننده با این شاخص هزینه کرده و تولید کردم ، قصد صادرات به عراق را دارم اگر کالای من فروش رفت مشخصا دلار دریافت میکنم . وقتی میخواهم آن را به ایران بیاورم دولت محترم آن را از من 4200 تومان میخرد.
به زبان ساده در ایران دولت دلار را 12000 تومان میفروشد ولی موقع خرید که شد آن را 4200 تومان میخرید. برای همین است که شما در ایران صادرات غیر نفتی ناچیزی دارید چون کالای ایرانی گران است .
برای من جالب است این وسط هیچکس ککشم هم نمیگزد
به شخصه چندین بار در قالب طرح این موضوع را به دولت ارائه کردم ، بعد از پیگیری اپراتور محترم با تعجب به من گفت اینجا تقاضای وام و کار و ... رسیدگی میشود . این مسائل متخصص دارد نیاز به طرح نداریم.
باور کنید یه سری از نهادهای دولتی تو این کارها دخیل هستن وگرنه شما تو یهزشب نوزده هزار دستگاه خودرو وارد کنی خیچ کس به چشم نمبینه خدای من تو این مملکت چه خبره کی داره این مملکت و تداره میکنه
با قطع دست برخی ها جمعیت معلولین به 4%خواهد رسیدوفساد ریشه کن خواهد شدانشاالله
مهم عمله با بازی با کلمات کار درست نمیشه فساد داره بیداد میکنه
الان ... 2 سال است که خودرو پیش فروش کرده و تمامی قیمت خودرو را هم گرفته ولی خودرو را تحویل نمیدهد و هنوز هم مشغول به کلاهبرداری است به وزارت صنعت و معدن و قوه قضاییه شکایت کردیم هیچ کاری نکردند
خوب اينها به كي وابسته هستن
گمرک در صدر مراکز فاسد کشور قرار داره یعنی شهرداری و...... انگشت کوچیکه انهم نیستن و متاسفانه هیچ اراده ای هم برای مقابله با ان وجود نداره شما نگاه کنید ارزیاب های گمرک از ثروتمند ترین اقشار جامعه اند باید این ماشینها از سطح جامعه جمع اوری و از بین برن
تابناك حتي پشت گزارشهاي اينچنيني شما نيز ميتواند مافياي خودروسازها ي داخلي باشد
خب حالا یک جوان نادم وپشیمان که سرقت کرده اعدام میشه ولی این مافیا هنوز سرحال به غارت میپردازه
واقعا جاي تاسف است كه در يك كشور براي تجارت ووارد كردن سايتهائي باز شود دو يا سه ساعت عده ئي نام نويسي كنند وتجارت يكسال يك كشور جند نفر در دست بکیرند بعد اين أغا به اين و اون ميفروشد خدايا خودت رحم كن
حالا ما چی کار کنیم؟
خدایی نباید یبار شروع کنن چندتا از این رانت خوارارو معرفی کنن نه چند ادم بدبختو چندتا از اقازاده ها و رانت خوارا واقعیو
قرن 21 هستش هم ساعت ثبت سفارش هم اسم سفارش دهنده هم ip کسی که سفارش داده کامل مشخصه و فهمیدنش کاری نداره تازه بی صاحب نیستن صاحبشونم معلومه با پیگیری ریشه و اساس همه چیز مشخص میشه
مهم اینه که نمیخوان که مشخص شه
اصل ثبت سفارش به گمرک ربطی ندارد و توسط وزارت صنعت و معدن انجام میشود گنرک فقط دستوران ان وزارت را انحام میدهد و به نظر نمیرسد هیچ تاجری جرات داشته باشد این همه اتومبیل بصورت قاچاق وارد کند و به نظر میرسدعده ای میخواهند دولت و گمرک را بی ابرو کنند .
ثبت سفارش به گمرک ارتباطی نداره. نماینده اگاه مجلس
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار