بازدید 16653
آخرین تحولات خاورمیانه؛

بیانیه رؤسای جمهوری ایران، روسیه و ترکیه در پایان نشست آنکارا/ جریمه دو میلیون یورویی به دلیل ارتباط با ایران/دستاوردهای نشست آنکارا به روایت ظریف/واکنش تل آویو به نشست ایران، روسیه و ترکیه

دستاوردهای نشست آنکارا به روایت ظریف، واکنش تل آویو به نشست ایران، روسیه و ترکیه، تأکید کاخ سفید بر پایان عملیات نظامی آمریکا در سوریه و بیانیه رؤسای جمهوری ایران، روسیه و ترکیه در پایان نشست آنکارا از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به جریمه دو میلیون یورویی به دلیل ارتباط با ایران نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۷۸۷۲۲۹
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰ 05 April 2018

دستاوردهای نشست آنکارا به روایت ظریف، واکنش تل آویو به نشست ایران، روسیه و ترکیه، تأکید کاخ سفید بر پایان عملیات نظامی آمریکا در سوریه و بیانیه رؤسای جمهوری ایران، روسیه و ترکیه در پایان نشست آنکارا از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به جریمه دو میلیون یورویی به دلیل ارتباط با ایران نیز اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»؛ در ادامه فشارهای ضد ایرانی دولت آمریکا، وزارت خزانه‌داری این کشور از جریمه ۲.۰۲۵ میلیون دلاری یک سازمان غیرانتفاعی نروژی خبر داد.

سازمان غیرانتفاعی «کمکِ مردم نروژ» (The Norwegian People's Aid) تازه‌ترین هدف فشارهای ضد ایرانی دولت آمریکا قرار گرفته و مجبور به پرداخت جریمه بیش از دو میلیون دلاری شده است.

این نهاد، یک سازمان غیرانتفاعی است که دفتر مرکزی آن در شهر اسلو قرار دارد. این سازمان که در سال ۱۹۳۹ تأسیس شده، در پروژه‌های امدادی و کمک‌رسانی برای بازسازی مناطق جنگ زده فعالیت دارد و از جمله اقداماتش، مین روبی در بیش از شانزده کشور بوده و در زمینه «کارزار بین‌المللی برای ممنوعیت مین‌ها»، نقش اساسی ایفا کرده است.

طبق گزارش خبرگزاری یونایتدپرس اینترنشنال (UPI)، وزارت خزانه‌داری آمریکا از توافق با این سازمان برای فیصله یافتن اتهام ارتباطش با سازمان‌های مرتبط با ایران و گروه‌های تروریستی خبر داد.

آمریکایی‌ها این سازمان نروژی را متهم کرده بودند، با محل بخشی از کمک‌های مالی آمریکا به این سازمان در سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶، از ایران، حماس و برخی دیگر از گروه‌های فلسطینی که همگی در «لیست حامیان تروریسم» آمریکا قرار دارند، حمایت کرده است.

بیانیه روسای جمهوری ایران، روسیه و ترکیه در پایان نشست آنکارا/ جریمه ۲ میلیون یورویی به دلیل ارتباط با ایران/دستاوردهای نشست آنکارا به روایت ظریف/واکنش تل آویو به نشست ایران، روسیه و ترکیه

بنا بر این گزارش، این سازمان برای دریافت کمک‌های تازه مالی آمریکا، فُرم‌هایی امضا و تأکید کرده که با گروه‌ها و سازمان‌هایی که در لیست تروریستی آمریکا هستند، کمک ارائه نخواهد کرد.

علاوه بر این، این سازمان نروژی اتهام‌های قبلی آمریکا را پذیرفته و بابت همین موضوع، ۲.۰۲۵ میلیون دلار جریمه پرداخت خواهد کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا این سازمان را متهم نموده بود، در انجام برخی از بخش‌های یک پروژه مین روبی در ایران، با ارتش این کشور همکاری کرد.

دستاوردهای نشست آنکارا به روایت ظریف

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان، که به جمهوری آذربایجان سفر کرده است، پس از ورود به باکو در جمع خبرنگاران گفت: نشست آنکارا نشست بسیار خوبی بود. این نشست، فرصتی مناسب برای سه رئیس‌جمهور بود.

علاوه بر ملاقات دو جانبه‌ای که جناب آقای روحانی با همتایان آذربایجانی و روسی خود درباره مسائل دوجانبه و تحولات منطقه داشتند، یک بار دیگر در خصوص روند مذاکرات آستانه ـ که باعث کاهش تشنج و تنش در سوریه و روند اجلاس سوچی و اقداماتی که بعد از آن انجام شد ـ مخصوصا همکاری سه کشور برای کمک انسانی به سوریه و مردم سوریه بحث های خوبی بین سه رئیس‌جمهور مطرح شد.

ممکن است اختلاف نظرهایی در خصوص سیاست‌هایی که دنبال می‌شود، باشد؛ اما هر سه کشور در این هدف که هر سه به دنبال یک راه حل صلح آمیز هستند متفق‌القول هستند و بر تمامیت ارضی و استقلال و حاکمیت ملی سوریه تأکید دارند. از طرف دیگر، سیاست‌هایی که به دنبال ایجاد اختلاف قومیت ها بین سوریه است، به ویژه توسط آمریکا، اقدامی مردود شناخته شد.

ظریف افزود: به باکو آمدیم برای شرکت در اجلاس وزیران خارجه جنبش عدم تعهد. جنبش عدم تعهد در فاصله اجلاس دو سران یک اجلاس وزیران خارجه داشت و این اجلاس فرصت خوبی است برای بررسی آخرین تحولات.

بیانیه روسای جمهوری ایران، روسیه و ترکیه در پایان نشست آنکارا/ جریمه ۲ میلیون یورویی به دلیل ارتباط با ایران/دستاوردهای نشست آنکارا به روایت ظریف/واکنش تل آویو به نشست ایران، روسیه و ترکیه

ما در حال حاضر با یک بحران در فلسطین مواجه هستیم. اقدامات رژیم صهیونیستی مخصوصا علیه تظاهرکنندگان صلح آمیز در غزه که تا دیشب ۲۰ شهید داشته است و اقدام دولت ترامپ در زمینه قدس شریف، بحث دیگری است که باید در این اجلاس دنبال شود. یکی از مهمترین موضوعاتی که برای ما در جنبش عدم تعهد مهم است، تأکید جنبش بر چندجانبه گرایی است، ما مواجه هستیم که دولت آمریکا با جدیت بیشتری سیاست یکجانبه گرایی را دنبال می کند. نکته دیگری که جنبش عدم تعهد همیشه دنبال کرده است، بحث خلع هسته‌ای است. ما امروز می‌بینیم، دولت ترامپ مبالغ هنگفتی برای بازسازی سلاح های هسته‌ای اختصاص می‌دهد.

واکنش تل آویو به نشست ایران، روسیه و ترکیه

«آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه از نشست سه‌جانبه ایران، روسیه و ترکیه برای کاهش تنش در سوریه، ابراز ناخرسندی کرد.

به نوشته پایگاه «تایمز اسرائیل»، لیبرمن با بیان این ادعا که این نشست مورد تأیید سازمان ملل متحد نیست، به رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گفت: «این برای اولین بار از زمان جنگ دوم جهانی است که چنین دیداری بدون تأیید ملل متحد برگزار می‌شود. آن‌ها دارند بدون حضور آمریکا آینده سوریه را تعیین می‌کنند.»

تأکید کاخ سفید بر اتمام عملیات نظامی آمریکا در سوریه

کاخ سفید در بیانیه‌ای عملیات نظامی علیه داعش در سوریه را «به سرعت رو به اتمام» توصیف و اعلام کرد، آمریکا به مشورت با متحدانش درباره طرح‌های آینده ادامه می‌دهد.

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد، عملیات نظامی برای ریشه کردن کردن گروه تروریستی داعش در سوریه «به سرعت به پایان خودش نزدیک می‌شود.»

بر اساس این گزارش، کاخ سفید اعلام کرد، شرکای آمریکا نسبت به نابودی گروه تروریستی داعش در سوریه تعهد دارند و به مشورت در برنامه‌های آینده ادامه خواهند داد.

بیانیه رؤسای جمهوری ایران، روسیه و ترکیه در پایان نشست آنکارا

رؤسای جمهوری اسلامی ایران، روسیه و ترکیه در این بیانیه با اشاره به اینکه فرمت آستانه، تنها ابتکار بین‌المللیِ مؤثری بوده است که به کاهش خشونت در سوریه کمک کرده بر ادامه همکاری در سوریه تأکید کردند.

روسیه و ترکیه در بیانیه ای مشترک، با اشاره به اینکه فرمت آستانه، تنها ابتکار بین‌المللیِ مؤثری بوده است که به کاهش خشونت در سراسر سوریه کمک کرده و در برقراری صلح و ثبات در سوریه نقش داشته است، بر عزم خود مبنی بر ادامۀ همکاری فعال دربارۀ سوریه تأکید کردند.

این بیانیه مشترک روز چهارشنبه و در پایان اجلاس آنکارا، به امضای حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی، ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان رسیده است.

رئیس جمهوری اسلامی ایران، جناب آقای حسن روحانی، رئیس جمهوری فدراسیون روسیه، جناب آقای ولادیمیر پوتین، و رئیس جمهوری ترکیه، جناب آقای رجب طیب اردوغان، برای برگزاری نشست سه‌جانبه‌ای در چهارم آوریل 2018 در آنکارا گرد هم آمدند.

رؤسای جمهور، به تحولات مربوط به سوریه از زمان برگزاری آخرین نشست خود در 22 نوامبر 2017 در سوچی توجه ویژه مبذول داشتند.

بیانیه روسای جمهوری ایران، روسیه و ترکیه در پایان نشست آنکارا/ جریمه ۲ میلیون یورویی به دلیل ارتباط با ایران/دستاوردهای نشست آنکارا به روایت ظریف/واکنش تل آویو به نشست ایران، روسیه و ترکیه

رضایت خود از نتایج نخستین سالِ نشست‌های آستانه که از ژانویۀ 2017 برگزار شد را ابراز داشته، تأکید کردند که فرمت آستانه تنها ابتکار بین‌المللیِ مؤثری بوده است که به کاهش خشونت در سراسر سوریه کمک کرده و در برقراری صلح و ثبات در سوریه نقش داشته و به منظور یافتنِ راه‌حل سیاسیِ پایدار برای مناقشۀ سوریه به فرایند ژنو شتاب داده است؛

بر عزم خود مبنی بر ادامۀ همکاری فعال خود دربارۀ سوریه به منظور دستیابی به آتش‌بس پایدار میان طرف‌های درگیر و پیشبرد فرایند سیاسی طبق آنچه در قطعنامۀ 2254 شورای امنیت سازمان ملل ترسیم شده است تأکید کردند؛

بر پایبندی مستمر و قویِ خود به حاکمیت، استقلال، وحدت، تمامیت ارضی و ماهیت غیرقومیِ سوریه تأکید ورزیدند. آنها تأکید کردند که هیچ اقدامی، صرف نظر از اینکه چه کسی آن را انجام دهد، نباید ناقض این اصولی باشد که به تأیید قطعنامه‌های مربوط سازمان ملل و نیز خواست نمایندگان همۀ بخش‌های جامعۀ سوری رسیده است. آنها همۀ تلاش‌ها برای ایجاد واقعیت‌های جدید در عرصۀ میدانی به بهانۀ مبارزه با تروریسم را رد کرده، عزم خود را مبنی بر ایستادگی در برابر مقاصد جدایی‌طلبانه که به دنبال تضعیف حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه و امنیت ملیِ کشورهای همسایه است ابراز داشتند؛

این باور خود را ابراز داشتند که «کنگرۀ گفت وگوی ملی سوریه»، که در سی ام ژانویۀ 2018 در سوچی برگزار شد، نقطۀ عطف مهمی در فراهم کردن زمینه برای فرایند سیاسی به شمار می‌آید؛ به پایبندی خود به پیگیری نتایج این کنگره، که منعکس‌کنندۀ ارادۀ نمایندگان همۀ بخش‌های جامعۀ سوری است، به‌ ویژه توافق بر سر تشکیل یک کمیتۀ قانون اساسیِ مورد حمایت دبیرکل سازمان ملل و جامعۀ بین‌المللی، تصریح کردند. آنها پشتیبانی خود از تسهیل آغاز کارِ هر چه سریع‌ترِ این کمیته در ژنو با کمک فرستادۀ ویژۀ دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه و با هماهنگی سه کشور ضامن را تکرار کردند؛

از نمایندگان دولت جمهوری عربی سوریه و معارضۀ متعهد به حاکمیت، استقلال، وحدت، تمامیت ارضی و ماهیت غیرقومیِ سوریه و از جامعۀ بین‌المللی خواستند از نتایج کنگرۀ گفتگوی ملی سوریه حمایت کنند؛

بر این باور خود تصریح کردند، مناقشۀ سوریه هیچ راه‌حل نظامی‌ای نداشته، تنها از راه یک فرایند سیاسی همراه با مذاکره می‌توان به آن پایان داد؛

بر ضرورت کمک به سوری‌ها برای بازگرداندن وحدت کشورشان و دستیابی به راه‌حلی سیاسی برای مناقشۀ کنونی از طریق فرایندی فراگیر، آزاد، عادلانه و شفاف با مدیریت و راهبریِ سوری‌ و مبتنی بر ارادۀ آزاد مردم سوریه که منجر به قانون اساسیِ برخوردار از پشتیبانی مردم سوریه و انتخابات آزاد و عادلانه با مشارکت همۀ سوری‌های واجد شرایط و تحت نظارت درستِ سازمان ملل باشد تأکید ورزیدند؛

بر عزم خود مبنی بر ادامۀ همکاری برای نابودی نهایی داعش، جبهةالنصره و همۀ دیگر افراد، گروه‌ها، تشکل‌ها و موجودیت‌های وابسته به القاعده یا داعش در سوریه که از سوی شورای امنیت سازمان ملل شناسایی شده‌اند، تصریح کردند و بر موفقیت تلاش‌های جمعیِ خود در راستای مبارزه با تروریسم بین‌الملل تأکید ورزیدند؛

تأکید کردند در مبارزه با تروریسم، تمایز میان گروه‌های تروریستی مذکور و گروه‌های معارض مسلحی که به رژیم آتش‌بس پیوسته بوده‌اند یا خواهند پیوست از لحاظ جلوگیری از تلفات غیرنظامی حائز بیشترین اهمیت است.

از قطعنامۀ 2401 شورای امنیت سازمان ملل در واکنش به وضعیت وخیم انسانی در سرتاسر سوریه، از جمله در غوطۀ شرقی، یرموک، فوعه و کفریا، استان ادلب، شمال استان حماه، رکبان و رقه استقبال کردند؛ از طرف‌های درگیر قویاً خواستند به مفاد قطعنامۀ مذکور پایبند باشند، از جمله اینکه از نقض آتش‌بس اجتناب ورزند؛

بر عزم مشترک خود مبنی بر تسریع تلاش‌های خود به منظور تضمین آرامش در عرصۀ میدانی و محافظت از غیرنظامیان در مناطق کاهش تنش و تسهیل دسترسیِ سریع، ایمن و نامحدود به این نواحی تأکید کردند؛ همچنین تأکید ورزیدند که طبق مفاد توافقنامۀ مورخ چهارم می 2017 ایجاد مناطق کاهش تنش موقتی است؛

از جامعۀ بین‌المللی، به‌ ویژه سازمان ملل و سازمان‌های بشردوستانۀ آن، خواستند از طریق ارسال کمک‌های بشردوستانۀ بیشتر، تسهیل مین‌زدایی بشردوستانه، احیای امکانات زیرساختیِ بنیادی، از جمله امکانات اقتصادی و اجتماعی، و حفظ میراث تاریخی، کمک‌های خود به سوریه را افزایش دهد.

از برگزاری نخستین نشست کارگروه آزادی بازداشت‌شدگان/ربوده‌شدگان و تحویل اجساد و شناسایی مفقودان در 15 مارس 2018 در آستانه با مشارکت سه کشور ضامن و سازمان ملل و کمیتۀ بین‌المللی صلیب سرخ استقبال کردند، و بر اهمیت عملکرد مؤثرِ این کارگروه که به ایجاد اعتماد میان طرف‌های درگیر کمک خواهد کرد، تأکید نمودند؛

تصمیم گرفتند، نشست بعدی خود را در جمهوری اسلامی ایران و به دعوت رئیس جمهوری اسلامی ایران، جناب آقای حسن روحانی، برگزار کنند؛

رؤسای جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه مراتب سپاسگزاری صمیمانۀ خود از جناب آقای رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه، را بابت میزبانیِ این نشست سه‌جانبه در آنکارا ابراز داشتند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۳۳
از وقتی که این نشستها بین سه کشور ایران، ترکیه و روسیه برگزار میشود فرصتی بوده برای ترکیه که سرزمینهای بیشتری را از خاک سوریه تصرف کند. ترکیه را این روزها غربیها اصلا تحویل نمی گیرند، وگرنه با یک سوت دوباره به دامان غرب می پرد و به ایران و روسیه پشت خواهد کرد. یکی ترکیه و یکی هم روسیه از غیرقابل اعتمادترین کشورها میباشند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
حتما تروریستها و مزدوران جدید غرب قابل اعتمادن؟؟؟؟؟
موسوی
| United States of America |
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
این قبیل نشستها و بیانیه ها اصلا ارزش و کاربرد و کارایی و ضمانت اجرایی ندارند چون قدرت و حرف اصلی رو کسی دیگه میزنه نه کشور روسیه که همه دنیا الانه اونو تحریم دیپلماتیک کردن
ناشناس
| Uzbekistan |
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
نظر شما راجع به مورد اعتماد بودن گروهک‌های تروریست متفق آمریکا و اسراییل چیست ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
اتحاد ضروری و دیرهنگام سه کشور ایران، ترکیه و روسیه در منطقه فقط به کام آمریکا، اسرائیل و مزدوران تروریست شان تلخ میباشد و از لحاظ تعادل قوا در منطقه لازم و ضروری است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
اون کسانی که جاسوس آمریکا در ترکیه بودند و دولت موازی تشکیل داده بودند بعد از کودتا تصفیه شدند.الان ترکیه روابطش منطقی و معقول است
حالا دو میلیون جریمه چیزی نیست.
به نظر لیبرمن خبیث سازمان ملل در شیطان بزرگ خلاصه می شود. ضمناً حضور گستاخانه و جنایت کارانه و متجاوزانه یانگی ها در منطقه غرب آسیا ان شاء الله به ضرر آنها تمام شده و با تحمل تلفات و از دست دادن آبروی نداشته شان پایان خواهد یافت.
چهره روسای جمهور سه کشور را دید؟واقعا چی فکر می کنید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
هرکس ساز خودش را می زند
خوب مبارکه ببینیم نظر مشرق چیه فعلا خداحافظ بای
امريكا منطقه را به اين سه كشور واگذار كرده
حسادت نسبت به تركيه در همه زمينه ها و توافق با آنكارا !!
زماني كه ايران در تحريم بود حتي دوستان صميمي ايران يعني پوتين و چين هم به شدت ايران رو تحريم كرده بودن اين تركيه بود كه در دور زدن تحريم ها به ايران كمك ميكرد ، تنها كشوري كه روابط خود رو با ايران قطع نكرد تركيه بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
یاشاسین تورکیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
کاملا هم محض رضای خدا بود
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
سودهای کلانی هم برد به طوری که رجب خان فرمود ایران اقتصاد ما را نجات داد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
در زمان کودتای ترکیه هم ایران تنها کشوری بود که با قدرت از دولت ترکیه حمایت کرد.
ترکیه بخشی از خاک سوریه را اشغال کرده. است روسیه درصدد رسیدن به مدیترانه و خلیج فارس است ایران در صدد حفظ اسد است.
ازعمردولت روحانی بیش از5سال گذشته وایشان دراین مدت بیشترین سفررابه ترکیه داشتند مسافرت خیلی خوب است بشرطی که ازان استفاده بهینه نمایی اگرروحانی دراین 5سال اندکی از سیاستهایی که باعث پیشرفت ترکیه گردیده مطلع میشدند برای خودشان وکشورمان بسیارمفید بود ایشان ازنخست وزیرترکیه سوال میکردند باتوجه به اینکه شما نفت وگازندارید چه سیاستهایی رابکاربرده اید که درصد تورم وبی کاری بسیاراندک دارید ولی ماباوجودرفع تحریمها وافزایش تولیدنفت وگران شدن قیمت نفت وآزادشدن بیش از150میلیارددلارازاموال بلوکه شده کوچکترین توفیقی در رفع اقتصادی اقشارآسیب پذیر ورفع بی کاری وتورم نداشتیم
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
روجانی چرا سیاستهای کشور را تعیین کند سیاستهای خارچی کشور به روحانی نیست و او باید وارث مشکلات بی واسظه انها باشد و رفع و رجوع کند
آقای روحانی شما بیا اول مسائل مارو حل کن اینقدری که شما به فکر سوریه هستید به فکر ما بودید الان ایران گلستان بود
يكبار يه هنرپيشه تورك مسلمان اومد ايران و با حجاب كامل فيلم بازي كرد رسانه هاي ايران هزارتا مقاله بر عليه وترميه و بازيگراش نوشتن ، الان از ارمنستان بازيگر مياد ايران و در كنار رضا عطاران و با اون وضع پوشش و آرايش واميسته هيشكي حتي اعتراض هم نميكنه ، ميدوني چرا ؟ چون ارمني هست
بیانیهء 3رییس جمهور
حمایت ازروحانی
وای چ بیانیه ای واقعا دسخوش مشکلات بیکاری و فقر و فحشا و.....همه و همش حل شد !!!!!جمع کنید بابا
ایران بزرگترین بازنده جنگ سوریه
تموم این بیانه ها الکیه مثل ژاپن بچسبید به کشور خودتون ابادش کنید چیه الکی اینوری اونوری میرید مثل مرغ که میخاد تخم بزاره دنبال جا میگرده الکی وقت خودتتونو میگیرد کدوم یک از این بیادنه ها تا بحال نتیجه داده بشنید تو مملکت مشکل مردمو حل کنید از کشورهای توسعه یافته یادبکیرید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
شما هم بهتره مثل مرغ که میخواد تخم بزاره الکی اینور و اونور نری برای مسافرت الکی ارز مملکت رو هدر بدی بچسب به کشور خودت ایران رو بگرد.
بهتره اول از خودت شروع کنی.
اصلا چرا باید گذاشت مردم ایران سفر خارجی داشته باشند؟ چرا باید اجازه داد از کشور خارج شوند؟چرا پاسپورت داشته باشند؟همان سفر داخلی برای چه بروند ؟خوب خودشان بروند بعدا میان برامون تعریف می کنند
آقای روحانی با 57 درصد آراء ما رفت بالا که به مسائل سوریه برسه....
ایران به همت پهلوانان مدافع مرزهای فکری و عقیدتی خود، رستم ها و مال اشتر ها ی زمان، بر داعش غلبه کرد و پیروز میدان سوریه است. بازنده بودن ایران را آن گاه می شد ادعا کرد من و تو ایرانی مسلمان یا غیر مسلمان، بعد از تشکیل دولت داعشی در سوریه و عراق، در مرزهای ایران با او درگیر می شدیم یا در داخل شهر ها و پشت آیفون تصویر داعشی قاتل را می دیدیمً! آن وقت ایران بازنده بود.
اما اکنون ایران،پیروز و برنده میدان سوریه و عراق است که توانست طرح تشکیل دولت شام و عراق را به زباله دان تاریخ بفرستد.
ان الله علی کل شیئ قدیر.
امام خمینی ما رابطه با امریکا را میخواهیم چه کار
نقطه اشتراك سران سه كشور منافع ملى است هرسه نفر به منافع بيشتر كشورشان فكر وعمل مى كنند بلطظ اينكه سوريه به قرار گاه حاكمان جهانى نزديك است به امريكا اجازه نخواهند داد ارتش خودرا از سوريه خارج كند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار