بازدید 1342

ائتلاف آمریکا: هدفمان آموزش و خودکفایی نیروهای امنیتی عراق است

سخنگوی ائتلاف تحت امر آمریکا تاکید کرد که عملیات کنونی ائتلاف در عراق با عملیات‌های پیشین متفاوت بوده و به دنبال آموزش و افزایش کارایی نیروهای امنیتی در عراق است.
کد خبر: ۷۸۳۶۰۲
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۰ 17 March 2018

سخنگوی ائتلاف تحت امر آمریکا تاکید کرد که عملیات کنونی ائتلاف در عراق با عملیات‌های پیشین متفاوت بوده و به دنبال آموزش و افزایش کارایی نیروهای امنیتی در عراق است.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، کلنل رایان دیلون، سخنگوی ائتلاف ضد داعش به سرکردگی آمریکا اظهار کرد: نیروهای ائتلاف به خواست و تمایل دولت عراق در این کشور هستند و تا زمانی که دولت این کشور به حضور نیروهای ائتلاف در کشورشان تمایل داشته باشد، این ائتلاف از نیروهای عراقی حمایت خواهد کرد.

وی گفت: به رغم وجود برخی از عناصر غیرمنضبط، نیروهای به نیروهای حشد شعبی عراق جزئی از نیروهای امنیتی عراق هستند.

سخنگوی ائتلاف آمریکا همچنین اظهار کرد: نیروهای ائتلاف در صورت لزوم حق دفاع از خود را دارند.

سفارت آمریکا در سی‌امین سالگرد حمله شیمیایی به حلبچه عراق بار دیگر ادعا کرد که بر حمایت از عراق و ملت آن برای ایجاد دوباره ثبات، دموکراسی و ممانعت از رخ دادن اتفاقات ناگوار پایبند است.

حمله شیمیایی صدام به حلبچه که به کشتار حلبچه یا "جمعه خونین" نیز شناخته می‌شود، یک نسل‌کشی مردم کرد بود که در ۱۶ مارس ۱۹۸۸ (۲۵ اسفند ۱۳۶۶) به وسیله بمباران شیمیایی توسط نیروهای دولتی عراقی در شهر حلبچه کردستان عراق طی روزهای پایانی جنگ ایران و عراق روی داد.

سفارت آمریکا در بغداد روز جمعه در بیانیه‌ای نوشت: این سالگرد دلخراش روز عزای تمام مردم عراق خصوصا مردم اقلیم کردستان است و از صمیم قلب به تمامی کسانی که در آن روز عزیزانی را از دست دادند، تسلیت می‌گوییم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار