بازدید 2883
اقتصاد در گذر زمان

از تبدیل واحد پول ایران از قران به ریال تا برگزاری سومین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی

موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی نوزدهمین روز فروردین ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.
کد خبر: ۷۸۷۹۹۰
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰ 08 April 2018

به گزارش تابناک اقتصادی، تاریخ اقتصاد ایران و جهان آینه ای است تمام نما از رویدادهای اقتصادی که در گذشته رخ داده است و بیانگر ریشه های تاریخی بسیاری از واقعیت های امروز ایران و جهان است. موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی نوزدهمین روز فروردین ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

 

19 فروردین 1311، هیات وزیران قانونی تصویب کردند که براساس آن مقرر شد واحد «قران» پول ایران به ریال تبدیل شود.

19 فروردین 1323، پيمان بازرگاني عمده ايران و امريكا كه زمينه ‌ساز نفوذ اقتصادي امريكا در ايران بود، توسط احمد قوام ـ قوام السلطنه ـ نخست ‌وزير وقت به امضأ رسيد.

19 فروردین 1330، جمعی از صادرکنندگان پشم با صدور دست‌نوشته‌ای به دولت، اعتراض خود به دولت را در ممنوعیت صادرات پشم اعلام کرده و خواستار رسیدگی فوری به آن شدند. 

19 فروردین 1352، نخستين قرارداد بازرگاني عمده ميان ايران و چين به امضا رسيد.

19 فروردین 1358، سخنگوی دولت موقت اعلام کرد بیش از یک هزار قرارداد بین ایران و آمریکا وجود دارد که بیشتر آنها نظامی است و لغو یکجانبه آنها تنها سبب بلوکه شدن میلیونها دلار سرمایه ایران در آمریکا خواهد شد.

19 فروردین 1367، انتخابات سومين دوره مجلس شوراي اسلامي برگزار شد . اين مجلس در هفتم خرداد۱۳۶۷ آغاز به كار كرد و تاششم خرداد سال ۱۳۷۱ ادامه يافت .

 

منابع: موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی و روزنامه دنیای اقتصاد

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی