بازدید 3208
۱

وجود 100 هزار فارغ‌التحصیل دکتری بیکار در کشور

کد خبر: ۷۸۰۳۲۸
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۷ 06 March 2018

رئیس جمعیت ایرانی پیشبرد ارتباط صنعت و دانشگاه با اشاره به معضلاتی چون بیکاری 100 هزار فارغ‌التحصیل دکتری و بی اثر بودن مقالات آی.اس.آی محققان کشور گفت: برای رفع این معضلات باید تحقیقات به فناوری و فناوری به صنعت تبدیل شود.

به گزارش ایسنا، دکتر مسعود شفیعی امروز در افتتاحیه بیستمین کنگره سراسری همکاری‌های دولت، دانشگاه و صنعت که در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد، با تاکید بر اینکه یکی از مشکلات کشور برنامه‌ریزی است، افزود: صنایع کشور مایل هستند که تحقیقات آنها علنی نباشد و تحقیقات انجام شده در راستای افزایش تولید و درآمد باشد. اما دانشگاه‌ها هدف از انجام کارهای تحقیقاتی و تئوری انتشار مقاله است.

وی با تاکید بر اینکه تحقیق باید به فناوری و محصول تبدیل شود، خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته مقالات زیادی در آی.اس.آی منتشر شده است و توانستیم رتبه اول منطقه را به دست آوریم ولی آیا این مقالات توانست وضعیت ما را بهتر کند و درآمدزایی برای شهروندان داشته باشد.

شفیعی با تاکید بر اینکه جواب این سوالات مشخص است، یادآورشد: مقالات باید تبدیل به فناوری و فناوری تبدیل به صنعت شود و به عبارت دیگر تبدیل به پول شود تا بتوان از آن کسب درآمد کرد.

رئیس جمعیت ایرانی پیشبرد ارتباط صنعت و دانشگاه با بیان اینکه درحال حاضر کمتر از 10 مقاله تبدیل به پتنت شده است، اظهار کرد: ما مقاله منتشر کردیم و خارجی‌ها در قبال پولی که از ما دریافت کردند از آنها بهره بردند اما دانشگاه امیرکبیر در اقدامی جلو انتشار مقالات بی فایده را گرفت.

شفیعی با بیان اینکه دولت تاکید کرده که دانشگاه‌ها باید خودکفا شوند، ادامه داد: این درحالی است که دانشگاه‌ها برای خودکفا شدن اقدام به گرفتن پول از دانشجویان می‌کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه امیرکبیر با تاکید بر ضرورت کارآفرین شدن دانشگاه‌ها گفت: دانشگاه‌ها درصدد تبدیل شدن به دانشگاه کارآفرین هستند. ولی آیا با این اساتید که در دانشگاه‌های عرضه محور مشغول به فعالیت هستند می‌توان در این مسیر گام برداشت. اساتید دانشگاه‌ها در سیستم کارآفرینی رشد نکرده‌اند.

وی با اشاره به صندلی‌های خالی دانشگاه آزاد اضافه کرد: از سوی دیگر اعلام شده است که 100 هزار فارغ التحصیل دکتری بیکار در کشور داریم و وزارت علوم در صدد جلوگیری از رشد دانشجویان مقطع دکتری هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
تولید انبوه قاشق چنگال خودرو کفش دکتر مقاله تقریبا جهانی شده چاپمقاله و گرفتن دانشجو شده یک صنعت اما برای مات های بدبخت شده مصیبت کاش به جای این همه کارشناس گاو شیرده داشتیم دقت کنید اگر 10 میلیون گاو شیرده داتیم و هر کدام 40 لیتر شیر میداد ایران بی نیاز میشد باور کنید گاو بسیار از تحصیل کرده بی سواد مفید ت است
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی