بازدید 2248
اقتصاد در گذر زمان

از ولایت عهدی احمد میرزا تا انتشار پانصد میلیون ریال اسکناس

موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی نوزدهمین روز اسفند ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.
کد خبر: ۷۸۱۲۵۹
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۹ 10 March 2018

به گزارش تابناک اقتصادی، تاریخ اقتصاد ایران و جهان آینه ای است تمام نما از رویدادهای اقتصادی که در گذشته رخ داده است و بیانگر ریشه های تاریخی بسیاری از واقعیت های امروز ایران و جهان است. موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی نوزدهمین روز اسفند ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

19 اسفند 1285، احمد ميرزا فرزند دوم محمدعلي شاه امروز رسماً به ولايت عهدي تعيين و معرفي شد.

19 اسفند 1304، براساس مساعی و تلاش‌های علی‌اکبرخان داور، وزیر فوائد عامه و تجارت، مدرسه تجارت تاسیس و شروع به کار کرد. ریاست مدرسه نیز به عهده دکتر محمود افشار یزدی گذارده شد.

19 اسفند 1309، متمم قانون انحصار تجارت خارجی تصویب شد. به موجب این قانون حق ورود و صدور کلیه محصولات طبیعی و صنعتی و تعیین موقتی یا دائمی بودن واردات و صادرات به دولت واگذار شد.

19 اسفند 1320، محمدعلي فروغي به سمت وزير دربار تعيين شد.

19 اسفند 1337، بانک ایران و انگلیس با سرمایه دویست میلیون ریال آغاز به کار کرد. ۵۱ درصد سهام این بانک به وسیله سرمایه‌داران ایرانی و چهل و نه درصد آن متعلق به دو بانک انگلیس بود.

19 اسفند 1339، دولت پانصد میلیون ریال اسکناس منتشر کرد. با انتشار این مبلغ در مجموع دولت نوزده میلیارد و سیصد و بیست میلیون ریال اسکناس تا پایان سال منتشر کرد.

 

منابع: موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی و روزنامه دنیای اقتصاد

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی