بازدید 2866

واشنگتن این بار کشورهای ناقض تحریم روسیه را تهدید کرد

مقامات آمریکایی کشورها و شرکت‌های ناقض تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه را به اتخاذ اقدامات تنبیهی از سوی کاخ سفید علیه آنها تهدید کرد.
کد خبر: ۷۸۸۶۵۹
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۸ 09 April 2018

مقامات آمریکایی کشورها و شرکت‌های ناقض تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه را به اتخاذ اقدامات تنبیهی از سوی کاخ سفید علیه آنها تهدید کرد.

به گزارش فارس به نقل از تاس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد: دولت آمریکا علیه هر شرکت و کشوری که تحریم‌های جدید کاخ سفید علیه کرملین را نقض کنند، بر اساس قانون کاتسا اقدام تنبیهی اتخاذ خواهد کرد.

این مقام آمریکایی گفت: ما به طور کامل قانون کاتسا را بر اساس تمایل کنگره اجرا می‌کنیم و در تحریم هر شرکت و یا کشوری که تحریم‌های آمریکا را نقض کنند، تردید نخواهیم کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا نیز از اعلام جزئیات برنامه خود برای تداوم سیاست تحریم روسیه خودداری کرده است و اعلام کرده این وزارتخانه تحریم‌ها را تلگراف نمی‌کند و یا درباره اقدامات آتی خود سخن نمی‌گوید.

قانون کاتسا از سوی دونالد ترامپ در آگوست سال 2017 امضا شد بر اساس این قانون تحریم‌ها علیه ایران، روسیه و کره شمالی سخت‌تر شده و شرکت‌های آمریکایی را از همکاری با طرف‌های روس و شرکت‌های دفاعی و آژانس‌های امنیتی این کشور منع می‌کند .

مقامات آمریکایی پیشتر گفته بودند ترکیه را از خرید سامانه پدافند هوایی اس 400 روسیه باز خواهند داشت. البته آنکارا بارها اعلام کرده است که به طور کامل این توافق را اجرا خواهد کرد. برخی دیگر از کشورها نظیر هند نیز برای خرید این سامانه ابراز تمایل کردند.

سه روز پیش آمریکا 38 شرکت و شخص حقیقی روس را مورد تحریم قرار داد. که از جمله آن می‌توان به برخی شرکت‌های دفاعی و مالی روسیه اشاره کرد.

الکسی میلر رئیس گازپروم و آندره کستین رئیس گروه رنوا از جمله اشخاص حقیقی هستند که در تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه مورد تحریم قرار گرفتند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار