بازدید 2533
۱

رییس دانشگاه امیرکبیر:جوانان امروز از نسل اول آگاه تراند

کد خبر: ۷۸۴۴۰۱
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵ 20 March 2018

رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت : واقعیت این است که جوانان امروز نسبت به نسل اول انقلاب دارای آگاهی بیشتری هستند که یکی از دلایل آن، ظهور و بروز تکنولوژی های جدید و ارتباط با اقصی نقاط دنیا از طریق اینترنت است.

به گزارش ایرنا، سید احمد معتمدی اظهار داشت: واقعیت این است که جامعه نسبت به گذشته جوان تر شده است و این جوانان دارای استعدادهای فراوان هستند.

وی افزود : جوانان این دهه همچون نسل اول انقلاب علاقه به کشور و میهنشان دارند البته انتقادهای جدی هم به مسوولان و دولتمردان دارند اما در عین حال عنادی ندارند و علاقه مند به اصلاح امور خصوصا در ابعاد اقتصادی هستند.
رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر ادامه داد: این جوانان دارای مشکلات زیادی هم هستند که بایستی برطرف شود چرا که آنان صاحبان اصلی این کشور در سال های آتی خواهند شد.

وی با تاکید بر این که جوانان ایرانی دارای نیت های پاک هستند ، خاطر نشان کرد: آنان مثل دیگر شهروندان انتقادهای فراوانی در مورد بسیاری از امور دارند که جنس آن با دیگر انتقادها فرق داشته و متفاوت با مابقی افراد است چرا که نگرش جوانان نیز به آینده کشور متفاوت از بقیه است و این در اصل یک مزیت به شمار می رود.

معتمدی تصریح کرد: اگر زمینه ای برای این جوانان فراهم شود با علاقه خاصی برای آبادانی کشورشان کار می کنند و در این بین نقش دانشجویان پررنگ تر است.

رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار داشت: اغلب جوانان دانشگاهی کشور اگر زمینه کاری و پروژه های علمی برایشان در کشور تدارک دیده شود؛ تمایلی به رفتن خارج از کشور ندارند و دوست دارند در سرزمین مادری خودشان خدمت کنند.

معتمدی افزود: معتقدم در شرایط خاصی به سر می بریم و اگر بتوانیم از این وضعیت که دارای ویژگی های جدیدی است؛ استفاده مفیدی کنیم در نهایت به نفع نظام و کشور خواهد شد. اگر نتوانیم از این وضعیت خاصی که در آن به سر می بریم؛ استفاده کنیم؛ ممکن است همین فرصت تبدیل به تهدید شود که البته زمینه را برای بهره مندی از فرصت ها بیشتر می بینم.

رییس دانشگاه امیر کبیر یادآور شد: بر همین اساس بایستی برخی از دیدگاه هایمان را در مدیریت تغییر دهیم چرا که بسیاری افراد همچون بنده هنوز در گذشته سیر می کنند و باید به این نتیجه رسید که دوره و زمانه تغییر یافته و جوانان این دوره دارای علایق خاصی هستند که نیازمند توجه بیشتر است.

معتمدی اظهار داشت: به نظرم اگر بتوانیم شرایط جوانان را بهتر درک کنیم؛ می توانیم راه حل های جدیدی بر مبنای اعتقادات مذهبی و اصولی که در انقلاب و نظام داشتیم؛ ارایه کنیم.

وی با تاکید بر این که واقعیت آن است که راه حل های سنتی دیگر پاسخگو نبوده و برای مدیریت نسل جدید کفایت نمی کند، افزود: امیدوارم مسوولان و دولتمردان، خصوصا مدیرانی که با جوانان سر و کار بیشتری دارند؛ بتوانند بیشتر از فرصتی که این ظرفیت بسیار غنی کشور دارند؛ بهره مند شوند.

معتمدی با اشاره به جوانان دهه اول انقلاب گفت: آنان در شرایط دیگری رشد کرده بود همانگونه که پدرانمان نیز در شرایط دیگری تربیت شده بودند اما بر این باورم که اگر خدایی نکرده کشور وارد بحرانی همچون جنگ شود؛ قطعا جوانان امروز کمتر از نسل اول نیستند.

وی افزود: امثال همت‌ها، خرازی‌ها، باکری‌ها، برونسی‌ها، چیت سازیان‌ها در نسل جوان امروز زیاد هستند اما اینکه فکر کنیم آنها نیز مانند نسل های گذشته می اندیشند؛ طبیعی است که هیچگاه و هیچ دورانی این اتفاق نمی افتد و هر نسلی برای خودش موارد جدیدی نسبت به گذشته دارد؛ کما اینکه ما نیز مثل پدرانمان نمی اندیشیدیم.

رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطر نشان کرد: تمامی نسل ها با توجه به شرایط تربیتی، وضعیت دنیا و محیطی که در آن پرورش می یابد؛ با یکدیگر تفاوت دارند و این امر طبیعی است اما به طور حتم جوانان امروز کمتر از گذشتگانشان از کشورشان حمایت نمی کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
راست گفته
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل