بازدید 3500

فتیله جبهه پایداری پایین کشیده شده است

کد خبر: ۷۸۸۵۸۰
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸ 09 April 2018
 مدت هاست که پایداری از دوران اوج تأثیرگذاری سیاسی اش فاصله گرفته و بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ آشکارا گوشه نشینی پیشه کرده است. سیدمحمدجواد ابطحی از اعضای جبهه پایداری ضمن تأیید این اتفاق می‌گوید: فرهنگ سازی جان مایه اصلی بنیانگذاری و شکل دهی پایداری بود و حالا این تشکل سیاسی به همان تفکر رجعت کرده است.

مشروح گفتگوی نامه نیوز با محمدجواد ابطحی را در ادامه بخوانید.

****

از پایداری خبری در حوزه سیاسی نیست، انگار به سمت یک نوع سکوت سیاسی حرکت کردند و ...

پایداری به طور جدی فتیله خودش را پایین کشیده است. وقت هم می‌خواهد، در واقع دوستان پایداری ما باید وقت گذار باشند، اما این طور نیست. اگرچه سیاست کلی پایداری از اول هم همین بود. معتقدم پایداری زود وارد عرصه سیاست شد. پایداری معتقد به فرهنگ سازی بود.

اما خیلی با پروپگاندا و تبلیغات شدید و زیادی حداقل تا سال ۹۲ در عرصه سیاسی کشور حضور داشت.

بله، همین طور بود.

عضو پایداری: پایداری به طور جدی فتیله خود را پایین کشید/ پایداری‌ها عطای سیاست را به لقایش بخشیدند و روی فرهنگ‌سازی متمرکز شدند/ بعضی دوستان ما برای جبران بدهکاری تبلیغات انتخابات مجلس مجبور به فروش خانه‌های‌شان شدند/ بندگان خدا واقعا وضعیت اقتصادی مناسبی ندارند

پایداری بعد از سال ۹۲ حضور کمرنگی در عرصه سیاسی داشت، اما از وقتی جمنا آمد انگار کلا عرصه سیاسی را بوسید و کنار گذاشت؟

نبوسیدند، آن طور نیست که حالا همه آن‌ها عرصه سیاسی را بوسیده و کنار رفته باشند، اخباری از فعالیت آن‌ها دارم، ولی همان طور که یاد شد به طور جدی وارد صحنه نمی‌شوند. بالاخره با وضعیتی که در مجلس دهم، شورا‌های پنجم و ریاست جمهوری دوازدهم شاهد بودیم، نظر‌ها به آن طرف رفت که تفکر اصلی که باعث بنیانگذاری و شکل دهی پایداری بود باید دنبال شود. یعنی پایداری باید در اقشار مختلف جامعه همچون دانشجویان، کارگران و اصناف فرهنگ سازی کند. حتی بعضی اعضا فعلا عطای سیاست را به لقایش بخشیدند و باید دید چه می‌شود.

یعنی اعضای پایداری بیشتر روی حوزه فرهنگی متمرکز شده است؟

بله، روی فرهنگ متمرکز شدند.

پایداری برای انتخابات مجلس سال ۹۸ و انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ برنامه دارد؟

هنوز چیزی اعلام نکردند، ولی بعید می‌دانم که پایداری‌ها بخواهند مقابل دیگر اصولگرایان بایستند و برای خودشان برنامه خاص جداگانه‌ای داشته باشند، چون تجربه این مشی نشان داد که به نتیجه نمی‌رسند. بر همین اساس پایداری فقط برای ادای تکلیف در زمان انتخابات می‌گوید «فلان نامزد اصلح است»، بعد کنار می‌رود و فعالیت آنچنانی نخواهد داشت. می‌دانم بعضی دوستان ما از دوران قبل تبلیغات نیز بدهکاری دارند و هزینه‌هایی که انجام دادند تأمین نشده و مجبور شدند خانه‌های شان را بفروشند تا آن هزینه‌ها را بپردازند.

یعنی اعضای جبهه پایداری خانه‌های شان را فروختند تا هزینه تبلیغات انتخابات مجلس دهم را پر کنند؟

بله، برای برخی هاشان همین طور شده است. برخی هاشان خرجی کردند و هزینه‌های سراسری بود، مثل شاخه‌های اصلاح طلبی نبود که ابتدا از نامزد‌ها پول کلانی می‌گرفتند تا نام آن‌ها را در لیست بگذارند. پایداری‌ها این کار را انجام نمی‌دادند و براساس آرمان‌ها حرکت کردند. بالاخره هر انتخاباتی ناچارا هزینه‌هایی برای تبلیغات می‌خواهد.

یعنی آن‌هایی که نتوانستند وارد انتخابات مجلس دهم شوند، اینقدر فشار هزینه‌های تبلیغات انتخاباتی برای شان وارد شد که خانه‌های شان را فروختند؟

بله، بعضی‌های شان را می‌شناسم و با آن‌ها ارتباط دارم که بندگان خدا وضعیت اقتصادی مناسبی واقعا ندارند. بالاخره جنگ را پول انجام می‌دهد. به همین جهت است که خیلی‌ها به منافع اقتصادی چنگ می‌اندازند که تأمین شود تا از کسب منافع اقتصادی برای کسب قدرت سیاسی استفاده کنند و بلاعکس هم است؛ که البته کسب قدرت سیاسی برای کسب منافع اقتصادی خطرناک‌تر است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار