بازدید 14276

آقای «سلیمی نمین» کدام سفیر ایرانی وارد کننده شده است؟نام ببرید!

یکی از مهم ترین پلشتی های افشاگری ایرانی،افشاگری مبهم و بدون دادن اطلاعاتی خاص به مخاطب است؛افشاگر با استفاده از عباراتی مبهم،به مردم اطلاعات نمی دهد،بلکه به آن طرفی که قصد دارد در مورد او افشاگری کند،کد می دهد که من اطلاعاتی درباره شما دارم؛حالا یا آن شخص باید پای کار بیاید و با شخص افشاگر به مذاکره بپردازد...
کد خبر: ۷۸۵۰۶۵
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴ 25 March 2018

مهران مدیری در یکی از برنامه های اخیر دورهمی، به موضوع افشاگری با رویکرد ایرانی پرداخت و با زبان طنز، پلشتی های افشاگری های ایرانی را به همگان گوشزد کرد؛یکی از مهم ترین پلشتی های افشاگری ایرانی،افشاگری مبهم و بدون دادن اطلاعاتی خاص به مخاطب است؛در واقع افشاگر با استفاده از عباراتی مبهم، به مردم اطلاعات نمی دهد،بلکه به آن طرفی که قصد دارد در مورد او افشاگری کند،کد می دهد که من اطلاعاتی درباره شما دارم؛حالا یا آن شخص باید پای کار بیاید و با شخص افشاگر به مذاکره بپردازد و احتمالا اگر واقعا پای منفعتی در میان است،سهم افشاگر را هم بدهد و اگر هم افشاگری حاوی واقعیتی نباشد،شخص افشاگر حداقل کاسبی رسانه ای خود را انجام داده است.

به گزارش«تابناک» شفافیت در یک نظام دمکراتیک یکی از مهم ترین ملاک های کارآمدی سیستم محسوب می شود؛ مردم باید به راحتی و آسانی در جریان گردش آزاد اطلاعات قرار بگیرند و اطلاعات مسائلی که به آنان ارتباط دارد با رعایت جوانب کار در اختیار آنان قرار گیرد؛با این وجود حتی در نظام هایی که به وجود میزان بالای شفافیت در درون نظام سیاسی و اجتماعی خود شهره هستند نیز هراز گاهی افشاگری های صورت می گیرد که مردم را به حیرت وا می دارد!چرا که در هر جامعه ای افراد یا سازمانی پیدا می شود که تمایل دارند برای به دست آوردن منفعتی و به دور از چشم قانون،به صورت مخفیانه کارهایی را انجام دهد و یا منافع عمومی را به خاطر منافع شخصی،ضایع کنند؛ اینجاست که افشاگری به عنوان یکی از حوزه پر خطر  رسانه ای و یا فردی،می کوشد چراغ بر دل تاریکی ها بیفکند و حقایقی را که تعمدا از چشم عموم به قصد بهره داری از منافع آنان، پنهان شده است را نمایش دهد.

روزنامه نگاری افشاگر و یا فرد افشاگر پیش از هر موضوع دیگری می داند که افشاگری بدون داشتن سند و مدرک متقن قابل استناد ممکن نیست؛این مدارک و مستندات هستند که واکنش مردم و مقامات را به یک افشاگری جلب می کنند؛مستنداتی که اجازه نمی دهد جامعه و مقامات در قبال آنها سکوت کنند و آنان را ناچار به پاسخگویی و ایجاد تغییرات به منظور اقناع افکار عمومی می کند! اما افشاگری مبهم و بدون دادن اطلاعات به مردم؛ بدون مدرک و سند وکلی گویی درباره طیف وسیعی از موضوعات و اشخاص؛ برای افکار عمومی جز «کاسبی سیاسی» و «باج خواهی شخصی» معنای دیگری ندارد.

اخیرا و پس از آنکه رهبر انقلاب سال جاری را به حمایت از کالاهای ایرانی توجه دادند؛به روال همیشه،اغلب مقامات ایرانی در این چند روز گذشته از سال 97 به گونه گون درباره کالای ایرانی صحبت کرده اند؛ در این میان عباس سلیمی نمین؛تاریخ نگار، به موضوع مهمی در این باره اشاره کرده است که لازم است نهادهای زیربط پیگیر این موضوع باشند؛وی گفته است که بسیاری از سفرای ایران به وارد کننده تبدیل شده اند و این گونه نتیجه گیری کرده است که وقتی سفیری خودش وارد کننده کالا از خارج باشد،طبیعتا نمی تواند زمینه صادرات که نوعی حمایت از کالای ایرانی را فراهم کند. این عبارت،گزاره درستی است که اگر سفیری خودش وارد کننده باشد،قطعا انگیزه ای برای حمایت از کالای ایرانی در داخل و خارج نخواهد داشت،بلکه چوب لای چرخ هم خواهد گذاشت!

نکته اینجاست که آقای سلیمی نمین گفته است بسیاری از سفرای ایران به وارد کننده تبدیل شده اند؛اما نامی از این افراد نبرده است؛ نگفته است در کدام کشورها؛ چه کالایی را وارد می کنند؛با کدام وارد کننده در ارتباط غیر کاری هستند؛حتی چون گفته است بسیاری یعنی این افراد وارد کننده غلبه بالایی در ببین سفرای ایران داردند؛ادعایی بزرگ که اثبات آن اصلا و ابدا کار سختی نیست؛سفرای ایران در کل جهان شاید بیشتر از صد و بیست نفر نباشند؛ افشای اسامی آنان نیز کار بسیار راحتی است؛چون عموم سفر چتر حمایتی سیاسی بالای سرشان نیست و خط قرمز کسی نیستند و به راحتی می توان درباره آنان سخن گفت. اگر بسیاری از این تعداد به وارد کننده کالا از خارج تبدیل شده باشند،بیش از یک روز لازم نیست که اطلاعات  آنان از نهادهای مختلف استخراج شود؛حتی خود آقای سلیمی نمین به راحتی می تواند این کار را انجام دهد؛مثلا شصت سفیر را معرفی کند که اکنون در حال ماموریت خارج از کشور هستند و در حال انجام واردات کالا به کشور هستند؛ طبیعتا اگر آقای سلیمی نمین این تعداد کمتر یا بیشتر یا حتی یک نفر را معرفی کرد که در جایی سفیری خودش به وارد کننده تبدیل شده است، وزارت خارجه لازم است برخوردهای لازم را با سرعت با آن سفیر انجام دهد! در غیر این صورت افکار عمومی حق دارد به این نوع افشاگری آقای سلیمی نمین بدبین شود؛افشاگری که در صورت عدم اثبات، افکار عمومی می تواند به قصد«کاسبی سیاسی و رسانه ای» و یا «باج خواهی»  و حتی «تملق برای خشنودی افراد»، آن را تلقی کند.

تابناک آمادگی این را دارد که برای اینکه زحمت آقای سلیمی نمین کم شود،نام تک تک سفرای ایران در خارج از کشور را لیست کنند و در اختیار آقای سلیمی نمین قرار دهد تا ایشان در مقابل نام هر کدام از سفر که خود تبدیل به وارد کننده شده اند، علامت بزند؛پیگری بعدی با ما و نهادهای بازرسی!اما اگر چنین ادعایی ثابت نشد،معذرت خواهی ساده و حلالیت طلبی دیگر از مد افتاده است!کار دیگری باید کرد!

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۵۲
انتشار یافته: ۴۵
فقط حرف!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
خانه از پای بست ویران است
تابناک همیشه اینجوری باش.
پاسخ ها
ناشناس
| China |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۵
زمانی که بحث احمذی تژاذ باشد همه ندید میگن که خیلی مدرک و فلان دارد و برای همین باهاش کاری ندارن ولی به طرف مقابل که برسد یک هو همه قانون مدار می شوند!!
درود بر تابناک عزیز، یکی از معضلات بسیار بسیار مهم کشور ما همین افشاگریهای ناقص است که پی گیری نمی شود و فقط اذهان عمومی را تشویش و نگران می کند و آثار منفی و تخریب کننده زیادی دارد نتیجه اینگونه افشاگریها این شده که اکنون غالب مردم فکر می کنند که بیشتر مسئولان به فکر جیب خود و یا خانواده خود هستند ایا واقعا چنین است؟بسیاری از مسئولان ما پاکدست و معتقد و میهن دوست هستند و برای خدمت به مردم سر از پای نمی شناسند. امیدوارم روزی برسد که بساط این بگم و نگمها برچیده شود
این ها که اسم نمی برند فقط به طرف میگن ما میدونیم سهم ما یادت نره.
پاسخ ها
امین بدیعی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۵
ادب مرد به ز دولت اوست ! یکی از دلایل این اتفاق رواج بی ادبی است
اگه انتشار بده و نام ببره

حاضری اون توی سایتتون منتشر کنید

یا مثل همیشه دو رو و بزدلی؟؟
وزیر پیشین خارجه که وسط سفر عزل شدند !
جناب اقای متکی
اگر مردی با همین رویکرد برو جلو تابی جون

اصلا یک بخش جدا برای رصد افشاگریهای مبهم ایجاد کنید و به همین منوال به کمک مردم از آنها مطالبه کنید که بطور مشخص مدارک و مستندات رو کنند.

در هر صورت برد با شما و مردم است، یا مدرک رو میشود و مفسدان معرفی میشوند یا مدرکی نیست و مدعی رسوا خواهد شد.

شما میتوانید پای کسانی که به آنها تهمت زده شده را هم وسط بکشید.
سخنت کاملا به جا بود تابناک جان
این نوع افشاگری نوعی باجگیری متمدن است نه ......................
افشاگری مبهم به دلیل این است که افشاکننده به دنبال باج خواهی است
باید هزینه ادعا و تهمت ناروا رو بالا برد تا هر کسی که تریبونی داره شروع به گندپراکنی نکنه.... اگر مدرک داری خیلی محترمانه بیا حرف بزن... اگر نداری بیخودی حرف لاف نزن...
فقط افشاگری که کافی نیست و نیاز به برخورد عادلانه و مساوی میباشد که نیست . مثلا و علیرغم اینکه بقایی را نابود کننده کشور میدانم ولی چطور او را ظرف چند روز گرفتن و محاکمه و ۱۵ سال زندانی کردن ولی لیست دزدان بزرگ بیت المال که صندوقهای بازنشستگی و فرهنگیان و بانکها را بالا کشیدند را هنوز کسی ندیده . و مرتضوی پس از ۱۱ سال دوندگی خانواده شهدای کهریزک دو ماهه که حکمش را گرفته ولی آزادانه با اسکورت مسلح ۴ محافظ تردد میکند و به ریش همه میخندد. چطوریه ؟
تابی جان، چند سال بود که اینجوری ندیده بودمت، درود بر شرف نشریه ایت، ادامه بده و کمک کن که شفافیت به فضای سیاسی، اجتماعی و اقتصادی برگرده. به چب و راست هم هیچ التفاتی نداشته باش، ملاکت فقط حق و حقیقت باشد. امیدوارم سال 97 سال تو باشد دوست قدیمی من که چندی بود پیدات نمی کردم، تابناک
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۵
در این فضا همیشه باید بدبین بود
به هر حال جمع آوری اطلاعات هم میشود کرد
یاشاسین نمین تورکلری
حالا شما اقای تابناک چرا بر آشفته میشید اصلا گیریم که این خبر از اصل کذب باشد همین باعث میشه عدهای خودشون را جمع و جور کنند و بر یک قسمت تمرکزی بوجود بیاد و تحقیقاتی صورت بگیرد باید یک به یک سنگرهای فساد اقتصادی را فتح و نابود کرد حتی اگر یک سفیر هم اینکار را بکند باز هم زیاد است اگر بخواهیم اینگونه برخورد کنیم اصلا بهتره بگیم هیچ جای این کشور فسادی و جود نداره چون عملا بعضی جاها فساد هست خیلی هم هست منتها مخفی هست و نمیشه اثباتش کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۵
جناب عجب استدلالی
مندل
| Australia |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۵
تو چرا ناراحت شدی نکنه از دلواپسایی کسی بیخود می کنه بدون دلیل بهتان بزنه دوره بگم بگم تموم شد سلیمی ببینه رئیس جمهور محبوبش الان کجاست و چی کاکر می کنه شرم و خجالت ندارید شما ها ؟
لازم نیست نام ببرد
همه سفرای ایران در خارج در سفرهایشان به ایران اجناس خارجی می آورند
مثل معلم های مدارس خارج که همین کار را در دو سه سال خدمتشان میکنند
بعضي وقتها سفارتهاي ايران در خارج تعطيلند انگار دوستان ميرن دنبال كاسبي خودشون، همچين بي ربط هم نگفته
چرا عده ا ی همیشه اسامی مفسدین را درجیب دارند ومردم را نامحرم میدانند
جناب سلیمی نمین و دار و دستشون که هنوز خوی احمدی نژادی دارن
محمود تو تبلیغات دور اولش گفت اسم همه مفسدان اقتصادی تو کاغذ تو جیبمه بعد هشت سال یه مفسد هم رسوا که نشد هیچ زنجانی و خاوری و معاون اول خودش اختلاس گر بودن.
این افشاگری ها مثل افشاگری های آقای روحانی و دوستان هست.

یک حرف مبهم رو میزنه و به حساب خودش توپ رو تو زمین حریف می ندازه.

اون وقت هم باید امثال تابناک موضع گیری کنه ، که به هر دلیل نمی کنه.

این آقای سلیمی که اصلآ کاره ای نیست که شما الان اینقد عصبانی شدین.
"مارک تواین" به شوخی و به طور ناشناس برای ۱۲ فرد عالی‌رتبه تلگرافی با این مضمون ارسال کرد؛
"فرار کن، همه چیز را فهمیدند"
صبح روز بعد تمام ۱۲ نفر از شهر خارج شدند
جالبه تکرار برنامه دور همی مهران مدیری در دیشب ،امروز ابنجا آمده
تابناک اگر دغدغه شعار امسال مقام معظم رهبری را دارید باید پیگیر سفیر های وارد کننده باشید و به مردم معرفی کنید
اگر هم نه فقط این شعارها مال مردم است که دیگر هیچ
سلیمی نمین ادعای بزرگ و غیرمستندی کرده که با هیچ عقل و منطقی سازگار نیست. این گنده گویان که از جیب اعتماد عمومی بعنوان بزرگترین سرمایه ملی هزینه می کنند، یک بار باید به سختی در منظر عموم مردم تنبیه شوند تا به خود اجازه تاراج این سرمایه ملی را ندهند.
دروغ و اختلاس إز كي جرم حساب مي شود؟
این مدشده مقامات حکومتی همشون میگن اسم خلاف کارا تو جیبمه ولی ده بیست سال تو همون جیبشون میمونه و در نمیاد مردم را گذاشتین سر کار
باید مفسدین نظام را ( حالا هر کی میخواد باشه !! ) توی دیگ قیر مذاب انداخت و همه اموال خودشون و خانواده هاشونو مصادره کرد ..
شتر سواری دولا دولا نمیشه عزیز دل برادر...!!!!!

ممنونم
آقای سلیمی در مورد موضوعات دیگری هم همینجوری نظر می دند.
احتمالا سهم بعضی ها پرداخت نشده ، همیشه اختلافات درونی باعث لو رفتن فسادهای مالی می شود ، بسیاری فساد می کنند هما چون با هم می خورند گندش درنمیاد اما وقتی اختلاف بر سر سهم پیش می آید لو می روند
فساد غوغا ميكنه همه هم بين سران ووابستگان انها
مگر در قانون جایی منعی برای واردات برای سفیر است؟
قانون اگر حامی صادرات بود، و مثلا به هرکسی (چه سفیر و چه غیره) برای بازاریابی منفعتی میرساند، شاید بهتر بود. اتفاقا سفیر چون آنجا زندگی میکند دید خوبی به این مساله دارد. این دید را باید هدایت کرد.
مشکل ما این است که بدون اینکه نگاهی به منفعت ها داشته باشیم، قانون مینویسیم. بعد دستوری میخواهیم قانون جلو برود! قانون باید بر اساس سود و منفعت باشد تا خودکار جلو برود
شما میخواهید تولید ملی بالا برود؟ سود دهی در تولید نسبت به سایر بخش ها را بالا ببرید. چگونه؟ اولا سود تولید را بالا ببرید: هزینه تولید را کم کنید، یارانه بدهید، ماشالا که برابری نرخ ارز دارد فریاد میزند که صادرات، صادرات، سود بیشمار و ارز آوری در صادرات است. ارزش افزوده تولید کنید. بازار یابی کنید، مشاور استخدام کنید. عیبی ندارد ماهی 50 میلیون تومان به یک مشاور خبره پول بدهید بعد از 1 سال راه و چاه را یاد خواهید گرفت.
ثانیا: سود را در سایر بخش ها با مالیات تعدیل کنید، سکه و ارز و بانک و مسکن و ...
با حرف که کار درست نمیشود. باید راهکار عملی داد.
تابناک سری به سفارت ایران در هلند، فرانسه، و بلژیک ... بزنید، سالهاست که رنگ و بوی یک مکان دیپلماتیک را از دست داده اند. مطالبی را که در اینجا نمیتوانید چاپ کنید نمی نویسم.
میدانیم که همه سفرا و دیپلمات‌ها و مقامات سیاسی تحت پوشش قانون بین‌المللی مصونیهای سیاسی هستند و در شرایط عادی در هیچ فرودگاه یا گمرکی ، کیف و چمدان ها و بارهای آنان مورد بازجویی قرار نمیگیرند و بدون هیچ کنترلی به راحتی از مقابل چشمان بازرسان می گذرند. این ویژگی باعث شده است همواره سوءاستفاده های کلانی در امر قاچاق اشیای عتیقه و ممنوعه در دنیا صورت گیرد. بسیاری از آثار باستانی کشور ما نیز در همین چارچوب به غارت رفته اند . تقریباً همه دیپلمات‌ها در رفت و آمده‌ای خارجی از این قانون نهایت بهره را برده و بدون هیچ نگرانی چمدانهای خود را از کالاهای خارجی مورد علاقه شان پُر می‌کنند . اگرچه اسم این کار واردات دیپلمات‌ها نیست ، اما نشان دهنده اعتقاد واقعی اینگونه دیپلمات‌ها اعتقاد در خصوص مصرف محصولات ایرانی است .
اقاي سليمي نمين عادت داره حرف بدون سند بزنه يادم هست زماني با اقاي دكتر جاسبي رئيس وقت دانشگاه ازاد به خاطر پسرش چپ افتاده بود دايم حرف هاي بي ربط و بي سند ميزد
عالییییییییییی " .... پیگری بعدی با ما و نهادهای بازرسی!اما اگر چنین ادعایی ثابت نشد،معذرت خواهی ساده و حلالیت طلبی دیگر از مد افتاده است!کار دیگری باید کرد! "
تا بوده همین بوده..غیر مستقیم داره میگه یا سهم ما رو باید بدی یا ابروت رو میبرم.
نویسنده مقاله فکر کرده اینجا افشاگری آزاد است!!؟؟؟ یادمان نرفته در موضوع فیش های نجومی، با افشاکننده برخورد شد و نه متخلف!!!! و درمورد سفرای وارد کننده،‌ آیا بر کسی پوشیده است که برادر روحانی بیش از ۲۰ سال وارد کننده انحصاری روغن پالم بود؟!! چه کردند؟! بقیه هم همینطور!!
این روزها همه از طرف مردم حرف میزنند انسان نمیداند کی راست میگه کی دروغ
«کاسبی سیاسی و رسانه ای» و یا «باج خواهی» و حتی «تملق برای خشنودی افراد»،
اگر ایشان نتواند ثابت کند آبروی 120 سفیر جمهوری اسلامی ایران را برده است . چرا هر کس هر آنچه که می خواهد می گوید و هیچ کس هم پیگیر آن نمی شود. دستور از کسی دارد یا به دنبال گرفتن امتیاز می باشد.
پیگیر این موضوع باشید تا درس عبرتی باشد برای دیگران
البته یقین دارم که به جایی نخواهد رسید .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی