بازدید 4012

انتخاب 10 عضو هیئت اندیشه ورز خبرگان

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری از برگزاری انتخابات و رأی گیری در صحن علنی این مجلس برای انتخاب 10 عضو هیئت اندیشه ورز خبرگان از میان 20 داوطلب خبر داد.
کد خبر: ۷۸۲۹۵۰
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۷ 14 March 2018

خبرگزاری صدا و سیما نوشت: سخنگوی هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری از برگزاری انتخابات و رأی گیری در صحن علنی این مجلس برای انتخاب 10 عضو هیئت اندیشه ورز خبرگان از میان 20 داوطلب خبر داد.

عباس کعبی، سیدهاشم حسینی بوشهری، سیدابراهیم رئیسی، عبدالمحمود عبداللهی، محسن قمی، محمود محمدی عراقی، محسن محمدی اراکی، قربانعلی دری نجف آبادی، محمدهادی عبدخدایی و ابوالقاسم وافی به عنوان اعضاء هیئت اندیشه ورز مجلس خبرگان رهبری، انتخاب شدند.
همچنین براساس مصوبه مجلس خبرگان، رئیس خبرگان، ریاست هیئت اندیشه ورز را بر عهده دارد.

آیت اللّه سید احمد خاتمی پس از مراسم اختتامیه چهارمین اجلاس رسمی خبرگان در پاسخ به پرسش خبرنگار ما گفت: از اجلاس قبل که رهبر معظم انقلاب تشکیل هیئت اندیشه ورز را بر مجلس خبرگان رهبری تکلیف کردند مقدمات کار را تدارک دیدیم و در دبیرخانه این مجلس کارگروهی برای این کار تشکیل شد.
وی افزود: جلسات متعددی برپا شد تا مشخص شود که اعضای کارگروه های شش گانه هیئت اندیشه ورز چه کسانی باشند و وظایف آنان چه باشد.
سید احمد خاتمی اضافه کرد: خروجی عملکرد این کارگروه، ارائه طرحی دو فوریتی در چهارمین اجلاس خبرگان بود که در آن وظایف اعضای اندیشه ورز و تعداد دقیق اعضای آن مشخص شد و اینکه خروجی کار این هیئت به چه مرجعی ارائه شود و قوانین داخلی آن چه باشد.
وی ادامه داد: در مجالس قانونگذاری آنچه اهمیت دارد مهندسی طرح است که چگونه باید باشد، این مهندسی برای هیئت اندیشه ورز خبرگان در این اجلاس صورت گرفت و مقرر شد این هیئت، 10 عضو داشته باشد به اضافه رئیس مجلس خبرگان به عنوان رئیس این هیئت.
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان گفت: علت انتخاب رئیس مجلس خبرگان به عنوان رئیس هیئت اندیشه ورز این است که می خواهیم فاصله کمتر باشد و تصمیماتی که گرفته می شود دیرهنگام به نتیجه نرسد.
سید احمد خاتمی افزود: طبق طرح تشکیل هیئت اندیشه ورز مقرر شد دو برابر اعضای این هیئت از میان داوطلبان از طریق هیئت رئیسه به نمایندگان مجلس خبرگان معرفی شوند.
وی اضافه کرد: با این حال در جلسه امروز 35 نماینده خبرگان داوطلب عضویت در هیئت اندیشه ورز بودند که البته ما همه را اندیشه ورز می دانیم اما چون به هیئت رئیسه اختیار داده شده بود که 20 نفر را انتخاب کنیم 20 نفر از میان این 35 داوطلب معرفی و رأی گیری شد که اکنون در حال شمارش آرا هستیم.
سید احمد خاتمی با تأکید بر ضرورت تشکیل هیئت اندیشه ورز اظهار داشت: بر اساس پیشنهادی که رهبر معظم انقلاب در این خصوص به ما دادند ضروری بود که پس از چهل سال از انقلاب پیشرفت ها، پس رفت ها و توقف ها در مسیر حرکت انقلاب در عرصه های مختلف را ارزیابی کنیم.
وی افزود: رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند که خروجی کار هیئت اندیشه ورز به ایشان ارائه شود بنابراین اقدامات این هیئت زمانی به اجرا نزدیک خواهد بود که ما پیشنهادهایی زنده و کاربردی برای ارزیابی در این هیئت داشته باشیم.
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری درباره تأثیر کار هیئت اندیشه ورز خبرگان رهبری بر اقدام انقلابی و مطالبه گرانه مجلس خبرگان گفت: قرار بر همین شد و مقام معظم رهبری برای اینکه مطالبات خبرگان را جهت بدهند این پیشنهاد را ارائه کردند به ویژه مجلس خبرگان رهبری در جایگاه والایی قرار دارد.
سید احمد خاتمی افزود: در مجلس شورای اسلامی مطالبات شهری و استانی پیگیری می شود اما در مجلس خبرگان رهبری طبق خط و جهتی که رهبر معظم انقلاب تعیین کردند مطالبات کلان نظام مطرح و پیگیری می شود.
وی همچنین از برگزاری جلسه کاری اعضای مجلس خبرگان به میزبانی آیت اللّه جنتی خبر داد و گفت: این جلسه که امشب برگزار می شود جلسه ای کاری و حدود یک ساعت و 30 دقیقه است که در آن هر یک از اعضا که فرصت طرح دیدگاه هایشان را در صحن مجلس نیافتند تبیین می کنند.
سید احمد خاتمی افزود: اگر اظهارات نمایندگان مجلس خبرگان مربوط به مسئولان باشد آن را ارجاع می دهیم و اگر نیاز به پاسخ باشد پاسخ داده خواهد شد.
وی زیارت مرقد مطهر حضرت امام و دیدار با رهبر معظم انقلاب را برنامه های پایانی چهارمین اجلاس خبرگان رهبری دانست که فردا انجام می شود.
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری همچنین درباره برگزاری انتخابات کمیسیون های شش گانه در نشست امروز گفت: با توجه به اینکه در این اجلاس فرصت برگزاری این انتخابات نبود از نمایندگان مجلس خبرگان نظر خواستیم که اگر اجازه بدهند مدت کار کمیسیون ها تا شهریور تمدید شود ضمن اینکه هیئت رئیسه قبلی و اعضای کمیسیون ها تا خرداد آینده اعتبار دارند و صرفاً مدت کار آنان برای حدود چهار ماه تمدید می شود.
سید احمد خاتمی افزود: بر این اساس تقریباً همه نمایندگان در موافقت با این پیشنهاد قیام و آن را تصویب کردند و مقرر شد انتخابات کمیسیون های شش گانه شهریور 97 برگزار شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی