بازدید 3947
۲

تهیه پیش‌نویس شیوه‌نامه حضور بانوان در ورزشگاه‌ها

کد خبر: ۷۸۳۳۵۹
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۹ 16 March 2018
معاون امور بانوان وزارت ورزش و جوانان از تهیه پیش‌نویس شیوه‌نامه‌ای در خصوص ارائه خدمات ورزشی به بانوان در ورزشگاه‌ها به عنوان تماشاگر خبر داد.

فریبا محمدیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به تهیه پیش‌نویس شیوه‌نامه‌ای در خصوص ارائه خدمات ورزشی به بانوان در ورزشگاه به عنوان تماشاگر، گفت: وزارت ورزش و جوانان این پیش‌نویس را جهت فراهم ساختن زیرساخت‌های لازم برای حضور زنان در ورزشگاه‌ها تهیه کرده است؛ براساس این پیش‌نویس خانواده‌ها و بانوان، برخی از رشته‌های ورزشی را به راحتی می‌توانند تماشا کنند؛ در حالی که مدیریت مسابقات به خوبی انجام می‌شود، فدراسیون‌ها نقش خود را به درستی انجام می‌دهند و وزارت ورزش نیز نقش حاکمیتی خود را ایفا می‌کند.

وی افزود: طبق این پیش نویس حضور خانم‌ها برای تماشای برخی از رشته‌های ورزشی به الزامات خاصی نیاز دارد و در برخی از رشته‌ها مانند شنا حضور بانوان به دلیل مسائل دینی و شرعی امکان‌پذیر نیست.

محمدیان بیان کرد: حضور بانوان در تمام مسائل اجتماعی به ویژه حضور در ورزشگاه‌ها به چتر حمایتی فرهنگ نیاز دارد؛ برای این حضور باید تمهیدات و تسهیلات سخت‌افزاری لازم به معنی مناسب‌سازی فیزیکی ورزشگاه‌ها مانند ایجاد زیرساخت‌های رفاهی و بهداشتی کاملا مجزا ویژه بانوان و... در نظر گرفته شود.

معاون امور بانوان وزارت ورزش و جوانان افزود: ایجاد زیرساخت‌های نرم‌افزاری به معنای مدیریت، برنامه‌ریزی مانند توجه به معیار‌هایی همچون پوشش ورزشکاران، روح حاکم بر رشته ورزشی (خشونت و...) برای حضور زنان در ورزشگاه‌ها یکی دیگر از الزامات است تا از این طریق فرهنگی که شایسته نظام جمهوری اسلامی است نهادینه شود؛ قطعا تماشاگران زن و مرد مسابقات ورزشی از این هدف به خوبی حمایت می‌کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۲
بانوان غیر از حضور در ورزشگاه ها مشکلات دیگری هم دارند مسولان محترم بهتر است در کنار حل مشکل ورزش به انها نیز بپردازند
بالاخره به ورزشگاه برای تماشای فوتبال میروند یا نه؟!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار