بازدید 3805

تماس تلفنی پادشاه عربستان با نخست وزیر عراق

کد خبر: ۷۸۰۰۸۴
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۷ 06 March 2018
دفتر «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق در اطلاعیه ای دوشنبه شب اعلام کرد که العبادی تماس تلفنی‌ای را از جانب «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان دریافت کرده است.

به گزارش ایرنا، در این تماس تلفنی سلمان بر اهمیت توسعه روابط دوجانبه ریاض و بغداد و حمایت عربستان از بازسازی و یکپارچگی عراق تاکید کرده است.

در ادامه اطلاعیه دفتر نخست وزیری عراق آمده است: سلمان ضمن ابراز خرسندی از برگزاری موفقیت آمیز دیدار دوستانه میان تیمهای ملی دو کشور، گفت که این مسابقه به مناسبت ساخت یک ورزشگاه از سوی عربستان برای عراق و همکاری دوباره ریاض و بغداد صورت گرفته است.

تیم های ملی عراق و عربستان، 9 اسفند 96 در دیداری دوستانه و پس از 40 سال در ورزشگاه بصره به مصاف هم رفتند که عراقی ها توانستند با نتیجه چهار بر یک حریف خود را شکست دهند.

در همین حال «حیدر العبادی» نیز ضمن اشاره به تلاش های ریاض برای توسعه همکاری دو جانبه و تقدیر از سعودی به دلیل طرح ساخت ورزشگاه برای عراق، بر اهمیت شورای هماهنگی این کشور و عربستان برای تشویق بخش خصوصی و سرمایه گذاری تاکید کرد.

عراق و عربستان 30 مهرماه 96 به طور رسمی توافقنامه تاسیس شورای هماهنگی های بین دو کشور را با حضور ' رکس تیلرسون' وزیر امور خارجه آمریکا در ریاض امضا کرده بودند.

هیات وزیران عربستان نیز در نیمه ماه آگوست 2017 (مرداد/ شهریور) پیش نویس این توافقنامه را با هدف بالابردن سطح روابط استراتژیک، سرمایه‌گذاری و همکاری های فرهنگی میان عراق و عربستان تصویب کرده بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار