بازدید 2137

بررسی برنامه های سال جاری وزارت راه با حضور آخوندی

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس، از بررسی برنامه های وزارت راه و شهرسازی در سال ۹۷ با حضور آخوندی در کمیسیون متبوعش خبر داد.
کد خبر: ۷۸۹۰۵۷
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۴ 10 April 2018

 

صدیف بدری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به دستور کار امروز سه شنبه(21 فروردین) کمیسیون عمران مجلس، گفت: در نشست امروز عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی میهمان این کمیسیون بود.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه این جلسه برای بررسی برنامه ریزی ها و برنامه های وزارت راه و شهرسازی در سال 97 برگزار شد، افزود: دغدغه های کمیسیون عمران در خصوص مسائل کلان وزارتخانه، پروژه های عمرانی و زیرساختی نیز در این جلسه مورد بحث و بررسی واقع شد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه برای تصمیم گیری های عملیاتی مقرر به برگزاری نشستی با حضور معاونان وزیر راه و شهرسازی شد، تصریح کرد: مشکل کمبود اعتبارات وزارت راه و شهرسازی و نحوه تخصیص بودجه به پروژه های این وزارتخانه از مهم ترین مسائل مورد بحث در این نشست بود.

وی با بیان اینکه تخصیص اعتبارات به پروژه های وزارت راه وشهرسازی بیشتر از سوی سازمان برنامه و بودجه صورت می گیرد، گفت: پایبندی سازمان برنامه و بودجه به تخصیص های عادلانه و متناسب وجود نداشته از این رو مقرر شد بررسی های جامع تری در این باره صورت بگیرد.

بدری با همچنین با اشاره به طرح معضل پیش روی مردم در استفاده از ناوگان هوایی از جمله پروازهای چارتری، تصریح کرد: در این باره قرار شد نشستی با حضور مسئولان مربوطه برگزار و مشکلات مردم مرتفع شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: برنامه جدی وزارت راه و شهرسازی در حوزه مسکن، کنترل قیمت ها در این بازار، نوسازی بافت فرسوده شهرها و همچنین چالش ایجاد شده در مورد طراحی و نظارت در حوزه ساخت و سازهای بخش خصوصی و سازمان نظام مهندسی از موارد دیگر مورد بحث در این نشست بود.

وی افزود: پروژه های عمرانی کشور عملا اعتبارات نقدی آنچنانی نداشته و به سمت اوراق مشارکت و اسناد خزانه اسلامی سوق داده می شود که سال های گذشته یک ساله و دوساله بوده که متاسفانه برای سال 97 دغدغه سه ساله آن نیز وجود دارد که این به اجرای به موقع پروژه ها لطمه می زند.

بدری با بیان اینکه با این رویه پروژه های عمرانی بیش از 30 درصد قیمت واقعی برای دولت تمام می شود، تصریح کرد: وزارت راه در این حوزه با تامین مالی خارجی و همچنین مشارکت بخش خصوصی داخلی می تواند سرعت تامین پروژه های عمرانی را تسریع کند.

وی ادامه داد: کمیسیون عمران مجلس با کمک به دولت بحث 15 درصد آورده دولت برای تامین پروژه هایی عمرانی فاینانس شده را از محل صندوق توسعه ملی مرتفع کرد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: تحقق 15 درصد سهم دولت در تکمیل پروژه های عمرانی فاینانس شده فرصت سرمایه گذاری 45 هزار میلیارد تومانی در پروژه ها را افزایش می دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار