بازدید 6822
۴

ادعاهای ولیعهد سعودی درباره ایران و برجام

«محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی با بیان این ادعا که توافق هسته ای مانع از دستیابی ایران به سلاح اتمی نمی شود، خواستار جایگزین کردن برجام با توافقی دیگر شد.
کد خبر: ۷۸۵۶۶۷
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۵ 28 March 2018

«محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی با بیان این ادعا که توافق هسته ای مانع از دستیابی ایران به سلاح اتمی نمی شود، خواستار جایگزین کردن برجام با توافقی دیگر شد.

به گزارش ایرنا، بن سلمان در جریان دیدار با سردبیران و خبرنگاران «نیویورک تایمز» که روز دوشنبه به وقت محلی انجام شد، اظهار داشت که توافق هسته ای دستیابی ایران به سلاح هسته ای را به تاخیر می اندازد اما مانع از دستیابی تهران به آن نمی شود.
به گزارش ایرنا، ادعای بن سلمان در حالی است که آژانس بین المللی اتمی در مجموع 10 بار پایبندی ایران به برجام را تایید کرده است. همچنین نهادهای اطلاعاتی آمریکا نیز گزارش داده اند که ایران به توافق هسته ای پایبند بوده است.
جلسه ملاقات بن سلمان و اعضای تحریریه نیویورک تایمز پشت درهای بسته انجام شد اما مقام های سعودی اجازه دادند که بخش هایی از اظهارات ولیعهد سعودی منتشر شود.
بن سلمان در ادامه ادعاهای خود گفت: ما می دانیم هدف ایران چیست. اگر آنها سلاح هسته ای داشته باشند، سپری خواهند داشت که به آنها اجازه می دهد تا هر کاری که در خاورمیانه خواستند، انجام دهند و مطمئن باشند که هیچ کسی به آنها حمله نمی کند، [و در صورت حمله] از سلاح های هسته ای خود استفاده می کنند.
وی افزود، توافق هسته ای فعلی باید با توافق دیگری جایگزین شود که ضمن پرداختن به سایر فعالیت های ایران در منطقه، تضمین کند که ایران هرگز به سلاح هسته ای دست پیدا نمی کند.
به گزارش ایرنا، اظهارات بن سلمان در راستای ادعاهای بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا علیه ایران و برجام است. نتانیاهو از سه مسئله برنامه موشک های بالستیک ایران، نظارت های هسته ای و محدودیت های قابل انقضای برجام به عنوان سه ایراد کلیدی نام برده است که عدم تغییر آنها، به فروپاشی توافق منجر خواهد شد.
رئیس جمهوری آمریکا مطابق با قانون مصوب کنگره این کشور تا تاریخ 12 مه (22 اردیبهشت) فرصت دارد تا در رابطه با تداوم تعلیق تحریم های ایران تصمیم گیری کند. وی این اقدام را منوط به تحقق خواسته های گزاف خود دانسته است.
نیویورک تایمز در ادامه گزارش خود نوشت: بن سلمان سعی کرد تا تصویر مثبتی از پیشرفت عربستان در جنگ یمن ارائه کند. او مدعی شد که حوثی ها بیش از پیش از لحاظ سیاسی منزوی شده اند. او شلیک هفت موشک به عربستان را که یکشنبه صورت گرفت، «آخرین تلاش» حوثی ها خواند که صرفا نشانه ضعف آنهاست.
در پی حمله یکشنبه شب (5 فروردین 97) یگان موشکی یمن به اهدافی در عربستان، مسئولان سعودی اعلام کردند که هفت موشک به سوی شهرهای این کشور شلیک شده که سه فروند آنها ریاض پایتخت را هدف قرار داده است. حمله موشکی انصارالله همزمان با سومین سال تجاوز نظامی ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان به کشور یمن صورت گرفت.
به نوشته نیویورک تایمز، «او (بن سلمان) گفت که عربستان سعودی به دنبال آن است تا از طریق فرایندی سیاسی به جنگ پایان دهد و سعی می کند میان حوثی ها تفرقه ایجاد کرده و فشار نظامی را بر آنها حفظ کند.»
بن سلمان برای سفری به دور آمریکا به این کشور رفته و ضمن دیدار از واشنگتن، نیویورک، سیلیکون ولی و هوستون قصد دارد از شهرها مناطق دیگر نیز دیدار کند. هدف او از این سفر تقویت روابط میان ریاض و واشنگتن و جلب سرمایه گذاری آمریکایی ها در عربستان عنوان شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۴
!!!!؟؟؟ ادم بشو نیستن
در ضدیت با برجام ، ترامپ و نتانیاهو و محمد بن سلمان و حسین شریعت مداری توافق کامل دارند .
هر مشکلي داريم اعم از بين المللي يا حتي گران شدن ارز از سوي عربستان مديريت مي شود
عربستان داره توی مشکلاتی که درست کرده دست و پا میزنه ، چاه کن خودش ته چاهه...
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی