بازدید 1603

تصاویر ماهواره‌ای از فعالیت‌های احتمالی در سایت اتمی کره شمالی

وبسایت ناظر بر فعالیت‌های کره شمالی امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد، تصاویر ماهواره‌ای نشان از جنب و جوش در یکی رآکتورهای مرکز تحقیقات اتمی یانگ‌بیون در کره شمالی دارد.
کد خبر: ۷۸۰۲۳۹
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۸ 06 March 2018

وبسایت ناظر بر فعالیت‌های کره شمالی امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد، تصاویر ماهواره‌ای نشان از جنب و جوش در یکی رآکتورهای مرکز تحقیقات اتمی یانگ‌بیون در کره شمالی دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بر اساس گزارش وبسایت "نورث 38" مشخص شد که تصاویر به دست آمده مربوط به 17 و 25 فوریه سال جاری میلادی از ماهواره‌ها، نشان می‌دهد که بخار آب از این ژنراتور خارج شده و نهری از یخ ذوب شده در نزدیکی رآکتور دیده می‌شود.

اگر این رآکتور کار می‌کند، احتمال این مساله وجود دارد که کره شمالی تولید پلوتونیوم را برای انجام برنامه اتمی خود از سرگرفته است.

البته هیچ نشانه‌ای از آب سرد که همراه با بخار آب همراه است، در این تصاویر ماهواره‌ای دیده نمی‌شود و این مساله عملیات این رآکتور را زیر سوال می‌برد. همچنین دولت کره شمالی برای مخفی کردن فعالیت این رآکتور ممکن است لوله‌های بخار آب را از رودخانه عبور داده باشد.

گزارش‌ها درباره فعالیت مشکوک در تاسیسات اتمی کره شمالی کمی پس از آن منتشر شد که رسانه دولتی این کشور اعلام کرد که کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی به دنبال پیشبرد روابط بین دو کره و تدوین تاریخی نوین در اتحاد مجدد دو کره است.

همچنین یک اردوگاه نظامی نیروهایش را در بخش‌های جنوبی این تاسیسات افزایش داده است که احتمالا برای پشتیبانی از ساخت و ساز جدید یا ارتقای امنیت در این مکان است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی