بازدید 23304
چرا مسابقه قوی‌ترین مردان از سر گرفته شد؟

آغاز دوباره قهرمان‌سازی از گردن‌کش‌ها در تلویزیون

وزنه‌هایی که در این مسابقات از زمین بلند می‌شود، به واسطه قدرت کاذبی است که داروهای هورمونی و موادی که در لیست دوپینگ قرار می‌گیرند، به این اشخاص می‌دهد. فاطمی در این زمینه گفته است: «از دعوا و درگیری تا دوپینگ در این رقابت‌ها صورت می‌گرفت! متأسفانه بیشتر ورزشکاران استروئید مصرف می‌کردند و برای همین نمی‌توانستند هیجانات خود را کنترل کنند و درگیری‌های زیادی به وجود می‌آمد. این اتفاقات هر ‌سال رخ می‌داد و کسی هم نبود جلوی آنها را بگیرد.»
کد خبر: ۷۸۶۹۳۲
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱ 04 April 2018

آغاز دوباره قهرمان‌سازی از گردن‌کش‌ها در تلویزیونبار دیگر مسابقه قوی‌ترین مردان یا مردان آهنین که به واسطه حواشی عناصر شرکت‌کننده در آن برای چندین سال تعطیل شده بود، در نوروزی که سپری شد روی آنتن تلویزیون رفت تا روند قهرمان سازی و الگوسازی از اشخاصی که در سال‌های اخیر خبرهای خوبی درباره‌شان منتشر نشده، از سر گرفته شود. با این حال مشخص نیست چگونه با وجود سابقه برنامه و نقدهایی که منجر به تعطیلی آن شد، بار دیگر شاهد ازسرگیری تولید و پخش این برنامه هستیم؟!

به گزارش «تابناک»؛ آنچه امروز به عنوان قوی‌ترین مردان یا مردان آهنین در ایران معرفی می‌شود را نه می توان نام «ورزش / Sport» بر آن نهاد و نه شایسته الصاق برچسب «بازی / Game» است که هر دوی این واژه‌های نزدیک به هم، درباره مجموعه حرکات و اعمالی مبتنی بر قواعدی است که این قواعد و شیوه و ابزار پیاده سازی اش در آوردگاه ها ثابت است و در مواردی اندک تغییر می‌کند.

در هر دوره از رقابت‌های یک بازی یا ورزش، هیچ گاه ابزارها به کلی تغییر شکل نمی‌هند یا قوانین و شیوه های مسابقه با تغییرات اساسی مواجه نمی‌شوند؛ اما در سلسله عملیاتی که نه ورزش است و نه بازی، می توان چنین حرکتی را انجام داد.

«مسابقه قوی ترین مردان» دقیقاً جزو همین عملیاتی است که فاقد قاعده ثابت و دستورالعمل ثابت بوده و از این حیث، نمی توان ورزش یا بازی تلقی اش کرد. با این حال، نمی توان انکار کرد که جذاب است و شبیه صحنه های فیلم های سینمایی است که یک مرد وزنه یا بخشی از صحنه را از زمین برمی دارد یا به گوشه ای پرتاب می کند و طبیعتاً مخاطب از زور این شخص متعجب می شود. قدرتمند بودن حتی یکی از شعارهای المپیک نیز است؛ اما برای اندازه گیری این قدرت از شیوه های استاندارد در قالب ورزش هایی تثبیت شده بهره برداری می شود و در کنار چنین ویژگی هایی، این ورزش ها در راستای تقویت سلامت بوده و ذاتاً آسیب زا نبوده اما می توانند آبستن حادثه برای ورزشکار نیز باشند.

این نگاهی است که نسبت به یک ورزش استاندارد صورت می پذیرد و اگر سلسله حرکاتی دارای قواعد و میدان مسابقه مشخص و نسبتاً ثابتی باشد و آسیب هایش بیش از دستاوردهایش برای سلامتی به حساب آید، این یک ورزش غیراستاندارد است؛ اما باز هم می توان از آن به «ورزش» یا حداقل «بازی» نام برد. در واقع قوی ترین مردان نه تنها ورزش سالم و استاندارند نیست، بلکه ورزش غیراستاندارد نیز نیست و یک سلسله حرکات مخرب برای بدن محسوب می شود که هیچ ارزشی ندارد، چون دقیقاً برترین های این سلسله عملیات ها، نه سریع تریند، نه باهوش تریند و نه قدرتمندترین و اصولاً هیچ «ترین» دیگری نیستند.


 

تاریخچه چنین حرکاتی به قمارهای میان کارگران بنادر اروپایی برای حمل حجم بالایی از یک بار یا نگه داشتن بیش از حد بشکه های مشروب در روی دست و یا مچ اندازی بازمی گردد. در دهه های اخیر در کشورهای اروپایی این حرکات توسط برخی کمپانی ها احیا شدند و گروهی از شرکت های شرط بندی و قماربازی، اقدام به برگزاری مسابقات با طراحی چند بخش و حضور مردان درشت اندام کرده اند و علی رغم ثبت مؤسسه هایی تحت عنوان فدراسیون در سطح جهان، هنوز این حرکات به دلایل اشاره شده به عنوان ورزش پذیرفته نشده اند و فعالان این عملیات برای آنکه خود را ورزشکار معرفی کنند، در وزنه برداری قدرتی تمرکز کرده اند.

پای این حرکات بیش از یک دهه پیش به ایران باز شد؛ هنگامی که تلویزیون یکی از همین برنامه ها را تحت عنوان «قوی ترین مردان جهان» را نشان داد و چنین تصور شد که ورزشی تحت این عنوان وجود دارد و اقبال عمومی نیز درباره هلندی ها و فنلاندی های درشت اندامی که در این مسابقات ارابه ها و خودروهای چندتنی را می کشیدند، بسیار بالا جلوه کرد. پس از چند سال نمایش قوی ترین مردان جهان از تلویزیون، عده ای به این فکر افتادند که چرا خودمان در ایران، قوی ترین مردان برگزار نکنیم و بدین ترتیب، خیلی سریع این واقعه به راه افتاد، منتها به جای شرکت های اروپایی مشروب سازی و قمار، شرکت های صنعتی بزرگ اسپانسرِ قوی ترین مردان ایران یا همان «مردان آهنین» بود.

هرچند فدراسیون پرورش اندام در این زمینه نقش داشت، محور چنین برنامه‌ای سازمان صداوسیما بود که با توجه به حجم مخاطبان این برنامه در سال های ابتدایی، تمرکز بیشتری بر برگزاری آن صورت پذیرفت و در نهایت جزو برنامه های نوروزی قرار گرفت. این مسابقه به گونه ای طراحی شد که از ابتدای نوروز تا چند روز پس از ایام نوروز هر شب در یکی از بهترین زمان ها پخش می‌شد و اسپانسرهای این مسابقات نیز هزینه های بسیار کلانی را پرداخت می کردند که بخشی از این درآمدها، صرف برگزاری و جوایز سنگین این مسابقات و مابقی جزو درآمدهای صداوسیما می شد.


همین جوایز سنگین «مردان آهنین» که به جوایز قهرمانان بازی های آسیایی تنه می زد و همچنین همسطح یا بیش از بسیاری از جوایز علمی و ادبی معتبر کشور بود، انگیزه های بسیاری برای عموم مردم درشت اندام به وجود آورده بود تا با تمرین و بلند کردن خودرو و لاستیک و وزنه و... توانشان را برای حضور در جدال افزایش دهند و در سودای جوایز چند ده میلیونی، حتی میلیون ها تومان هزینه کنند؛ مسأله ای که برگزارکنندگانش بارها اذعان داشته اند اما این انسان های درشت اندام لزوماً چهره های فرهیخته نیستند و این برنامه به سرعت محلی برای بی اخلاقی ها شد.

در ادوار پیشین اخبار چاقوکشی، ضرب و شتم و درگیری های مکرر در هنگام ضبط «مردان آهنین» میان شرکت کنندگان درز کرد که تلاش شد بر آن سرپوش گذاشته شود اما زمان این کشمکش ها را به فراتر از این پشت صحنه ها سوق داد و اندکی بعد از دستگیری های مکرر برخی از شرکت کنندگان در این سلسله برنامه های قوی ترین مردان منتشر شد، یکی از برنده های قوی ترین مردان ایران قربانی زدوخورد در خیابان شد و دیگری نیز به اتهام قتل متواری شد و البته اینها تنها معدودی از موارد رسانه ای شده است.

در همین زمینه، محراب فاطمی که در دوره‌های نخست این مسابقه به همراه برادرانش قهرمان بلامنازع این رویداد بودند، در گفت وگویی به مناسبات مالی پشت پرده این برنامه اشاره کرده و گفته بود: «...ما گفتیم وقتی یک میلیارد و 200 میلیون تومان قرارداد با اسپانسر می‌بندید، به واسطه حضور امثال ماست. پس شما هم بیایید سهمی از این پول را به عنوان جایزه به ورزشکاران بدهید و مقداری سطح جوایزتان را متناسب با پولی که گیرتان می‌آید بالا ببرید.»

در مقابل اعتراض فاطمی، مسئولان بدنسازی پاسخ جالبی به او ‌داده و در این زمینه گفته بودند: «رئیس فدراسیون به ما می‌گفت، شما به واسطه حضور در این برنامه معروف می‌شوید و خیلی‌ها شما را می شناسند آن وقت باشگاه می‌زنید و می‌توانید به افراد زیادی که عاشق این رشته هستند دارو بفروشید!» و بدین ترتیب بهترین حرفه قابل تصور برای این عده داروفروشی است!

علت توصیه به داروفروشی به فاطمی نیز مشخص است و به گفته محراب فاطمی، وزنه‌هایی که در این مسابقات از زمین بلند می‌شود، نه محصول قدرت واقعی این اشخاص بلکه به واسطه قدرت کاذبی است که داروهای هورمونی و موادی که در لیست دوپینگ قرار می‌گیرند، به این اشخاص می‌دهد. فاطمی در این زمینه گفته است: «از دعوا و درگیری تا دوپینگ در این رقابت‌ها صورت می‌گرفت! متأسفانه اکثر ورزشکاران استروئید مصرف می‌کردند و به همین‌ خاطر نمی‌توانستند هیجانات خود را کنترل کنند و درگیری‌های زیادی به وجود می‌آمد. این اتفاقات هر ‌سال رخ می‌داد و کسی هم نبود که جلوی آنها را بگیرد.»

شماری از نفرات مطرح مسابقات مردان آهنین در نزاع‌های خیابانی یا قامت قاتل به خود گرفتند و یا جزو مقتولین شدند و برخی از آنها نیز پس از رقم زدن چنین حوادثی، متواری گشتند. با این حال عواملی منجر به تداوم تولید و پخش این برنامه شد و این برنامه که از سال 1377 برای چندین دوره پخش شد، کوتاه آمد و پس از سال 1391 دیگر شاهد پخش این برنامه نبودیم.

اکنون بار دیگر این مسابقات در یکی از زمان‌های پرمخاطب تلویزیون در ایام نوروز و در پربیننده ترین شبکه تلویزیون روی آنتن رفته است. پرسش اساسی این که چه اتفاقی باعث شده مسئولان تلویزیون به این نتیجه برسند تبعات منفی چنین برنامه‌ای برطرف شده و اکنون می‌توان از این گردن‌کش‌ها در رسانه ملی بت ساخت؟

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۶۶
در كمال تعجب و ناباوير شاهد پخش مجدد اين مسابقات مزحك بودم و برام بيش از پيش ثبات شد در سيستم ما فساد و باند بازي در نقطه اوج خودش قرار داره
و الا چطور ممكنه بود با اين همه حاشيه اي كه اين افراد داشتن باز به صفحه تلويزيون برگردن
جاي تاسف عميق هست.......................
پاسخ ها
سیکل ردی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
مضحک
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
سلام
مضحک درست است از ماده ضحک یعنی خنده دار
همچنین الف از واژه اثبات جا افتاده است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
مضحک
نمیدانیم که این برنامه های سبک و بی ارزش چه سودی برای جامعه دارد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
سودش فقط برای مردان بادکنکیه که موچه جمع کنن و عکس بزنن در باشگاه که ما فلان سال فلان مقام آوردیم حالا پول بدید که شمارو هم بسازیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
جالبه من اوايل سال نو و پخش اين برنامه در يكي از سايتها اعتراض كردم و گفتم باز بساط نوچه بازي و اگه اشتباه نكنم. قتل هم در گذشته بوده به تلويزيون باز شد ، نوشته منو سانسور كردن
اسمش مسابقه هم نیست خودنگار همیشه شاگردای خودش رو با ناداوری قهرمان میکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
اسمش رویش هست خودنگار :)
با تشکر از تابناک،
همین تشکر گویای اهمیت متن فوق است.
چه اشکال داره ؟ تو این مملکت کلی گردن کش سیاسی ، گردن کش اقتصادی ، گردن کش فرهنگی داریم که با جان و مال و آبروی مردم بازی می کنند و هیچکس هم حریف آنها نمی شود . بگذارید این بنده های گردن کلفت خدا که جز زور داشتن هیچ هنر و ادعای دیگری ندارند نیز خودی نشان بدهند . باور کنید که ضررشان بسیار کمتر از دیگران است که به نام مردم و اسلام و اخلاق و ..... گردن کشی می کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
برجک مرجک نزاشتی :)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
دست روی اشکال هرجای مملکت میذاری صدای یکی درمیاد ! بلاخره از کجا شروع باید کرد ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
نابود کردی همه رو که :))
آخه بدنسازی هم شد ورزش ؟ همش با آمپول و مکمله الکی باد میکنن که پز ماهیچه پف کرده به بقیه بدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
البته منظور من پرورش اندام بود وگرنه بدنسازی بدون مصرف مکمل و داروهای شیمیایی مفیده
تمام اینها الوات های محله هاشون و جاهای دیگه هستند.
یعنی مزخرفتر از این بدنسازی فکر نمی کنم ورزشی وجود داشته اگه 4، 5 سال پشت سر هم بدون تعطیلی کار کنید کافیه یه هفته وزنه نزنید بدن ری استارت میشه وبرمیگرد به ه همون حالت 5 سال قبل وهمه زحمات ام به باد میره اگه بخوای چیزی بشی تو این رشته باید دارو مکمل واستروئید مصرف کنی اینا هم اکثرا قلابی وفیک واز اون بدتر تاریخ گذشته هستن که کلی واسه کبد وکلیه ضرر داره خود بلند کردن وزنه های سنگین هم پدر کمر ودیسک درمیاره خلاصه ورزش مزخرفیه من خودم کشتی کار کردم چند وقتی هم بدنسازی واقعا وقتمو تلف کردم تو بدنسازی
ممنون تابناک. واقعا صدا و سیما برای جدب مخاطب تمام اخلاقیات رو بیخیال شده.
مگه قبلی های اینا همه قمه کش و ..........نبودن؟ چی شد که ذوباره از سر گرفته شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
با اینکه خودم مدتی بود دیگه علاقه خاصی به این مسابقه نداشتم اما مقاله بالا واقعاً ارزشمند نبود. تعریف ورزش و استاندارد و ... چه ربطی داره، یه مسابقه جذاب برای خیلیاست و دوست دارن ببینن. مگه همه کسایی که تو برنامه های دیگه میان همه افراد سالمن؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
کار اشتباه را نباید در تلویزیون نشان داد. اخه دوست دارم که حرف نشد. من هم خودم مصرف کردم و هم دوستام. این داروها عوارض دارند.
ي نوع دیگش هست افراد بازو قطور ندارن اما ورزشکار واقعی هستند با مهارت نمیدونم اسمش چیه خیلیاشونم لاغر هستن و از موانع دشوار عبور میکنند
واقعی هست بدنشون اون رو جا بیاندازی و برگزار کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
منظور شما مسابقات کراس فیت cross fit است. کاملا موافقم با شما
خیلی جذاب ودیدنی هست . کسی خوشش نمیاد نگاه نکنه
اون داور هفت جوی شهریاری میگن در محلش اصلا وجهه خوبی نداره .
یکی از بد ترین برنامه های صدا و سیما که مبین بی سلیقگی و عدم احساس مسوولیت در احترام به مخاطب از سوی مدیران آن رسانه هست. مخصوصا انتخاب نوروز برای پخش در سالهای گذشته که به نوعی حیرت انگیز بود.
این مسابقه مصداق بارز حاکم بودن فرهنگ شارلاتانیزم است . هر چه قالتاق تر و گردن کلفت تر باشی، پولدار تر میشی. علم و فرهنگ هم که کشک تشریف دارن.
اگر گزارشی از وضعیت کنونی غیاث احمدی یکی از شرکت کنندگان قبلی سنندجی تهیه کنید قطعا درسی بزرگ خواهد شد برای همه مردم..
غیاث الان یکسال است گوشه خونه افتاده و فقط سقف رو نگاه میکنه...نه حرفی نه حرکتی...دکتر ها گفتند ببرید خونه تا زمانیکه میمیره...
بنده خدا روانی شده است یک ساعت میخندد بلند و یکساعت گریه میکند...جدا از این عقیم هم شده بود بخاطر مصرف داروهای هورمونی

واقعا دردناک است...
مسابقات بی ارزش مردان به اصطلاح آهنین نباید برگزار بشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
آقا برگزار بشه تلویزیون نباید تبلیغش رو کنه و این افراد رو گنده کنه
پایتخت بد ، مردان آهنین بد ، آنام بد و احمدی نژاد بد لطفا بگید ما چیکار کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
بجز پایتخت همه بد بودن مخصوصا آخریه که زمان خودش آزادی نداشته ملت رو سر برید الان دایه آزادی داره
اکثرا مقبولیت و محبوبیت در محل خود ندارند. با پهلوانان قدیم اصلا قابل مقایسه نیستند.
مسئله فقط این رشته نیست، صدا سیما عادت داره همه ورش کارارو پهلون و دین دار عالم و دانشمند جلوه بده، مثلا یه فوتبالیستو که از قیافش معلومه اهل چه کارایی هست میارن تلوزیون مدام صلوات میفرسته و دم از دعا و عبادت می زنه. بهتر نیست که فقط به تخصص هر کی توجه شه و بیخودی از مردم اون چیزی که نیستن و درست نکنن. البته همین کاراس که باعث بالا رفتن تزویر و ریا تو جامعه شده
قبول دارم درصد زیادی از ورزشکارای این رشته مشکلاتی دارند ولی لطفا خشک و تر را باهم نسوزانید
بنده سالها پیش توی کرج مدتی باشگاه مرحوم داداشی می رفتم. ایشان واقعا یک نمونه انسان واقعی و مردمی بودند و مردم هم در تشییع ایشان واقعا حضور معنی داری داشتند. لطفا همه را به یک چشم نگاه نکنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
داداشی هم به خاطر قلدری کشته شد.
.رفته بود با پسره دعوا کنه اون هم ترسید با چاقو زدش
تحلیل خوبی بود اما در کشور اسلامی کارایی ندارد
این مسابقه بصورت کاملاً ابتدایی تهیه و ضبط گردیده بدون تماشاگر و یا حتی ثانیه شمارهای الکترونیکی و با مجری بیحال و داور بیحالتر
اسم ورزشکار رو گردن کش گذاشتن کار درستی نیست.....همه ورزشکاران گردن کش نیستند و همه ادمهای تنومند هم.....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
کاملا موافقم اما این مسابقه با سوابق زشتی که دارد دیگر بدرد نمی خورد
تلویزیون محل نشان دادن لومپن ها است مگر چند سال پیش 2 نفر از اینها به قتل نرسیدند و یا یکشون به علت تقذیه بد نمرد واقعا این ها نماینده کدام بخش از جامعه هستند . شان اقای جاودانی در حد این مسابقه نیست البته در سری جدید ایشان را ندیدیم .
تلویزیون هر چیزی را که مردم دوست نداشته باشند پخش می کنه .
مثلا سریال سرگرم کننده پایتخت یکهویی تبدیل میشه به تبلیغات مذهبی و داعش را فحش می دهند و انگار نه انگار که این سریال تا حدی کمدی اجتماعی بوده
نویسنده محترم نکات قابل هضمی رافرمودند
ازایشان بابت روشنگری تشکرمیکنیم اماقابل
تامل اینکه نسبت به صداوسیمابه خاطرتولید
برنامه های سطحی وبی ارزش چه کسی باید
پاسخگوباشدشورای نظارت برصداوسیماچه
کارمیکندخواب است یابیدارپیشنهادمیکنیم
درسال حمایت ازکالای ایرانی صداوسیمادر
بخش ورزش تفریحات وسرگرمی بازیهای بومی ومحلی رابه شکل مسابقه دراورده واز
ازتلویزیون پخش کند
در کشوری که این همه مشکلات اجتماعی و فرهنگی و اخلاقی هست ، در کشوری که با ابر چالش های محیط زیستی و خشکسالی و بی آبی و بیکاری و فاسد اقتصادی هست ، در کشوری که طرز رانندگیمون فاجعه است ، در کشوری که هنوز یاد نگرفتیم سبزه رو در 13 بدر نباید در جنگل و آب رها کنیم ، در کشوری که هنوز خیلی ها باور ندارن بی آبی تبدیل به جنگ داخلی و نابودی کشورمون خواهد شد ، در کشوری که در سال حدود 20 میلیون پرونده قضایی داریم ، در کشوری که جنگل هامون نابود شده ، در کشوری که هوا نیست برا نفس کشیدن ، آیا تهیه این برنامه برای نشان دادن زور بازوی یه عهده و بعد از اون میلیاردر شدن آنها خیلی واجب بود ؟ آیا این آقایون به اصطلاح پهلوان میتونن 1 درصد از این مشکلات مملکت رو حل کنند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
هر ثانیه از وقت رسانه ملی چند میلیون آب میخوره ؟ خروجی این برنامه در سال های گذاشته چی بود ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ها ؟؟؟؟؟ کی باید جواب بده ؟؟؟؟؟؟؟؟ ها ؟؟؟؟ الان چند تا پهلوان رو خوب معرفی و تحویل جامعه دادید . خوب خروجی چی هست ؟؟ ها ؟؟؟؟؟؟ کی میخواد جواب بده ؟؟؟ خیلی عصبانی هستم .آدم نمیدونه چیکار کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۲:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
اخوی کلی خروجی داشته.قاتل و مقتول و کلاهبردار و دزد و زورگیر و کلی لات و لوت تحویل جامعه داده این برنامه رسانه میلی پول پرست
از تابناک خواهشمندم تا مشخص شدن خروجی این برنامه برا مملکت این موضوع رو پیگیر بشه .از طرفی بهتر نبود به جای این برنامه قدری روی بالا بردن فرهنگ عمومی و آگاهی از مشکلات بزرگ جامعه مثل عدم تخریب جنگل ها و مراتع و صرفه جویی در مصرف آب و بالا بردن فرهنگ رانندگی و یا تبلیغ کالا های با کیفیت ایرانی رو انجام بدن .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
احسنت !
کشور بزرگ و با عظمتی مانند ایران باید قدرت بازو و زور جوانان و جوانمردان خودشو به رخ بکشه. این نوع مسابقات در آمریکا به انحا مختلف (کشتی کج و زورآزمائی های دیگر) انجام می شه، چون اونا معتقدند در همه چیز باید اول باشند. پس اگر غیر این باشه لاید بوکس و ووشو و تکواندو و وزنه برداری رو هم تعطیل کرد. من از تلویزیون و گردانندگان این مسابقه زور آزما که قدرت عظیم و باور نکردی تمامی اقوام و ملل ایرانی رو در تلویزیون به نمایش در می آره کمال تشکر و امتنان رو دارم و تداوم این نوع مسابقه و نظیر اون رو برای تمام ادوار و به طور مستمر تقاضا دارم.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
اینا دو هفته پودر نخورن سکته می کنن. قدرت به مغز بزرگه نه به بازو . کسی از بازوی کنده نمی ترسه . قول مرحله آخر این مسابقه همین چند سال پیش توسط یک جوجه بچه اراذل فوت شد . بعد شما می گی قدرت های دنیا از پف بازو می ترسن . خنده دار ترین جوک ماه رو شنیدم .هاهاهاهاها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
غول درسته مجيد جان! اراذل هم جمعه بايد بگى بچه رذل
چند تا شون را که می شناسیم ادم های بد نامی هستند که شب ها تو باشگاه شون الکل و چیزهای دیگه استفاده میکنند تلویزیون هم که نشون شون میده بیشتر حس گردن کلفتی بهشون دست میده که هر کاری دلشون میخواد انجام بدن
اغلب این پهلوان پنبه ها از لحاظ اخلاقی و شخصیتی صلاحیت هیچی رو ندارند .
به هر روی این ها بخشی از جامعه هستندو نیاز مشروعی در این رابطه وجود دارد؛ همه آدم ها به نوعی تمایل به خود نمایی دارند: یکی با نوشتن و یکی با سخنرانی و مصاحبه و یکی هم با عرضه زیبایی های ظاهری و برخی نیز با نشان دادن عضلات خود...فرض کنید که این ها تعدادی لات هستند، که نیستند. در کشور های اروپایی برای آنها مشاغلی متناسب با استعدادشان(در زمینه های امنیتی) پیدا می کنند و حتی براینوع گویش آنها(آرگو)، دیکشنری تولید می کنند. به هر صورت آنها شهروند این کشور هستند و باید از آنها استفاده شود. این جون ها می روند و ورزش می کنند و به قلیان خانه ها نمی روند؛ آنها با عضلات خود و عرضه زور به تعادل روحی می رسند. من هم با نوشتن کتاب...
این برنامه جز ء بد اخلاقی وگردن کلفتی پیام دیگری نداره کم خشونت بد اخلاقی داریم حا لا بیایم اینارو تبلیغ هم بکنیم .
جمع کنید این لات بازی هارو .
با سلام
بنظر من مسابقه جالب و متنوعی است تا وقتی برادران فاطمی تو مسابقه بودند جز برنامه های خوب بود ولی وقتی بخاطر درخواست جایزه بیشتر با آنها همراهی نشد از آن موقع برنامه را بی رحمانه می کوبند و دیگر اینکه بقیه رشته ها چه گلی به سر ورزش این مملکت زده که این مسابقه نتوانسته است
سوما هر کس دوست ندارد می تواند کانال تلویزیونش را عوض نماید.
آقایان قهرمان سالهای قبل شما قهرمان بودید ولی پهلوان نبوده و نیستید متاسفم بر این مرام مادی شما
با وجود اینکه خودم بدنساز هستم این مسابقه مضحک و لات پرور رو ندیدم و نخواهم دید!
کاش به جای نشان دادن چند نفر لات و گردن کش، مسابقه ای علمی با حضور نوابغ با نصف بودجه این مسابقه پخش می شد
همشون لات و لوت هستند
جوانانی که به جای کتاب خواندن و تفریحات سالم و فصلی روی به دمبل و زورآزمایی و تکیه بر بازو می آرن و متاسفانه جنس مخالف هایی که به جای سنجدین سطح فکر و شعور دوستانشون به فکر تکیه بندی بدن و کلفتی بازو طرف هستند،فقط نشانگر یک چیزه
ما دارای جامعه ای بیماریم
و وقتی بیمار شدیم مسولین نه شبیه والدین دلسوز از برای درمان بلکه بیشتر شبیه به آلتی اند برای تکرار و یادآوری عمق فاجعه ! فاجعه ای که خود ساخته به آن باخته اند و از این راه منفعتی نسیبشان می شود . درست شبیه ساقی های موادمخدر
تنها راه پیشرفت در مملکت بدنسازی و کلفت شدن است و بس
كاش در مسابقات پرورش اندام و قوي ترين مردان و رشته هاي مشابه تست دوپينگ اجباري مي شد
انگاه مشخص مي شد كه يه من ماست چقدر كره مي دهد!؟
و
افسوس كه مافيا همه جا هست!
13 روز عید رسانه میلی در اختیار فرامرز خودنگاه بود تا زور بازو و کلفتی گردن نوچه هاش رو به ملت نشون بده ، الان این مسابقه تموم شده ، از نفر اخر تا نفر اول این مسابقه برید تحقیق کنید و ببینید که مشغول چه کاری هستن ، جز اینکه باشگاه زدن و مواد نیرو زا میفروشن کار دیگه میکنن ؟ ذینفعان این برنامه که پول های میلیاردی به جیب زدن رو معرفی کنید ، تو مملکت این همه نخبه و دانشمند داریم که حتی بقالی سر کوچه نمیشناسه اون بدبخت رو ، اما بچه 3 ساله اسم تمام این پهلوان پنبه ها رو به لطف رسانه میلی میشناسه !!!!!!!!! از ماست که بر ماست ، خیانت تا کی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اون کسانی که این آدم های محترم و مظلوم رو لات و یا به قول سایت نامردمی تابناک ( بدون هیچ گونه مدرک و دلیل) گردنکش معرفی می کنند بروند و خجالت بکشند! تقصیر از برخی کاربران که باید اونا رو اوباشان رایانه ای دانست، نیست. تقصیر بر عهده سایت ضد ملی تابناک است که مثل بی بی سی توهم و توطیه و شبهه ایجاد می کنه. اگر چند جوان جمع بشند و یک تاتر موزیکال تو تاتر شهر راه اندازی کنند، سایت تابناک معترضه. اگر چند جوان گرد هم بیان و زور بازو و قدرت بدنی خودشونو که از طبیعت و تغذیه همین کشور بزرگ گرفته اند، این سایت تابناک که معترضه. سد سازی می شه؛ سایت تابناک اعتراض سازه. واقعا نفرت انگیزه!
مسابقه مردان پوشالی!
توجه توجه توجه. اگه این مسابقات نبود همه اعتراض می کردید که چرا به جوانهای مملکت بهاء نمی دید چرا باید در سطح جهان مسابقات قوی ترین مردان برگزار بشه اما با وجود جوانهای با استعداد خدمون مسابقاتی در خور شان مردم ایران نداشته باشیم!! شما با این کار راه فرار قوی ترین مردان ایرانی را همراه با فرار مغزها فراهم کردید!!! بنابر این باید این مسابقات باشه تا گندش دربیاد.زت زیاد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی