بازدید 2008

زمان برگزاری اختتامیه جشنواره تقدیر از پایان‌نامه‌های علوم‌انسانی

کد خبر: ۷۸۱۸۵۲
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۹ 11 March 2018

جشنواره تقدیر از پایان‌نامه‌ها و رساله‌های علوم‌انسانی در زمینه تولید و اشتغال (مربوط به 10 سال اخیر) صبح روز سه‌شنبه 22 اسفند در پژوهشگاه علوم‌انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار می‌شود.

به گزارش آنا، این جشنواره برای اولین‌بار است که در کشور برگزار می‌شود و در مورد پایان‌نامه‌های علوم‌انسانی تولید شده در 10 سال اخیر در دانشگاه‌هاست که به تولید و اشتغال پرداخته‌اند. صندوق حمایت از پژوهشگران، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و تعداد زیادی از دانشگاه‌ها از جمله حامیان برگزاری این جشنواره هستند.

اعطای پست‌ دکتری، جوایز نقدی و فرصت‌های پژوهشی در پروژه‌های مختلف تعدادی از تشویق‌های درنظر گرفته شده برای این جشنواره است. فراخوان جشنواره از ابتدای آذرماه با هدف جمع‌آوری پایان‌نامه و رساله‌های منتج به طرح‌نامه‌های مختلف تجاری و راهبردی کار خود را آغاز کرد. تا زمان برگزاری جشنواره بیش از 400 رساله و پایان‌نامه توسط دبیرخانه پایش شده و 100 عنوان پایان‌نامه و رساله هم به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

4 کارگروه در حوزه‌های مختلف (رشته‌های علوم‌اقتصادی، حسابداری و مدیریت)، (رشته‌های علوم‌اجتماعی، مطالعات فرهنگی، ارتباطات و علوم‌تربیتی)، (رشته‌های تاریخ، علوم‌سیاسی، جغرافیا و حقوق) و (الهیات، زیبایی‌شناسی، زبان، ادبیات و هنر) کار داوری آثار جشنواره را انجام داده‌اند.

اختتامیه اولین دوره این جشنواره از صبح تا ظهر روز 22 اسفندماه با حضور معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوری و رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار می‌شود.

از آثار ارسال‌‌شده به اولین جشنواره تقدیر از پایان‌نامه‌ها و رساله‌های علوم‌انسانی در زمینه تولید و اشتغال 65 اثر مربوط به مقطع کارشناسی‌ارشد و 38 اثر رساله دکتری بوده است. در تقسیم‌بندی دیگر 49 اثر در هر دو مقطع ارشد و دکتری از دانشگاه‌های دولتی، 16 اثر از دانشگاه پیام‌نور و 35 اثر هم از دانشگاه‌های آزاد اسلامی به دبیرخانه ارسال شده است.

ریاست و معاونان پژوهشگاه علوم‌انسانی، معاون پژوهشی وزارت علوم، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، رؤسای دانشگاه‌های آزاد اسلامی، پیام‌نور، علمی‌کاربردی و فرهنگیان و رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران اعضای شورای سیاست‌گذاری این جشنواره را تشکیل می‌دهند.

توجه ویژه به مساله اشتغال در حوزه‌های علوم‌انسانی، تشویق نگاه سیاست‌گذارانه و کاربردی در رساله‌ها و پایان‌نامه‌های دانشجویی، توسعه گفتمان علوم‌انسانی کاربردی و توجه ویژه به کارهای انجام شده مرتبط با فرهنگ و هویت ایرانی- اسلامی در بازآفرینی میراث فرهنگی از جمله اهداف برگزاری نخستین جشنواره تقدیر از پایان‌نامه‌ها و رساله‌های علوم‌انسانی در زمینه تولید و اشتغال (مربوط به 10 سال اخیر) است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی