بازدید 3372

ایجاد دانشکده مجازی پژوهش علوم پزشکی شهید بهشتی در سال ۹۷

کد خبر: ۷۸۴۹۵۹
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۹ 24 March 2018

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از راه اندازی سامانه Sbmuscholar و ایجاد دانشکده مجازی پژوهش برای توانمندسازی اعضای هیات علمی خبر داد.

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر افشین زرقی در آخرین شورای پژوهشی دانشگاه با ارائه گزارشی گفت: H-index دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ۹۵ و سرانه مقاله به ازای هیات علمی از ۰.۹۵ در ۴ سال پیش به ۲.۱ افزایش یافته است. از طرفی ۳۰ درصد به مجموعه اساتید فعال در حوزه پژوهش نیز افزوده شد.

زرقی روند تولید مقاله را با استناد به وزارت بهداشت را صعودی اعلام کرد و گفت: امسال ۳ هزار و ۵ مقاله در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تولید شد.

وی از کسب ۱۶۲۵ امتیاز و کسب رتبه دوم در فناوری پزشکی خبر داد و گفت: یکی از اولویت های سال آینده معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، آموزش مجازی پژوهش در علوم پزشکی است. در حال محتواسازی آن هستیم و هدف، ایجاد دانشکده مجازی پژوهش برای توانمندسازی اعضای هیات علمی است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از راه اندازی سامانه Sbmuscholar خبر داد و افزود: با این اقدام تمام اطلاعات پژوهشی دانشگاه به آسانی در دسترس خواهد بود.

دکتر سیدامیرمحسن ضیایی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز به اهمیت توسعه پژوهش های تولید محور اشاره کرد و گفت: دانشگاه هایی می توانند کشورها را در شاخص های مختلف توسعه یافتگی ارتقاء دهند که پژوهش محور باشند و بتوانند پژوهش ها را به رفاه و ثروت برای جامعه تبدیل کنند.

وی ادامه داد: توسعه کمی دانشگاه ها به تنهایی نمی تواند راهگشا باشد. در مسیر توسعه، باید شاخص های کیفی و اثرگذاری تحقیقات مدنظر قرار گیرد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ابراز امیدواری کرد در حوزه تحقیقات و فناوری، دانشگاه بتواند بر اساس مزیت های نسبی خود حرکت کند و در این حوزه ها خود را متمایز کند.

دکتر محمد آقاجانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در این شورا با تشکر از تمام فعالیت های حوزه پژوهش، تحقیقات و فناوری که به دست همکاران در دانشکده ها، بیمارستان ها و مراکز تحقیقاتی انجام شده است، ابراز امیدواری کرد این روند در سال آینده با شتاب بیشتری دنبال شود.

وی با اشاره به اهمیت انجام پژوهش های نافع، ادامه داد: تحقیقاتی باید مورد توجه باشد که مشکلات مردم در حوزه سلامت را حل کند؛ در این راستا هم نگاه شهری و استانی و هم نگاه ملی اهمیت دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه پژوهش برای ارائه بهتر خدمات در حوزه سلامت باید HSR باشد، گفت: پژوهش باید آموزش ما را نیز اصلاح کند.

آقاجانی توجه به پژوهش های عمیق، کارآفرین، ثروت آفرین و طرح های خدمت محور را مهم اعلام کرد و اظهار داشت: دانشگاه نباید مانع شرکت های دانش بنیان برای تولید محصول باشد بلکه باید مسیر را برای ادامه فعالیت اینگونه شرکت ها فراهم کند.

وی به لزوم افزایش و تداوم ارتباط حوزه پژوهشی با رسانه اشاره کرد و گفت: باید دستاورد پژوهشکده ها در رسانه با زبانی مردم پسند معرفی شود زیرا این فعالیت ها در پژوهشگاه های دانشگاه جزیی از افتخارات ملی محسوب می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در خصوص مراکز تحقیقاتی بالینی بیمارستان ها، تصریح کرد: این مراکز می توانند کمک های شایانی به حوزه پژوهشی ارائه کنند. به این مراکز باید توجه ویژه ای داشت و منابع انسانی مناسبی را در اختیارشان قرار داد تا از این پتانسیل در بیمارستان استفاده شود.

آقاجانی ابراز امیدواری کرد: تلاش خواهیم کرد در سال آینده نتیجه تلاش ها در حوزه پژوهش اثرگذارتر باشد و با فکر و اندیشه اساتید بزرگ، مسیر اعتلای دانشگاه را به خوبی طی کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار