بازدید 2800

فقدان برنامه ریزی دانشگاهی مشهود است

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه امروز فقدان برنامه ریزی دانشگاه های سطح کشور مشهود است، گفت: دانشگاه باید برای اشتغال دانشجویان برنامه داشته باشد.
کد خبر: ۷۸۹۷۰۲
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۲ 12 April 2018

سید حسن حسینی شاهرودی در آیین تکریم و معارفه روسای پیشین و فعلی دانشگاه پیام نور شاهرود بابیان اینکه یکی از شاخص‌های توسعه ضریب نفوذ دانشجویان، اساتید و دانشجویان در یک جامعه آماری هستند، ابراز داشت: در حوزه علمی و فرهنگی توسعه‌یافته‌ایم اما ناقص، چراکه ثمرات حوزه علمی در کف جامعه دیده نمی‌شود و کمتر از توانایی خودمان در شهرستان استفاده‌شده است.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی، بابیان اینکه بزرگ‌ترین دغدغه دانشجویان در شرایط فعلی اشتغال است، ابراز داشت: باید پرسید که آیا مهارت کسب‌شده در دانشگاه‌ها متناسب با نیاز جامعه است؟ قطعاً در پاسخ، دانشگاه‌های ما در این چهار دهه قصور داشتند چراکه سیاست کلان کشور درست نبود.

عضو خانه ملت افزود: مشکل کلی دانشگاه‌های ما از اینجا ناشی می‌شود که در این دوره ۴۰ ساله انقلاب اسلامی کمتر به فکر کارآفرینی بوده اند و بیشتر بخشی فکر کردند ما معتقد هستیم امروز دانشگاه‌ها با تکیه‌بر بعد تربیت دانشجو به کسب مهارت‌آموزی و اشتغال فارغ‌التحصیلان سروکاری نداشتند.

حسینی شاهرودی در ادامه تصریح کرد: برای ایجاد کارآفرینی باید حوزه علم، عمل و اقتصاد به یکدیگر متصل شود و از سوی دیگر نیازهای حوزه اجتماعی و سیاسی رصد و بر اساس آن برنامه‌ریزی و مهارت‌آموزی در مراکز آموزشی لحاظ شود.

وی بابیان اینکه باید به دنبال تولید محتوای مطلوب موردنیاز کف جامعه باشیم و اثرگذاری آن را در شاهرود مشاهده کنیم، افزود: ۲۸ درصد دانشجویان بومی فارغ‌التحصیل شهرستان امروز کجا هستند و تأثیرگذاری آن‌ها در حوزه‌های فرهنگی اقتصادی و اجتماعی چقدر بوده است؟ آیا در جایگاه‌های خودشان قرار گرفتند؟ در غیر این صورت باید بر تعلیم، تربیت دانش‌آموزی و دانشجویی که اینجا تربیت کردیم تجدیدنظر کنیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ضمن بیان اینکه باید آموزش مهارت و کارآفرینی در دانشگاه‌ها تقویت شود، ابراز داشت: در خیلی از حوزه‌ها نخبه زنی کردیم، چرا باید در تهران دانشگاه شریف شاخص باشد سایر دانشگاه‌ها نیز در حوزه خودشان می‌توانند با تلاش و برنامه‌ریزی صحیحی به این حد و مرحله دست پیدا کنند.

به گزارش مهر، در این مراسم از زحمات و خدمات ده‌ساله علی شاهینی تجلیل و سعادت الله فرامرزی به‌عنوان سرپرست جدید دانشگاه پیام نور شاهرود معرفی شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار