بازدید 3465

ظریف: نشست آنکارا تأکیدی دوباره بر تعهد به حاکمیت و استقلال سوریه بود

وزیر امور خارجه ایران نشست آنکارا را نشانه تعهد طرف‌ها به حاکمیت و استقلال سوریه خواند و گفت حاضران در این نشست برای برقراری آتش‌بس پایدار و پیشبرد روند سیاسی تلاش می‌کنند.
کد خبر: ۷۸۷۲۳۶
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۵ 05 April 2018

وزیر امور خارجه ایران نشست آنکارا را نشانه تعهد طرف‌ها به حاکمیت و استقلال سوریه خواند و گفت حاضران در این نشست برای برقراری آتش‌بس پایدار و پیشبرد روند سیاسی تلاش می‌کنند.

به گزارش تابناک، «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران روز چهارشنبه نشست روسای‌جمهور ایران، ترکیه و روسیه را نشانه تعهد سه کشور بر حاکمیت و استقلال سوریه و در راستای تلاش برای رسیدن به آتش‌بسی پایدار در این کشور توصیف کرد.

ظریف در توییتر نوشت: «در نشست مهم امروز با ترکیه و روسیه، بر تعهد مشترک به حاکمیت، استقلال، اتحاد، تمامیت ارضی و مشخصه غیرقومیتی سوریه تأکید دوباره شد. حرکت بر مبنای دستاوردهای آستانه و سوچی برای رسیدن به آتش‌بسی پایدار و پیشبرد روند سیاسی.»

«حسن روحانی»، «رجب طیب اردوغان» و «ولادیمیر پوتین» روسای‌جمهور ایران، ترکیه و روسیه امروز برای گفت‌وگو درباره وضعیت سوریه و در تلاش برای کاهش درگیری‌ها در این کشور، در آنکارا دیدار کردند.

طرف‌ها پس از این نشست بر «تسریع تلاش‌های مشترک» برای کاهش درگیری‌ها در سوریه و پیشبرد روند حل و فصل سیاسی بحران تأکید کردند.

این سه کشور در چارچوب فرآیند موسوم به «روند آستانه» در تلاش هستند تا روند سیاسی را به صورت مرحله به مرحله از طریق کاهش درگیری‌ها، برقراری آتش‌بس‌های منطقه‌ای، تدوین قانون اساسی جدید و نهایتا برگزاری انتخابات پیش ببرند. نشست‌های دوره‌ای در آستانه قزاقستان و کنگره ملی سوریه در سوچی روسیه در چارچوب همین روند برگزار شده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار