بازدید 4107

گواتمالا سفارت خود را به قدس منتقل می‌کند

کد خبر: ۷۷۹۷۲۴
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۶ 05 March 2018
رئیس جمهوری گواتمالا گفت که کشورش ماه آینده میلادی و دو روز پس از اقدام مشابه آمریکا، سفارت خود در فلسطین اشغالی را به قدس منتقل می کند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، «جیمی مورالز» رئیس جمهوری گواتمالا در کنفرانس سالانه کمیته روابط عمومی آمریکا و رژیم صهیونیستی (آیپک) از انتقال سفارت این کشور در فلسطین اشغالی به قدس خبر داد.
وی گفت این اقدام در ماه آینده میلادی و دو روز پس از اقدام مشابه آمریکا انجام خواهد شد.

وزارت خارجه آمریکا 9 اسفندماه تائید کرد که سفارت جدید این کشور در فلسطین اشغالی 14 ما مه (24 اردیبهشت 97) در شهر قدس افتتاح خواهد شد.
 
این اظهارات رئیس جمهوری گواتمالا در حالی است که دادگاه عالی قانون اساسی این کشور 12 اسفندماه تصمیم او برای انتقال سفارت از تل آویو به قدس را تعلیق کرد.

گواتمالا جزو معدود کشورهایی بود که به قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل برای محکوم کردم تصمیم ترامپ برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی رای منفی داد در حالی که 128 کشور با این قطعنامه موافقت کردند.

به نوشته رویترز، مورالز که پیشتر بازیگر طنز تلویزیونی بوده است، سال گذشته از سوی کمیسیون بین المللی ضد مصونیت به اتهام فساد مالی به چالش کشیده شد و تا آستانه استیضاح پیش رفت.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی