بازدید 15739

کارشکنی یک حزب اصلاح‌طلب در انتخاب «محسن هاشمی» به عنوان شهردار تهران

البته اصلاح طلبان همچنان نسبت به سرنوشت شهرداری تهران نگرانی های جدی دارند و بر این عقیده هستند که با انتخاب فردی نظیر «محسن هاشمی رفسنجانی»، دغدغه های آنان نسبت به اداره امور شهری پایتخت تا حدود زیادی مرتفع خواهد شد؛ بنابراین، بخش زیادی از این طیف حاضرند ریسک خروج هاشمی از جمع اعضای شورا و ورود یک اصولگرا به جمع شورای شهری ها را بپذیرند، ولی از تکرار تجربه نجفی جلوگیری کنند.
کد خبر: ۷۹۰۷۷۹
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۹ 17 April 2018

پس از یک تجربه شش ماهه «محمد علی نجفی» شهردار تهران به دلیل آنچه بیماری و عدم توانایی در انجام مسئولیت های محوله در شهرداری خوانده شد، استعفا کرد که شورای شهر یک بار با استعفای او مخالفت کرد و با اصرار نجفی، اعضای پارلمان شهری پایتخت استعفای او را پذیرفته و «سمیع الله حسینی مکارم» معاون نجفی را به عنوان سپرست شهرداری تهران برگزیدند.

به گزارش «تابناک»؛ این روزها انتخاب شهردار تهران، مهمترین دستور کار شورای شهر و اعضای اصلاح طلب آن است تا جایی که شنیده شده، طی هفته گذشته، رایزنی های زیادی پیرامون این مسأله با رئوس جریان اصلاح طلبی و احزاب و سیاسیون این جریان صورت گرفته و البته مطابق با اخباری که به گوش می رسد، هنوز تصمیم گیری و جمع بندی در این رابطه صورت نگرفته است.

البته «محمد علیخانی»، عضو شورای شهر تهران در کانال تلگرامی رسمی خود گزینه‌های مطرح برای سمت شهرداری تهران را اعلام کرده و از افرادی نظیر محمد ابراهیم انصاری لاری، محسن هاشمی، سیدمحمدعلی افشانی، پیروز حناچی، وفاتابش و مناف هاشمی به عنوان برخی گزینه های مورد نظر اعضای پارلمان شهری پایتخت برای شهرداری تهران یاد کرده است.

پای «خاتمی» به موضوع انتخاب شهردار تهران باز شد

او همچنین عنوان کرده که گزینه های دیگری نظیر «حبیب الله بیطرف، معاون وزیر نفت؛ محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی و محسن مهرعلیزاده، استاندار اصفهان» که اعضای شورا نگاهی به آنها برای معرفی شان به عنوان گزینه های شهرداری تهران داشته اند، گویا به برخی از دوستان (اعضای شورای شهر) اعلام کرده اند، از دولت خارج نمی شوند.

گفته می شود، از فردا (سه شنبه) فرایند انتخاب شهردار تهران رسما در شورای شهر تهران آغاز و تصمیمات شورا علنی تر عنوان خواهد شد.

انتخاب «محسن هاشمی» به عنوان شهردار جدید تهران، موضوعی است که با استعفای نجفی در بسیاری از محافل اصلاح طلبانه دنبال و پیگیری شد؛ موضوعی که این بار صرفا از سوی حزبی که او رئیس شورای مرکزی آن است؛ یعنی «کارگزاران سازندگی» دنبال نشد و برخی چهره های اصلاح طلب از دیگر احزاب این طیف هم برای پایان خوش اصلاح طلبان در شورای شهر و شهرداری، خواهان شهردار شدن هاشمی شدند.

این موضوع گویا از سوی بسیاری از اصلاح طلبان عضو شورای شهر و خارج از شورا پذیرفته شده بود و تا هفته گذشته بنا بر چنین انتخابی بود، اما مخالفت حزب اتحاد ملت و اعضای این حزب در شورا با شهردار شدن «محسن هاشمی» کار را تا رایزنی با «سید محمد خاتمی» برای جلوگیری از چنین مسأله ای کشانده است.

بنابراین، اعضای این حزب در شورا با کلیدواژه هایی نظیر لزوم پایبندی اعضای شورا به رأی مردم و احترام به آن از رئوس جریان اصلاحات به ویژه «سید محمد خاتمی» خواسته اند تا حتی از مطرح شدن شهرداری «محسن هاشمی» جلوگیری کنند تا فردی خارج از شورای شهر متصدی امور شهری پایتخت و جانشین «محمد علی نجفی» بشود.

تا الان هم گویا این خواسته حزب اتحاد ملت و اعضای آن در شورای شهر محقق شده است. نظر این طیف بر شهردار شدن افرادی نظیر «حبیب الله بی طرف» معاون وزیر نفت و گزینه وزارت نیرو در کابینه دوازدهم که موفق به اخذ رأی اعتماد مجلس نشد و «محمود حجتی» وزیر جهاد کشاورزی است؛ اما حال که این دو اعلام کرده اند حاضر به جدا شدن از بدنه دولت نیستند، معلوم نیست که به کدام فرد فکر خواهند کرد؛ شاید «پیروز حناچی، محمد ابراهیم انصاری لاری و وفا تابش» آلترناتیوهای مورد نظر آنان باشند.

البته اصلاح طلبان همچنان نسبت به سرنوشت شهرداری تهران نگرانی های جدی دارند و بر این عقیده هستند که با انتخاب فردی نظیر «محسن هاشمی رفسنجانی» دغدغه های آنان نسبت به اداره امور شهری پایتخت تا حدود زیادی مرتفع خواهد شد. بر همین اساس، بخش زیادی از این طیف حاضرند ریسک خروج هاشمی از جمع اعضای شورا و ورود یک اصولگرا به جمع شورای شهری ها را بپذیرند، اما از تکرار تجربه نجفی جلوگیری کنند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۲۹
وقتی حتی وزرا هم نمیتوانند راحت با روحانی دیدار کنند باید شاهد تسری این خلق مدیریتی اشرافی به سایر بخشهای جامعه باشیم و جای فرصت خدمت را فرصت سلطنت بگیرد و برایش جنگ و دعوای حزبی راه بیفتد.
پاسخ ها
آشنای خوب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۸
اینها هم مطالبه مردمه تابناک جان:
شهردار تهران چی شد؟
برادر روحانی چی شد؟
برادر جهانگیری چی شد؟
خاوری چی شد؟

دلار 4200تومنی چی شد؟
استیضاح روحانی چی شد؟
عزل سیف و آخوندی و نوبخت و... چی شد؟
ووووو
کلیدواژه هایی نظیر لزوم پایبندی اعضای شورا به رأی مردم و احترام به آن ....
خب کسی بدرد میخوره تو شهرداری وایسه تو شورای شهر
مبادا یه اصولگرا وارد 20 تا اطلاح طلب بشه
شهردار به کنار ، اصلا خود همین شورای شهر با ریاست هاشمی تا حالا کدام مصوبه افتخار آمیز یا حرکت قابل تقدیر نشان داده است که خدمتگزار مردم تهران است؟
سرنوشت این شورا به سرنوشت شورای اول گره می خورد و مردم و هواداران این شورا هم سرخورده خواهند شد و پشیمانی از این انتخابهای اردیبهشت ۹۶ قطعی و و عجین با پوست و استخوان رای دهندگان خواهدد شد.
.
پاسخ ها
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۸
این حرف ها آرزوی قلبی اصولگرایان است. اعضا شورای شهر نباید اجازه دهند با خروج یک نفر از شورای شهر فردی با یک سوم رای آخرین نفر وارد شورا شود. من بعنوان فردی که به این 21 نفر رای داده ام راضی نیستم
وقتی مشاهده میشه شورای یک شهر به جای خدمت رسانی دنبال بازیهای سیاسی هست باید فورا مقامات مسول با اون برخورد کنند. وقتی در کره جنوبی مشاهده شده رییس جمهور در حال باند بازی هست سریعا از قدرت برکنار شد!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۸
نخیر مثل اینکه مشکل فقط نجفی نبوده واسه کل شورا برنامه دارن برادران افراطی
به جای اینکه دست نوازشی به سر ایشون بکشن ، زورشونو به این طفل معصوم رسوندن!
اتفاقا کار درستی کردند چرا وقتی میدونند به سرنوشت نجفی دچار میشه اصلا انتخابش کنند دوستان اصولگرا اول تایید کنند بعد اصلاح طلبان با رای انتخاب میکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۸
بازم دو کلمه مهم را سانسور کردی تابناک
تابی خوابی؟ کو کامنتا؟
من به لیست کامل امید رای دادم ولی واقعا از رفتارهای شورای شهر تعجب میکنم . آیا واقعا شان اصلاحات اینه که بخاطر عدم ورود یک اصولگرای منصف و با تجربه توی جمعشون اینهمه آبروریزی به بار بیاد ؟ یعنی چشم دیدن حتی یک مخالف را هم ندارند ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۸
آره تو راست می گی.
اگر نقدی دارین صادقانه بگید نه اینکه خودت را اصلاح طلب جا بزنی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۸
یاد صدا و سیما در سال ۸۸ بخیر طرف میومد میگفت اقای موسوی اشتبا ه کردم بهت رای دادم در حالی که به اجحمدینژاد رای داده بود دادا نخ نما شده مدل دیگه اجرا کنید
اصلاح طلبان در ماجراي شهرداري تهران يك افتضاح تاريخي به بار آوردند، اينكه همه تدبير و عقل خود را بكار بردند و شهردار انتخاب كردند كه شش ماه بيشتر طاقت نياورد و استعفا داد،
الان دیگه جنگ جنگ قدرته هرکی می خواد گوشت قربونی رو بیشتر بکشه سمت خودش.وزیری که نمی تونه موضوع کشاورزی رو حل کنه یا میوه قاچاق میاد خبر نداره یا قیمت میره بالا خبر نداره.اینها که عکسشون هست ببینید کدومشون بی حاشیه هستند.
اصلاح طلبان برای گرفتن تمامی مناصب و فرصتها با ترس از ورود یک نظر مخالف به شورای شهر خودش را نشان می دهد.
و خنده دار ترین موضوع اینه که همیشه داد میزنن و شعار میدهند که در شهرداری و شورای شهر باید فقط به فکر خدمت باشند و اونجا جای سیاسی کاری نیست !
دیگه هیچ حرفی و هیچ شعاری تو این مملکت ارزش و اعتبار و وجاهت نداره.
چرا همش افراد تکراری؟؟؟ چرا فرصت به دهه60 ها نمیدن؟؟ الان وزیر ارتباطات بلد نیست کار کنه؟ انصاف داشته باشیم از بقیه داره بهتر کار میکنه
متاسفم بخاطر استفاده نویسنده از کلمه آلترناتیو
اصلاح طلبان ریشه دار تا زمانی با خانواده هاشمی هستند که نفعی داشته باشه
تهران رو مسخره کردن یکی رو به زور انتخاب کردن بعد هشت ماه بدون هیچ کاری (البته به غیر از تعطیل شدن کل تهران و حتی اتوبان های بیرون شهر تهران در برف ) هیچ کار دیگری نکرد حالا همون رفت کنار دوباره شهر معطل باور کنید از این شورای شهر که با دو میلیارد پول دادن در لیست قرار گرفتن آبی گرم نمی شود ، خداییش طرفدار محسن هاشمی نیستم اما ببینید چقدر این شورای شهر سیاسی کار هست با این که میدونه حداقل از نظر خودشون محسن هاشمی مناسب هست اما به خاطر اینکه یه دونه اصولگرا وارد شورا نشه حاضر نیستن محسن هاشمی رو انتخاب کنند (عاقبت این شورا بهتر از شورای اول نخواهد شد که دولت اصلاحات منحلش کرد)
ببین چطور بزرگترین شهر مملکتو معطل سیاسی بازیهای خودشون کردن! آقا مردم خسته شدن از این همه سیاسی بازی چپ و راست. بس کنید دیگه.
برادر آقای هاشمی(عموی آقا محسن) رو بزارن که مشکل ورود یک نفر به شورا حل بشه ،برای ریاست جمهوری هم کاندید شد که رد صلاحیتش کردن
فقط قالیباف بزرگ
به عنوان يك شهروند متاسفم كه شهر در حال توسعه را بخاطر بازيهاي سياسي تبديل به مخروبه مينمايند صلاح شهروندان حضور مديران كارامد خوش فكر و جوان مي باشد..
پول عنصر مهمی در بدست آوردن قدرت است به هرحال هرکسی انتخاب بشه باید بتونه پایتخت را به خوبی مدیریت کنه، توقع مردم ومسئولین ایران از شهردار پایتخت بالاست چه شهرداری پول داشته باشه یا جیب شهرداری سوراخ باشه و توراه 12ساله قبلی و4 سال بعد پولش از جیبش ریخته باشه .
خداییش قالیباف خیلی فرق داشت
خوب عزیز جان، مردم با عملکرد 12 ساله خود اصواگرایان در شورای شهر و شهرداری، دست رد بر سینه آنها زدند. الآن اعضای شورای شهر حق ندارند برخلاف رای مردم بخاطر فشار اصولگرایان آنها را وارد شورای شهر کنند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار